Een besmette valkparkiet met wormen hoelang kunnen ze ermee leven als er niks do

Gestart door Jeroenw, 9 januari 2012, 12:06:23

« vorige - volgende »

Jeroenw

Een besmette valkparkiet met wormen hoelang kunnen ze ermee leven als er niks aan gedaan word ?

Ik heb een vermoeden dat mijn witmasker koppel,wormen hadden en zo geen vruchtbare eieren konden produceren.inmiddels al wormen kuur gehad niet alleen mijn koppel maar heel de groep ze begint steeds dikker te worden en beter uit te zien. :D na de kuur haar gedrag is ook veel
Minder gestrest en toont meer interesse

Kan het aan de wormen leggen ?
Be invloed ook het gedrag van de valkparkiet
En ook de vruchtbaarheid?

Gr. Jeroen

Jeroenw


Jaimy

Ik weet wel dat de algehele conditie langzaam achteruit gaat en jonge vogels kunnen er in een korte tijd dood aan kunnen gaan. Oudere vogels kunnen er langer weerstand tegen bieden, maar als hun conditie minder is, kunnen ze ook minder hebben. Na een tijd als ze te erg vermagerd zijn, lijkt het me logisch dat ze eraan kunnen overlijden.
Esther vertelde laatst dat ze de ontlasting van haar valken 1 keer in de zoveel tijd laat testen op wormen en aan de hand van de uitslag van de test en kuur haalt of niet.

Groetjes Jaimy

Jeroenw

Hallo jaimy

Oké het leg aan de weerstand van de vogel ,ze zal eerst nog magerder geworden zijn verzwakt haar gehele toestand waarop diaree ontstekingen tot gevolg hebben en daarna de dood

Als de weerstand sterk is zo als de ouden vogels dan kunnen ze er iets langer mee leven tot ze zo verzwakt vermagert zijn dat ze er alsnog aan overlijden,

Ik had alleen vermagering maar dat was het beging van de ellende

Ik had het middel toch wel moeten toedienen 3 komen bij volières vandaan plus de koppel uitvoorzorg

Heel mijn ploeg is breder en voller geworden  :D

Het zijn binnen valken hierna is de kans van nieuwe  besmetting bijna uitgesloten , de nieuwe die er in de toekomst  zullen komen worden in vervolg op getest


Patrick

Ook vogels die binnenhuis leven kunnen wormen krijgen. De kans is wel vele malen kleiner maar het kan wel!
Je kan ook zelf testen of ze wormen hebben.......... iedere vogel heeft wel zo zijn eigen plek om te poepen (als ze ergens langere tijd zitten). Zet hieronder een bakje met water zodat je de ontlasting van een dag kan opvangen. De wormen zie je dan vanzelf wel drijven.

Als een vogel erg mager is geworden door de wormen mag je deze best na een kuur wat extra zonnepitten geven om sneller aan te laten komen c.q. energie te geven. Later natuurlijk wel weer op rantsoen zetten en de normale voeding hanteren.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Dennisfr

ik ontworm standaard 2 keer per jaar de vogels. dit om redelijk zeker van te zijn dat ze wormvrij zij.het kan gewoon geen kwaad om dit te doen voor de zekerheid.

Jeroenw

Citaat van: Dennisfr op  9 januari 2012, 20:40:52
ik ontworm standaard 2 keer per jaar de vogels. dit om redelijk zeker van te zijn dat ze wormvrij zij.het kan gewoon geen kwaad om dit te doen voor de zekerheid.


Dat word vaker gezegt standaard wormen kuur geven ,
Dennis. Heb je binnen valken of buiten valken?

@patrick bedankt voor de tip ze zijn hier in een rap tempo aangekomen
Ik weet niet of je daar ook vanaf weet een grasparkiet woont tussen mijn valken en hij was juist onnatuurlijk opgezet Dick. Maar na de kuur heeft hij zijn normalen postuur terug gekregen heb je daar een verklaring voor? Als iemand anders het weet vertel me please

Dennisfr

ik heb mijn valken gewoon buiten 5 volieres totaal nadeel is nu nog zwart grond dus risico op wormen nog groter.omdat ze erin wroeten.binnen nu en 2 maand worden de volieres bestraat en dan komt er een laag scherp zand op.