28 maart 2024, 14:23:20

Kerst Wonder

Gestart door Maartje, 27 december 2011, 19:02:57

« vorige - volgende »

Maartje

Dag lieve mensen van valkparkiet.com. Ik wil graag met iedereen mijn kerstverhaal delen.

Op 23 december 2011, ben ik naar de supermarkt gegaan om nog wat lekkere dingen te kopen voor kerstmis. Mijn 2 valkparkietjes Hiro (genoemd naar 1 van de karakters in de tv serie Heroes) en Jillz (genoemd naar het drankje) zaten zoals altijd los in de kamer uit het raam te kijken. Hiro wil graag bij je zijn en vliegt achter je aan en gaat op de keukendeur zitten kijken wat je aan het doen bent, en als hij de kans krijgt gaat hij in de keuken zitten, wat van ons niet mag omdat zich daar de deur naar de achtertuin bevindt.
Mijn broertje en vader waren thuis, dus ze konden losblijven, en ik zwaaide nog naar ze terwijl ik de tuin uitliep.
Toen ik thuis kwam, kwam mijn broertje mij tegemoed lopen. Ik riep nog heel blij naar hem "Hee! Wat doe jij nou buiten?".
Mijn broertje kwam naar me toelopen en zei: "Maartje, je vogel is dood." Ik dacht dat hij een grapje maakte en liep door. Totdat ik mijn vader zag staan, en ik wist dat het waar was. "Wat is er gebeurd??"

Mijn moeder was klaar om naar haar werk te gaan en liep de keuken in, ze keek nog goed of ze niet door Hiro gevolgd werd, maar hij was nergens te zien. Ze pakte haar tas, en deed de deur open. Plotseling hoorde ze vogelgefladder! Ze keek achterom en "Oh nee!!", de vogel vliegt zo de deur uit!
Hij bleef circelen en circelen om het huis heen, steeds hoger en hoger... en hoger... Toen er opeens een buizerd verscheen! De buizerd greep de valkparkiet, die begint terug te vechten, hij weet los te komen, wordt nog een keer gegrepen, en valt vervolgens dat hele end naar beneden...

Toen ik dit hoorde was ik helemaal kapot. Ik heb overal gezocht naar Hiro. Geroepen, maar er kwam geen antwoord, bij iedereen aangebeld of ik bij ze in de tuin mocht kijken, en aan iedereen gevraagd of ze de katten binnen wilde houden. Ik kon Hiro nergens vinden... En ik gaf het op.

De volgende dag ben ik er weer op uit gegaan. Geroepen, maar nog steeds kwam er geen antwoord. Ik had alle hoop verloren, en helemaal geen zin in kerst zonder mijn lieve Hiro.

25 december 2011, Kerstochtend.
Ik word wakker om 8 uur 's ochtends, en ga naar beneden om Jillz eten te geven. Plotseling zie ik de kuif van Jillz omhoog gaan en begint ze te roepen! Ik luister... Hoor ik dat goed??
Ik ren naar buiten. HIRO!! HIRO!! Piep piep!!
Daar zit Hiro! In een boom!! Hij leeft nog! Jongens wakker worden!!

2 uur lang zit ik met zaad voor die boom, te roepen kom maar schatje kom maar. Wel reactie, maar hij komt niet...
Ik besluit in de boom te klimmen, maar het is een knotwilg, met rechte takken, daar valt voor een mens niet veel te klimmen. Met de ladder, en de kruin van de boom. Ik hou eten voor, en hij begint naar beneden te klimmen! Maar... Daar komt een meeuw, Hiro schrikt, en vliegt weg. Ik klim zo snel als ik kan uit de boom en ren achter hem aan. Het zal me toch niet gebeuren dat ik hem nu kwijtraak? Zo dichtbij?

Ik zie hem in een andere boom zitten, en begin het hele ritueel weer opnieuw. Ik merk dat de mensen aan de overkant van het water mij hebben opgemerkt en staan te kijken wat er aan de hand is. Ik leg uit wat er gebeurd is, en iedereen komt met iedeeën, maar niets werkt. Ik bedank de mensen, en na nog 2 uur ga ik naar binnen.

Mijn vader is aan het bellen, de dierenambulance, de dierenarts, zelfs bekende vogelaars. Ze geven de suggestie 's avonds een felle lamp op hem te zetten, hoewel het onduidelijk is of hij naar de lamp toe zou gaan, of in de bundel stil zou blijven zitten, maar het is het proberen waard.
Mijn vader gaat op deze site, zet de speakers buiten en speelt de hele tijd de valkparkieten geluiden af. Hiro roept wel terug, maar komt niet in beweging.

