4 mei 2024, 07:03:26

Jong popje legt ei maarrr.....

Gestart door Mas, 2 januari 2012, 00:57:15

« vorige - volgende »

Mas

Als ze dat soms ook weleens doen,dan kan dat best zijn ja. Ze kijken er wel allebei naar. Intussen heeft ze nog steeds drang dus ik denk dat het vannacht spannend word. Ben ook benieuwd waar ze het gaat leggen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte:)

Ja lavasteen is mineralen en voor de botten. De buitenkant is alleen donker en harder wat goed is voor de snavel.

Tamireya

Ik neem aan dat met actieve kolen, roodsteen of houtskool bedoelt word. ???
Mocht dit het geval zijn zou ik ook dit uit de kooi verwijderen.

CitaatRoodsteen en houtskool worden vaak toegevoegd aan kiezel of grit. Maar beiden zijn meer schadelijk dan nuttig. Ze nemen stoffen op uit de darm of laten het darmkanaal tot rust komen. Deze zouden dus alleen versterkt moeten worden als geneesmiddel.

Informatie onder voeding hier op de website na te lezen

Zoals gezegd zal het haar niet weerhouden om het volgende ei te leggen ook al verplaats je het eerste ei, de kans bestaat alleen dat ze het eerste ei niet gaat bebroeden maar op de andere plek het ei gaat leggen en daar verder op de volgende eieren gaat broeden.
Maar omdat dit toch al stuk is en daar niks uit zal komen kan je het proberen.

Weet niet of dit zo normaal is met haar kont, mijne heeft dit niet gehad om eerlijk te zijn.
Hou haar gewoon goed in de gaten zolang ze eet en drinkt en er niet opeens ziek uit ziet zal het hopelijk wel goed komen.

Hoe oud is de pop eigenlijk?

Dennisfr

valkparkieten beginnen over het algemeen pas te broeden vanaf het 3de ei na 5 tot 8 dagen kun je goed zien of de eitjes bevrucht zijn.

verder valkparkkieten zijn holenbroeders. wil je kweken geef ze een nestkast. De kans dat ze nu zal gaan broeden is klein. Maar het komt wel is voor.Dan nog is de kans klein dat je jongen zult krijgen in verband met het storen

Jeroenw

Citaat van: Dennisfr op  2 januari 2012, 21:22:45
valkparkieten beginnen over het algemeen pas te broeden vanaf het 3de ei na 5 tot 8 dagen kun je goed zien of de eitjes bevrucht zijn.

verder valkparkkieten zijn holenbroeders. wil je kweken geef ze een nestkast. De kans dat ze nu zal gaan broeden is klein. Maar het komt wel is voor.Dan nog is de kans klein dat je jongen zult krijgen in verband met het storen


Mee eens!! :)

Wat je nodig heb is

1 nest kast je kan kiesen tussen een staande en een horizontalen
In vlieg gat moet 8 cm zijn info van maten staan hier op de forum
Je hangt de nestkast op niet op de grond zetten ;D

2 zaagsel voor in de nestkast

Sepia voor calcium
Eivoer
Zaad
Groenvoer
Fruit
Geen zonne pitten erin als de jongen geboren zijn ze kunnen erin stikken

Vitamine druppels

Schouw lamp

Zet een badje klaar voor de luchtvochtig heid in de nestkast regelt moeders door het baden wat ze doet een laagje water in niet diep

Het is laat ik ben moe als er nog meer binnen schiet dan zet ik er wel bij
Succes




Jeroenw

Citaat van: Tamireya op  2 januari 2012, 20:59:10
Ik neem aan dat met actieve kolen, roodsteen of houtskool bedoelt word. ???
Mocht dit het geval zijn zou ik ook dit uit de kooi verwijderen.

CitaatRoodsteen en houtskool worden vaak toegevoegd aan kiezel of grit. Maar beiden zijn meer schadelijk dan nuttig. Ze nemen stoffen op uit de darm of laten het darmkanaal tot rust komen. Deze zouden dus alleen versterkt moeten worden als geneesmiddel.

Informatie onder voeding hier op de website na te lezen





Nee er word lava steen mee bedoelt het heb de vorm van sepia is net zo groot als sepia

Donkere steen is dat maar wel goed dat je over houts kool begint kool rood steen is niet goed voor ze

Tamireya

Dat heb ik wel begrepen Jeroen  ;)

Missiemas schreef dat een onderdeel van de Javasteen actieve kolen zijn, dus was mijn vraag of hiermee houtskool/roodsteen bedoelt werd  ;)

Het is wel leuk dat jullie zeggen dat ze een broedblok nodig heeft (en daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens) maar aangezien dat dit een jong koppel is, de pop de eerste keer eitjes legt en nu al daarmee begonnen is word dit (vind ik) een moeilijk ondervangen.

Mas


Fijn dat jullie meedenken  en er zoveel reacties zijn.Dank je!

