11 mei 2024, 19:49:47

VALKJES

Gestart door emma, 6 januari 2012, 12:52:32

« vorige - volgende »

emma

heb koppel valkjes.1koppel zit op 4eiers andere koppel nog jong7 mnd.mag ik meisjes en jongens scheiden?1ste koppel lang bij elkaar,mag eitjes in broedkast?
emma

Jaimy

hallo Emma,

Je berichtje is een beetje onduidelijk. Wat ik eruit op maak is dat je 2 koppels hebt. 1 koppel zit op eitjes en het andere koppel is nog jong. Wil je nu de poppen scheiden van de mannen? Je moet sowieso het koppel dat nu eitjes heeft met rust laten, want de ouders broeden samen en gaan de jongen ook samen opvoedden als ze uit het ei komen. Maar je wilt het andere koppel er miss bij weghalen? Als je kooi/voliere groot genoeg is en ze geen last van elkaar hebben, zou ik ze gewoon met rust laten.

Of de eitjes in een broedkast mogen? waar liggen ze nu in dan?

Groetjes Jaimy

emma

eitjes zitten in hokje bij koppel 1in hun voliere.eitjes zijn niet bevrucht,manneke doet het verkeerd denk ik.ze willen niet stoppen met leggen.heb kotje wegggehaald en eitjes vielen op de bodem.wil me meiske rust hunnen.jonge koppel apart momenteel,mijn manneke parkiet die broed is agressief.
emma

Jaimy

Hallo Emma,

Als je de eitjes inderdaad steeds weghaald, blijft ze bijleggen. Je kan het beste de eitjes vervangen door nepeitjes. Na een 1/1,5 week het broedhokje weer weghalen. Maar je vraagt of je de mannen apart van de poppen kunt zetten, zou kunnen. Je hebt dan wel een grote kans dat ze naar elkaar gaan schreeuwen.

Groetjes Jaimy

emma

is de man te agressief voor haar?hoe kan ik hem kalmer krijgen?we hadden het manneke in heel slechte staat gekregen.
emma

Bello

Dan zou ik er zowiezo niet (of nog niet) mee kweken.

Broedhok eruit, kooi veranderen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

emma

emma

emma

mag er eventueel een popje bij,bij koppel die eitjes hebben?
emma

emma

hebben gisteren eitjes herbekeken en er zijn 3goeie bij,hoop dat ze uitkomen.
emma