Een uur later stap ik naar buiten om nog eens te kijken. Hij zit niet meer in de boom! Op dat zelfde moment komt Hiro gillend overvliegen. Er zitten 2 kraaien achter hem aan! Van de voorkant komen nog 3 kraaien en ze proberen hem in te sluiten, maar wat een exellente vlieger is hij! Hij scheert langs de bomen, over de daken en.... Ik ben hem kwijt....

De mensen aan de overkant van het water zeggen nog tegen mij dat ze hem hadden geprobeerd te lokken, maar zonder succes.. Opeens komt er een man naar buiten rennen, "Hij zit in mijn voortuin, je kan hem zo pakken!" Ik ren naar de brug, om de huizen heen, en daar zit hij... Maar buiten bereik. De mensen gaan naar binnen om mij de ruimte te geven, en de buren halen hun hond naar binnen. Ik had de moed al opgegeven....

"Hiro... Waarom kom je niet naar huis?"
"Tjirp!" En hij vliegt zo op mijn borst, duwt zijn kopje tegen mijn kin, en laat zich vastpakken.
Ik hou hem stevig tegen mij aan.

De mensen die het hadden gevolgd komen allemaal naar buiten en beginnen te applaudiseren.
"Fijne kerst meis! Ga maar snel naar huis."

Met Hiro veilig in mijn handen loop ik naar huis. Hij blijft heel stil zitten totdat we het hek binnenlopen. Mijn vader ziet me en staat blij verrast op. "Ze heeft hem!" Zegt hij tegen mijn broertje. En ik word binnen ontvangen, stop Hiro snel in zijn kooi met zijn vriendinnetje. Ik barst in huilen uit.

Elke keer als ik hem zag die dag moest ik weer huilen. Ik heb snel mijn moeder gebeld die helemaal overstuur was, en het verhaal uitgelegd.

"Dat is nou echt een kerstwonder." Zei ze.

En zo is het.
M. L. Elzenga

Caroline

Wat een geweldig verhaal ... wat zal je blij zijn en wat een geluk hebben Hiro en jij gehad.

Geniet maar lekker van elkaar.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dafrinja

Een echt kerstwonder...je hebt echt veel geluk gehad :D

saskiaw

Wow wat een geluk zeg!!
Is hij niet gewond geraakt van die buizerd? 

Maartje

Hij heeft helemaal geen verwondingen, hij was alleen een beetje verregend, maar ondertussen is hij weer helemaal mooi en schoon en zit beter in de veren dan ooit. Ik heb hem helemaal onderzocht, en druppels gegeven tegen vachtmijt. Hij eet goed en vliegt lekker rond. Het enige is dat hij wat rustiger is en niet meer aangeraakt wil worden door iemand, behalve mij. Theorieën over hoe dit zou kunnen??
M. L. Elzenga

carco

Wat een verhaal zeg :o
Klik op het plaatje voor onze site!




Nic0

Erg mooi verhaal, prachtig geschreven, ik kan de emotie erg goed eruit op maken.

Ik heb er veel plezier aan beleefd om dit te lezen.
Fijn dat alles goed gekomen is!
Jouw parkiet kan zelfs tegen een buizerd op! haha!

Maartje

Dankjewel voor je reactie. Ik heb erg mijn best gedaan om alles te beschrijven wat er die dag gebeurd is, maar de emoties die op zo'n dag door je heen gaan zijn niet te bevatten.
Tsja, mijn vriend maakte ook nog een opmerking voordat we hem vonden.. "Als iemand het overleeft daarbuiten, is het Hiro wel." En zo bleek het ook te zijn. Blijkbaar zat het valkparkiet instinct in hem, want ik heb mij laten vertellen dat het laten vallen van zichzelf in valkparkieten zit als ze in gevaar zijn..

Iedereen is in ieder geval heel blij dat hij weer veilig thuis is!
M. L. Elzenga

linnie29

WOW Hiro heeft heel wat door moeten maken en jij ook. Maar gelukkig is ie weer thuis. Jeetje zeg jou kerst kon dus inderdaad niet meer stuk!!!

Alexandra

S U P E R verhaal !!!! geniet van het feit dat ie weer lekker thuis bij jullie is ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

☺ Pita ☺

Wat gooooooooeeeeeeeeeeeeed joh !!
Jullie hebben een engeltje op je schouder gehad hoor!!

Jaimy

wow wat een verhaal!!!!  :o ;D kippenvel all over  ;D

ptje

Goeiegenade zeg.... zo iets verzin je toch niet.
Poeh wat een verhaal en écht een kerstwonder.
Deze kerst zijn al meer wondertjes gebeurt, ook op het hondeforum waar ik kom, een hond was vermist op een eiland overal gezocht en nergens te vinden en nét voor Kerst vindt een andere hond hem in een mangat waar die in was gevallen.
Kippenvel als je deze verhalen leest.
Heel mooi als het je overkomt en gelukkig leeft je lieveling nog.