Ik heb het eitje nu in het nest gelegd. Ben benieuwd wat ze gaat kiezen.Het natuurlijke zelfgemaakte nest ziet er best wel goed uit al zeg ik het zelf ;D Natuurlijk weet ik dat als je wil kweken dat je het dan anders moet  aanpakken  ;) Dank voor de info. Alleen de vrolijkheid en de hormonen hebben besloten dat Snoes waarschijnlijk zin had,dus weinig keus behalve dan behelpen met liefde :) Ze is beweeglijk,drinkt en eet goed.Broedde eerst maar daarna niet meer,tenminste niet gezien. Men houdt haar nog steeds liefdevol in de gaten en het andere koppel doet nog steeds hun eigen ding.Vooralsnog het lijstje afgegaan en heb alles,behalve de zonnepitten weghalen als er jongen zijn. Die beukenhoutsnippers vind ik eigenlijk zachter dan zaagsel maar ik ben natuurlijk geen vogel:)  Ben benieuwd of er vannacht nog wat komt:). !!!!!

Ps: Ik weet inderdaad dat houtskool slecht is,hier in de dierenzaken verklaren ze me voor gek als ik dat zeg en houden gewoon de maagkiezel en grit maarja.. In de lavasteen zit het niet :) Het is groter,dikker en harder dan Sepia en goed voor de botten ook.

Mas

 ;D biw..

Nou ik weet niet wat er allemaal gebeurt hier(helaas geen ei), ze zijn druk in de weer.. Snoes maakt ook steeds geluid achter elkaar waarop de mannen reageren, ze zijn allemaal druk,schoonmaken en mevrouw Snoes is heel de onderkant van de kooi aan het reorganiseren  ;D Maar ze zit nu in de andere hoek een kuil te graven lol. Waarom geen idee. En man zit veertjes aan mijn zelfgemaakte nest vast te maken..Kortom ze maken er een zooitje van en ik heb geen idee wat er gaat gebeuren..

Ps: dai eivoer wat ze eerst niet wilden eten is nu constant bijna op :S.

Mas

4 januari 2012, 22:09:30 #23 Last Edit: 4 januari 2012, 22:36:57 by missiemas

 ;D en we hebben weer een Ei! ;D

Nu weten we waarom de drukte van vanmiddag er was en Snoes heeft uiteraard gekozen voor haar eigen versgegraven kuil in de andere hoek ,eigenwijze tuttebel ::)

Ps: nog over de luchtvochtigheid.. moet ik dat kleine badje dus nu in de buurt van dr zelfgemaakte nestje op de grond zetten denk je?

saskiaw

Hoi,
hoe gaat het nu met de valkjes?

Dat ze nu wel eivoer eten zou volgens mij best door het ei kunnen komen, ze hebben het nu harder nodig.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt.



Jeroenw

Wil je er echt mee gaan kweken?
Dan moet je echt volgens de regels doen die we eerder
Gezegt hebben. Want dan komt de lucht vocchtigheid
Van belang, anders niet.

Lekker gaan shoppen voor een valkparkieten broedblok ;D
Dat heb je dan nodig en schaatsel om de bodem van de broedblok
Ermee Te bedekken ,

Zoek hier ook wat informatie over het kweken
Ze zeggen dat het makkelijk is maar dat is Het niet
De voorbereiding moet goed zijn en tijdens en na zorg moet goed zijn
Anders loop het op een teleurstelling uit,

Ik ben benieuwd wat je met ze wil

Gr. Jeroen

Mas

Pff ben ik weer hoor. Wat een spanning.
Ik net helemaal in paniek omdat ik al 1,5 dag zag dat ze nog een ei moest leggen maar volgens de planning was dat dus uiterlijk vannacht. Nu zat ze wel heel lang in dr hoekje, was helemaal bol met veren en agressief. Ik denk ohjee zie je, ze heeft toch moeite het ei eruit te persen dit is niet goed!!.......

::) zit ze gewoon helemaal bol en beschermend op een heel mooi groot eitje te broeden. ::)

Jeroen, ze is een hele goede mama en heeft een hele lieve papa erbij maar ik denk dat mijn hart dit niet aan kan hoor hahahahahahaha ;D

Jeroenw


Jeroen, ze is een hele goede mama en heeft een hele lieve papa erbij maar ik denk dat mijn hart dit niet aan kan hoor hahahahahahaha ;D

??? ??? ???

::) ik neem aan dat je niet met ze wil kweken dan
Luchtvochtigheid is dan niet nodig

Mas

9 januari 2012, 20:23:38 #28 Last Edit: 9 januari 2012, 20:44:50 by missiemas
 ;D Kortom, de zorgen draaien me om mijn oren ;D

Maar er staat een grote voliere voor ze klaar en als ze hiermee klaar zijn en ze zijn gesettled,wie weet ;)
Nu ben ik nog erg benieuwd hoe dit afloopt. Het is iedergeval een hele leer ervaring zeg.

Ik heb denk ik wel een probleem. Snoes is zo beschermend over haar ei dat het andere koppel de kooi niet meer inmag, niet eens om te eten!
Denk dat ik morgen dus maar alvast de voliere installeer en het andere koppel er alvast in doe.

Hoelang mag ze het eitje onbemand laten de eerste dagen?

Jeroenw

Als je wil kweken 5 a tien minuten bij half uur is het maximum. En kritiek , als je niet wil kweken dan speelt tijd geen rol