29 april 2024, 15:36:48

slecht verenkleed... zie foto

Gestart door kuiserke, 29 november 2011, 15:44:28

« vorige - volgende »

kuiserke

29 november 2011, 15:44:28 Last Edit: 2 januari 2012, 22:54:59 by kuiserke
Ik heb een vogel gekregen en die zat vol van de pelletjes, op zijn kuif heb ik alles kunnen verwijderen....
het is gelijk dat er iets rond de pluimen hangt.
Wat blijkt nu zijn staartveer zit er volledig in en is dus niet ontwikkelt er zit gelijk een strootje over...
Kan iemand mij helpen ik geef hem momenteel vitamines. Voor de rest eet hij goed zit te spelen en te praten en is heel erg lief...
wat kan de oorzaak zijn...
Hij komt van een oude man die net is gestorven...help!!!!!

Nadiine

Heb je misschien een foto van de vogel? het is niet helemaal duidelijk hoe hij in zijn veren zit? (kan me niet echt een beeld krijgen)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Patrick

Verkeerde voeding kan dit veroorzaken of een leveraandoening.
Zou hem op rantsoen zetten en enkel geven wat een valkparkiet nodig heeft. Uitkijken met de zonnepitten en kan enkele maanden duren tot zelfs een jaar tot die weer normaal in de veren zit als de organen niks verkeerds mankeren.
Of kan mijt zijn maar die zie je wel zitten dan als het zover is met een slecht verenkleed.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kuiserke

Bedankt, de foto komt ....zou het een tekort aan vitaminnen zijn?
Ik denk niet dta hij alles heeft gekregen,  het zal gewoon graan alleen geweest zijn

mariannenl



Waarschijnlijk heeft de vogel aan alles een beetje te kort gehad, daglicht, zonneschijn, badje en voeding
Hij kan ook heel erg in de rui zijn en daardoor wat rommelig kijken, stuur nog maar een foto zodat we het kunnen zien en beter advies kunnen geven

Hoe oud is de vogel , is hij  een beetje tam ?
Dan zou je voorzichtig kunnen beginnen met baden, of een verstuiver voor planten gebruiken, ik doe daar altijd een verdunde oplossing van aloe vera in, en eventueel kan er ook een beetje aloe vera door het drinkwater

Geef ruime kooi met frisse bodem en een plekje met veel licht  en goede voeding

Marianne

mariannenl

ps :
als de vogel ruit zie je bij nieuw doorkomende veren een schachtje om de veer die groeit er geleidelijk uit, het ziet eruit als een plastic omhulsel, bedoel je dat ?
Dat heeft gewoon enige tijd nodig om door te komen en inderdaad als de vogel dat toestaat kun je heel voorzichtig helpen hiermee door het omhulsel te verwijderen.
Door rui kunnen ze even in wat mindere conditie zijn

kuiserke

hallo, dat bedoel ik...maar het probleem is dat de pennen eruit vallen zeker de achterste van de staart. Die van zijn kop het ik allemaal vrij kunnen wrijven heel zachtjes. Ik ben nu ook teweten gekomen dat die vogel dus al heel zijn leven alleen maar graan heeft gekregen. Ik geef hem nu multivitamines en fruit maar daar heet hij nog niet van gegeten ook eivoer dien ik hem toe en de andere dingen zolas maagkiezel enz...

kuiserke

Hallo hier is de lang verwachte foto, op zijn hoofd was dat in een klein formaat ....deze heb ik allemaal kunnen verwijderen met de hand...


Patrick

Heb je een foto van de hele vogel?

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl