18 april 2024, 19:42:42

Zwolsche Valkjes (update 1 september)

Gestart door Jaimy, 4 januari 2012, 20:57:10

« vorige - volgende »

Mandytje

Hey Jaimy,

Zo dat is inderdaad heel vervelend dat je dat soort dingen heb meegemaakt...

Krijg altijd de kriebels van dat soort beestjes als ik ze ook heb..
Bij mij zijn mijn valken trouwens helemaal gek op mais  :D haha.
Heb net weer een bak neergezet, zal even een paar foto's in mijn dagboek zetten dan kan je zien dat ze gelijk met zn alle om die bak heen zitten.

Groetjess Mandy

Jaimy

Zo, tijd voor weer een update!  ;D Afgelopen zondag was ik bij Lique en Peter om foto´s te maken van hun kids. ik vertelde dat ik nog een mooie man zocht voor Eos en Lique zei dat ze nog een groot aantal valken te koop had, waarom een witmasker silver (witmasker pale fallow) Nu heb ik dus een andere fallow in de voliere rond vliegen, dus daar had ik wel oren na!  :D Het was een schatje om te zien! Zijn ouders waren ook nog aanwezig, dus dat was ook leuk om meteen te zien waar hij uit kwam!

Ik kon hem niet meteen meenemen, omdat ik meteen door zou gaan naar het zwembad met man en kinderen. Maar de volgende dag is mijn man samen met de oudste hem wezen ophalen!

Toen ze thuis kwamen riep mijn dochter meteen "papa heeft er 2 meegenomen!"  :o En jaar hoor..hadtie ook meteen een bronze fallow meegenomen  ::) ook een mooitje! Hieronder een foto van de nieuwe aanwinsten!

Groetjes Jaimy




De twee nieuwe mannen!



Bentley



Tegen het gaas geplakt!


En nog een mooie van Apsu!


Jaimy

Citaat van: Mandytje op  9 januari 2012, 16:08:42
Hey Jaimy,

Zo dat is inderdaad heel vervelend dat je dat soort dingen heb meegemaakt...

Krijg altijd de kriebels van dat soort beestjes als ik ze ook heb..
Bij mij zijn mijn valken trouwens helemaal gek op mais  :D haha.
Heb net weer een bak neergezet, zal even een paar foto's in mijn dagboek zetten dan kan je zien dat ze gelijk met zn alle om die bak heen zitten.

Groetjess Mandy


haha ze zijn echt gek op mais zo te zien..ik ga binnenkort ook maar eens een bakje halen!

☺ Pita ☺

Leuk!! Je hebt er 2 knapperds bij :D gefeliciteerd hoor !!
Groetjes Petra.

Mandytje

Hey Jaimy,

Je hebt er 2 hele mooie vogels bij  ;D



Groetjes Mandy

Jaimy

Zo, alle valkjes hebben hier de koude nacht overleefd! Ik had voor de zekerheid de deur van de gang naar de schuur opengelaten, zodat er iets warmte de schuur in kon..maar helaas kon de kou ook het huis in...brrr..dat was bibberen vanochtend  :o

Paar nachten terug begon één van de mannen opeens te zingen en te doen, dat was wel even grappig om te horen natuurlijk! Beetje raar tijdstip alleen  ;D

Verder heb ik vandaag ook een leraar van een agrarische school hier in de buurt een mailtje gedaan. hij heeft jaren geleden een tam valkje bij me "besteld", zodat hij leerlingen op een leuke manier kon lesgeven over dieren. Ik was benieuwd of hij het valkje nog had en hoe het ermee ging. Hier hoop ik dus nog antwoord op te krijgen en binnenkort is er een open dag op die school, dus miss ook even een kijkje nemen!

*Esther*

Hey!

Heb je toevallig ook de ringnrs van je 3 valkjes voor mij?

De cinnamon witmasker heet nu Mauro
en de cinnamon bonte witmasker heet nu Expo
de witmasker heeft nog geen nieuwe naam.

groetjes Esther

Jaimy

Vandaag nog even wat nieuwe foto´s gemaakt om mijn site weer wat te kunnen bijvullen.  ;D










Alexandra

OWWW wat is Pandora mooi !!!

leuke foto's !!!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

*Esther*


Jaimy

Zo, net het hok schoongemaakt. Vonden ze niet tof..zowel bij Guila het albino popje, als bij Eos het witmasker opaline cinnamon bonte popje zijn vleugelpennen kapot..bloed alom.. :-\ Zodra het buitenverblijf er is, kunnen ze mooi naar buiten als ik ga schoonmaken..dat scheelt ze weer een hoop stress.

Over Guila gesproken..ze schijnt een beetje verliefd te zijn op de nieuwe man in het hok..Bentley..Dit vind ik niet zo goed idee..aangezien het allebei rood ogen zijn.. :( Maar ik moet maar even zien of ze even een koppel gaan vormen..anders ga ik bentley apart zetten met Eos..zodat zij een koppeltje kunnen vormen..hoop ik dan!  ;D

groetjes Jaimy

☺ Pita ☺

Als je wilt dat het een koppeltje wordt zou ik niet te lang wachten met appart zetten :D
Anders kan het nog een probleem worden.
Groetjes Petra.

Mandytje

Heey Jaimy,

Pandora is inderdaad echt een hele mooie valkparkiet.
Vind ook de foto heel mooi waar je die twee ziet vliegen :D hihi.

Groetjesss

Jaimy

@ Pita: Ja, ik ga morgen even een koppel apart zetten, anders hebben ze wel erg weinig tijd om verliefd te worden  ;D

@ mandytje: Ja, tof is die he..actiefoto's vind ik altijd wel gaaf!  :D

Zo, gisteren weer lekker druk met de birdy's geweest. Wormenkuurtje gehaald. Beukensnippers eruit, Kranten erin. Ze durfde eerst niet naar beneden, maar toen dappere Yellow het voortouw nam en een kijkje ging nemen, volgde de rest al snel!

Nog even wat zelf gemaakte eivoer neergezet..die ze amper hebben aangeraakt natuurlijk..  :P Nu iedere dag de kranten verschonen en over 2 weken de kuur herhalen en dan kan iedereen worm-free het kweekseizoen in!

☺ Pita ☺

Ja appart zetten helpt meestal wel , is het toch nog afwachten of het klikt hoor ;)
Ik hoop het wel voor je :D