14 mei 2025, 06:37:42

Broeds?

Gestart door Timmety, 11 juli 2003, 14:13:02

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi,
Ik ging net even kijken naar mijn valken.
En ff nieuw water geven en toen ging het vrouwtje op de grond zitten (wat nu heel veel op de grond zit trouwens), veren uitelkaar en een beetje waggelen en af en toe blazen.
En doordat ik het voer eruit haalde viel het trapje, en k zette dat weer goed en hap hap naar da trapje.
Is ze nou broeds?
Voor mensen die niet snappen wat broeds is (ik weet niet of dat een brabants woord is) schijnzwanger.duurt het niet meer lang voor dat er eitjes komen?
Tim

Timmety

Hoi
Is het niet een idee om moeders gewoon in de blok te zetten?, of de deksel open doen of wat ever, want als iemand hier komt zou hij zeggen dat ze zit te broeden.....
En het eitje duurt ok nie meer lang denk k.....
Tim

Kolkkie

Hoi Tim,

Je valkje kan idd broeds zijn. Ik denk dat eitjes niet lang op zich laten wachten dan.

Ik heb dat gehad met Frummel. Ze maakte een "kuiltje" op de bodem, en ging daar zitten blazen en wiebelen. Ze legde toen een eitje op de bodem van de kooi, en werd zo vals al ik weet niet wat. Ik heb toen een broedhok gekocht, en heb haar daar in gezet met de eitjes (wel in een andere kooi, want ze kon de rest niet zien en luchten). Daar nam ze gretig gebruik van, en na een paar dagen lagen er 4 eitjes in, die ze erg fel verdedigde. Na 14 dagen heb ik de eitjes weggehaald, en haar weer terug bij de rest gezet.
Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Timmety

Hoi
Ik de deksel op een kiertje open gezet en binnen 10 min zaten ze er allebei al in dus probleem opgelost!
bedankt voor jullie reakties!
Tim