19 april 2024, 04:26:48

Schimmel maag/krop

Gestart door DvE, 6 december 2011, 10:01:38

« vorige - volgende »

Tamireya

Hoi DvE

Gelukkig gaat het weer beter met Jennifer.

Daardoor dat wij jarenlang aquaria´s gehad hebben weet ik dat de ph-waarde van normaal kraanwater door verschillende factoren harder of zachter kan zijn als de "normale waarde".
Je zou eventueel (als je zeker wilt zijn welk ph-waarde jullie kraanwater heeft) teststreepjes in de dierenwinkel kopen die je voor aquariums gebruikt.

Zo kan je dan ook zien of je (met het middel) de gewenste ph-waarde hebt die je aan Jennifer wilt geven.


Groetjes Tami

Patrick

Gelukkig gaat het de goede kant op en zou het advies opvolgen om eerst de PH waarde te bepalen voor je aan de gang gaat met verzuren van het drinkwater. Ik zou toch gaan voor appelazijn omdat dit meer voor consumptie geschikt is (mits je de dosering weet natuurlijk). Als je stripjes gaat halen om de PH waarde te bepalen zou ik ook eens een testje doen met Coca Cola (ik hoef de waarde ervan niet te weten maar stelt je gelijk een stuk geruster over hoe laag de PH waarde kan/mag zijn)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

DvE

Beste Tami en Patrick,

Hartelijk dank voor jullie tips. Ik lees ze nu pas en ga zeker binnenkort die strips voor de meting van pH-waardes kopen.

Zit inmiddels met ander probleem met Jennifer, zie mijn nieuwe topic.

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne