16 mei 2025, 00:14:52

Voerschema voor kweek valkparkieten

Gestart door sepke, 2 januari 2012, 23:31:49

« vorige - volgende »

sepke

Dag forumleden,

Wij zijn sinds vorig jaar in het bezit van een voliere met valkparkieten. Nu willen we met één koppel een nestje kweken echter blijven er voor ons nog veel vragen.

Bijvoorbeeld wat is het beste voerschema hiermee bedoel ik wat is het beste om naast het standaard parkietenvoer te geven? Altijd eivoer aanbieden of op bepaalde tijden, vitamine's en zo ja welke enz. Maagkiezel, grid en sepia hebben ze natuurlijk altijd tot hun beschikking. En moet er wat voer betreft wat veranderen als ze eenmaal een nestje hebben?

Ik heb natuurlijk al de zoekfunctie van dit forum gebruikt maar als leek zie je door de bomen het bos niet meer.

M.v.g. Sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Tim1987

Mijn Valkparkieten krijgen iedere dag normaal voor en een stukje fruit of groenten. 1 a 2 keer in de week krijgen ze hier rijst. Ik heb nu een koppel in de kweek binnen zitten. Ik geeft dit koppel extra eiervoer. Ik voeg ook door het eiervoer opti-breed. Dit is goed voor de schaal van het eitje en de botjes van de jongen. Verder krijgen ze dagelijks fruit en groenten.

sepke

Dag Tim,

Bedankt voor de reactie.
Maar heb jij geen problemen met het eivoer? Bij mij eten ze het zo goed als niet. Heb al verschillende merken rul en droog geprobeerd maar zonder resultaat.

Wat voor eivoer gebruikt jij?

M.v.g. sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

andre28

doe er maar iets hing door heen of roosvisee.
je zal zien dat het dan wel eten.
Succes

Tim1987

Ik gebruik eiervoer die zowel nat als droog kan.
Ik geeft het droog omdat ik er opti-breed door heen doe.
Hier zijn ze er allemaal gek op. Hoef maar een bakje neer te zetten en is zo leeg. Je kan er inderdaad roosvice door heen doen. Wat je ook kan doen is eitje koken en mengen met beschut en rosvice.

Jaimy

andre28

Thuis heb ik naast valkparkieten ook gloster kanaries zitten.
Eivoer wat ik zelf maak geef ik aan alle vogels.

zie mijn website, www.deglosters.nl daar vertel ik hoe ik mijn eivoer maakt