28 maart 2024, 17:25:12

Zwolsche Valkjes (update 1 september)

Gestart door Jaimy, 4 januari 2012, 20:57:10

« vorige - volgende »

Jaimy

4 januari 2012, 20:57:10 Last Edit: 1 september 2012, 17:55:45 by Jaimy
Hallo Allemaal,

Er is de laatste tijd weer zoveel veranderd hier thuis op valkengebied, dat het me leuk leek om er hier een dag/week/maandboekje ervan bij te houden. Altijd leuk om weer terug te lezen!

Op dit moment hebben mijn man en ik 3 koppels die elkaar al gevonden hebben.



Dit zijn Yellow (Cinnamon bont opaline pop) en M.P. (witmasker man, split..iets)



Het koppeltje van mijn man, Hummer (bonte opaline witmasker man) en Guila, alias schepbekkie. (albino of lutino witmasker..hoe je het wilt)



Fons en Fatima oftewel..opa en oma..in welke volgorde is nog onbekend, omdat dat nog niet bekend is  ;D. zij komen bij de flevovalkenhof van Esther vandaan.



Dit zijn Apsu (witmasker bronze fallow split bonte man) en Gaia (bonte witmasker pop).

Dan heb ik nog 2 losse popjes waarvan eentje plek moet maken voor een passende man voor Eos, mijn prachtige Cinnamon bonte opaline pop.

 

Zo, dit was het eerste bericht :)

Groetjes Jaimy

carco

Mooie koppeltjes  :D
En Eos is zeker een beauty :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Patrick

Schepbekkie......... leuke naam  ;)
Is enkel het puntje van de bovensnavel eraf? Heb ook wel eens zo'n vogel gehad en hadden er totaal geen last van en hebben ook nog het voordeel dat je ze makkelijk kan pakken omdat ze niet zo hard door kunnen bijten.
Voor de rest mooie vogels ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy

Hey Patrick,

Nee, die is er niet af, maar is naar binnen gegroeit. Gelukkig kan ze er nog prima mee eten en mijn man wil haar niet meer missen. :) Ze moet wel in de gaten gehouden worden dat der snavel niet te ver doorgroeit.

Groetjes Jaimy

Jaimy

Zo, net de valkjes weer even gevoerd en vers water gegeven. Ik ben nog steeds opzoek naar een geschikte man voor Eos (cinnamon bonte opaline witmasker)

Maar ik moet me nu ook gaan richten om alles kweekklaar te krijgen. Zo moet ik nog steeds een mooi buitenverblijf hebben..het liefst..2 m/2m/2m en dan de achterkant en de voorkant dicht, tegen de wind en voor de buren. ;) Mooie broedblokken heb ik al!

Daarna (na het kweekseizoen) wil ik het houtenbinnenverblijf vervangen voor eentje van alluminium, beter schoon te houden en tegen bloedluis en andere vieze beestjes..(nare ervaringen mee)

De valkjes zaten er actief bij..sommige wat dunner dan ik ze zou willen zien..dus binnenkort een wormenkuurtje (iemand nog tips voor een goede?) en de rest van de rambam. Ze zitten onverwarmd, dus alle energie hebben ze hard nodig.

Groetjes Jaimy

☺ Pita ☺

Welkom leuke/mooie valkjes hebben jullie :D
Groetjes Petra.

Jaimy

Hey Petra, Bedankt! Terug van weggeweest!  ;D

Zonet een streng trostgierst erin gehangen en dan even lekker kijken hoe ze met zijn alle erop af gaan! Wat zijn ze er toch gek op!  :o Ook weer nieuw maagkiezel en grit erin gedaan..ze pakken vaak alleen de grotere stukjes, dan blijft er alleen stof over  ;) Vanmiddag even een halve appel erin leggen! Welk fuit/groente zijn ze bij jullie dol op?

Groetjes Jaimy













Nadiine

Mooie valkjes!!  ;D

Komkommer ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Patrick

Wortel........ rozenbottels...krenten.
Goed ontwormings middels is die van Topet.

Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Ik heb valkjes ontwormd met bogena maar dat is erg sterk spul. Ik heb twee keer valkjes verloren door het ontwormen. Ik ben er dus erg voorzichtig mee.
Wat ik nu doe is een verzamelkweek opsturen van ontlasting. Als blijkt dat er een ernstige wormen 'infectie' is, ontworm ik pas.
Mijn simpele theorie is dat alle dieren die in het wild leven wel enige mate wormen hebben. Dit reguleert zich in de natuur. Dus waarom zouden we standaard kuren? Daarom laat ik het eerst checken.
Wel geef ik het alle valkjes tegelijk in het drinkwater omdat ik met in de bek geven dus slechte ervaringen heb.

gr Esther

Jaimy

7 januari 2012, 14:21:11 #10 Last Edit: 7 januari 2012, 16:16:49 by Jaimy
Hey Esther,

Dit vind ik een hele goed tip! Dit ga ik zeker ook doen, want het lijkt me inderdaad niet goed om "rotzooi" te geven, terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben!  

hoe gaat het trouwens met de mannen?
Fons heb ik al wel zien eten, maar Fatima durf nog
niet echt naar beneden te klimmen..miss wel als ik er niet bij ben. Hadden ze bij jou het eten hoog of laag staan?

Groetjes Jaimy

*Esther*

Zo;



en een schaal op de grond;



Er is op 1 schaal niet genoeg plek voor alle valkjes tegelijk dus zo kunnen allemaal tegelijk eten.
Ook scharrelen ze veel op de grond.

:D

Mandytje

Hey Jaimy,

Welkom op het forum! leuk dat je ook een dagboekje begonnen bent.

Je hebt ook erg mooie vogels.
Ik heb ook geen goeie ervaring met wormen/kuren.
Maand december ben ik er 4 verloren..

Groetjess

Jaimy

@ esther, oké, dan moet ze waarschijnlijk gewoon even wennen, of ben ik er net niet bijgeweest dat ze ging eten. :)

@ mandy, poeh dat is echt super vervelend! Ik ben in het laatste kweekjaar al mijn jonkies kwijtgeraakt door bloedluis..en een jaar ervoor 2 poppen aan de papegaaienziekte..hopelijk door al die ervaringen kan ik nu beter optreden tegen dat soort nare dingen, maar helemaal voorkomen kunnen we het helaas niet.  :-X

debster0504

mooie valken heb  je  :D