27 april 2024, 10:53:35

Verhuizen - tips zoekfunctie?

Gestart door Tienke, 14 januari 2012, 22:30:18

« vorige - volgende »

Tienke

Beste iedereen,

Binnenkort verhuizen wij (reisweg een half uur) en ik heb al gezocht op de zoekfunctie over hoe ik dat het best aanpak, maar ik heb toch nog geen duidelijk beeld eigenlijk.
Hoe pak ik dit aan? Hoe verhuis ik mijn valkparkietje (hij heeft een slaapkooi, maar zit hier enkel in snachts)?

Ik merk dat hij begon te panikeren toen ik alles in dozen begon te doen, hij wilde de hele tijd dicht bij mij zitten uit angst dat ik zou vertrekken zonder hem denk ik.

Dusja, ik wil graag dat hij dit zo goed mogelijk overleeft, tips please!

Ook ivm de eerste rondvlucht in het nieuwe huis enzo...

We kunnen er nog niet verven omdat de elektriciteit nog moet in orde gebracht worden, dus hij zal daar ook eens moeten verhuizen na een paar maanden, hoe pak ik dat best aan? Ik vrees dat al die stress hem te veel zou worden en wil dit vermijden.

Alvast bedankt voor jullie raad.

Bello

Probeer het valkje eerder in het nieuwe huis te zetten dan dat je de meubels er neer gaat zetten.
Voor vervoer kun je onderstaand kooitje gebruiken, wij hebben er hier een aantal van.



Zet je valkje in het nieuwe huis waar hij in een ruimte komt te staan waar hij het  minst last heeft van tocht, inruimen enz enz.
Dan moet het goed komen hoor... ;D
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tienke

Eerder? ik las hier net ergens dat je de valk pas mocht verhuizen nadat je alle meubels er had geïnstalleerd?

Gaat hij niet tegen de ramen botsen enzo?

Ook heeft hij nog nooit in zo'n kooitje gezeten, zou ik hem in zijn slaapkooi kunnen vervoeren?

Bello

Nee niet los laten.....hij moet eerst tot rust komen en de omgeving goed in zich opnemen. Dan moet je hem echt in de kooi laten zitten.

Soms kan het niet anders vooral als ze verder weg gaat wonen en het valkje dan gelijk mee moet nemen.
Als ze alleen in het oude huis staan, brengt ook weer stress mee.

Waar slaap hij snachts in? Let goed op met de temperatuur buiten dat hij niet te groot temperatuurs verschil krijgt.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tienke

Hij slaapt savonds in die slaapkooi he :) Netjes op zijn stokje. Savonds leg ik hem daarin slapen, en smorgens komt hij er vanzelf weer uit.

Hoe zorg ik ervoor dat er geen temperatuursverschillen zijn dan?

Bello

Door een grote handdoek of plaid over de kooi te doen als je ermee naar buiten loopt, let ook op tocht dit is ook gevaarlijk.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Demellie

als de vogeltjes gaan logeren, is dat idd een hele onderneming!

Het ligt eraan hoe groot de kooi is. De kleine kooien zetten wij in een verhuisdoor met een grote doek erover heen. De grote kooi krijgt twee doeken.

In de auto blijf ik altijd bij de kooi zitten, ik hou de kooi beet en ik blijf praten tegen ze. En even een seintje geven als we bocht om gaan, zodat ze niet de gehele kooi doorgehusseld worden.
Ik heb gemerkt dat onze vogeltjes het niet zo heel dramatisch vind. Ik vind het erger dan hun! HIHI. Net zo goed als verhuizen. Als je alles gewoon zo rustig mogelijk (ook innerlijk!) doet, valt het allemaal mee! Inderdaad de eerste paar dagen niet uit de kooi, laat ze maar even wennen aan alles en bijkomen. Daarna kan je weer lekker kroelen :) ;) Succes!