14 mei 2025, 23:08:40

veren plukken...stress

Gestart door punkster, 30 november 2011, 20:19:03

« vorige - volgende »

hoe kom je van stress af

verenplukken
0 (0%)
stress
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

punkster

30 november 2011, 20:19:03 Last Edit: 22 januari 2012, 11:41:02 by Sanna
ik heb een valkje (man) van bijna 3 jaar. Hij was god bevriend met mijn konijn Dude die ik helaas na kort ziek bed in heb laten slapen. Mijn valkje Roepie is met hem opgegroeid en wist niet beter dan dat Dude er was. Ik heb een ander konijn 2 dagen er na al genomen en ze kunnen redelijk emt elkaar over weg. Toch is Roepie vlak na overlijden van Dude meteen begonnen met veren plukken. niet heel erg, eerst bij aanzet voetjes dat is dus nu kaal, toen onder elke vleugel en plek en daarna bij de buik. Dieren arts heeft veren onderzocht is neits gevnden. Ik heb zlefs op aanraden van haar harrison birdsfeed gekocht duur en het helpt niet. NU heb ik druppels tgen de stress en onder de vleugels is eht dicht de voetjes groeien weer aan en tot over maat van ramp zie ik dus nu da thij weer een hele plek op ze buik kaal heeft geplukt.
Ik weet zelf wel zeker dat eht stress is maar heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen dat hij stopt?
Hij is vrolijk en vliegt elke dag geruime tijd los en krijgt veel aandacht vindt ik zelf ik ben smorgens en s avonds bijna akltijd thuis...
Wie heeft er een tip of idee alles is welkom
grts natasja en Roepie

mandy9770

Hey natasja en Roepie,

wat jammer van je konijntje. Ik heb hier een spuitbus staan en dat stinkt en smaakt (blijkbaar) verschrikkelijk. Het werkt goed als vogles elkaar plukken. misschien werkt het ook voor jou vogeltje. dit is te koop bij (iedere) dierenwinkel. en hoe lang is het geleden dat het konijntje is overleden? ook een vogeltje rouwt volgens mij. en geef hem misschien iets van speelgoed waarbij hij moet gaan nadenken om zijn aandacht af te lijden.

Groetjes Mandy

punkster

hoi,
dank voor je tip! Dude heb ik 9-9-2011 in laten slapen en roepie was er heel hecht mee hij mocht op zijn rug zitten en zo. Dus ja net bijna 3 maanden.
Hoe heet dat spul dan kan ik het vragen bij mijn dieren winkel anders kan ze het vast bestellen. het was bijna dicht gegroeid er kwamen weer veertjes en ineens weg alles alles er weer uit ik denk dat t dan gaat jeuken ofzo en er staat hier wel een topic over en dat je de stress moeten tegen gaan maar er staat niet bij hoe en wat je er nu uiteindelijk aan kan doen enkel de oorzaken en ja de oorzaak is denk ik wel duidelijk bij mijn vogel verder is er hier niets veranderd.
dank voor je tip, groetjes natas

mandy9770

Hoi natasja,

het heet (heel toepasselijk) Anti Veren-pluk.
Wij hebben van het merk beaphar. maar er zijn wel meer merken.

Groetjes en veel succes laat je weten of het werkt?

punkster

hoi Mandy,
ik ga morgen meteen bij me dierenwinkel informeren kunnen ze vast wel bestellen. Gelukkig is hij wel vrolijk hij komt niet depri over ofzo. Uiteraard houd ik je op de hoogte, thanks grts

punkster

helaas heb ik nu geloof ik echt alles geprobeerd en de kale plek op roepie ze buik word groter. Hij heeft al speciaal voer, hij krgijt vitamine druppels in zijn water, er zijn voldoende speeltjes in zijn hok ook een spiegeltje, hij heeft zelf een valkparkiet knuffeltje voor ze hok die hij leuk vindt, ik heb een spray gekchot anti verenpluk, ik heb zelfs knoflook in zijn drinkwater gedaan en...NIETS HELPT

Ik ben woonachtig in aalsmeer tussen hoofddorp en amsterdam in weet iemand een goede voglearts waar ik heen kan? roepie is vrolijk en toont niet ziek maar dit is toch niet normaal?

mariska79

hier is een link voor vogelartsen http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

ik hoop dat je er iets aan heb :D