19 april 2024, 00:40:22

Welke mutatie?

Gestart door sepke, 26 december 2011, 19:54:42

« vorige - volgende »

sepke

Dag forumleden,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn nog maar kort bezig met de vogelhobby. We hebben een binnen en buiten voliere laten bouwen begin dit jaar. Daarin zitten nu 6 valkparkieten waarvan 1 bewezen koppel.

Nu wilden we aan de kenners op dit forum vragen wat nu de juiste benaming voor de mutatie van de valkparkieten is. De twee wildkleur is voor ons wel duidelijk maar de andere 4 niet helemaal.

Valkparkiet 1 en 2 (beide poppen)



koppel (rechts de pop)



wildkleur



M.v.g. Sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Jeroenw

Hey nog een fijne kerstdag

Pop 1 is een bont opaline cinnamon
Pop 2 is een opaline witmasker
Koppel zijn allebij witmasker bont

De wild kleur is inderdaad een wild kleur de voorste vogel waarvan je de achter kant van zijn koppie kan zien is zeker een split ergens voor

Gr. Jeroen

Tamireya

Valkparkiet 1:
Bont cinnamon opaline

Valkparkiet 2:
Gok ik op een witmasker opaline

Valkparkiet koppel pop:
Bont witmasker cinnamon

Valkparkiet koppel man:
Bont witmasker cinnamon

De wildkleuren waren duidelijk  ;D

Dat is wat ik nu a.h.v de foto´s denk te herkennen, als het niet goed is hoor je dat vast en zeker nog wel van een ander lid. ;)

Groetjes Tami

Dennisfr

Hallo
ben het met tami eens en het koppel wildkleuren hebben vlekken in de nek dus zouden ook nog eens split voor bont kunnen zijn

Groeten Dennis

milaja

ben het met dennis eens.
en de wild kleur met vlekken kan dan ook nog een of meerdere lichte nagels hebben.

echt mooie vogels heb je.

Patrick

Citaat van: Dennisfr op 27 december 2011, 07:50:13
Hallo
ben het met tami eens en het koppel wildkleuren hebben vlekken in de nek dus zouden ook nog eens split voor bont kunnen zijn

Groeten Dennis


Kunnen meerdere splitten zijn of een lichte bonte vogel. De andere wildkleur heeft ook wat witte vlekjes in de nek en is deze toevallig split witmasker?

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

sepke

27 december 2011, 21:44:02 #6 Last Edit: 27 december 2011, 21:52:13 by sepke
Iedereen bedankt voor de reacties, nu weten we wat meer wat betreft de mutaties van onze valkparkieten.

Wat betreft de twee wildkleur heb ik hier nog wat foto's zodat de kenners een beter beeld kunnen krijgen.

M.v.g. Sepke
















M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Jeroenw

Is de degene met split vlekken eenpareltje geweest opaline ?

Gr. Jeroen

Jaimy

Zo te zien zijn de wildkleurtje tam  ;D super schattig! Je heb al antwoord op je mutatie-vraag, maar ik wilde even zeggen dat je al een mooi groepje hebt zo! op naar het kweekseizoen! ;) Ikzelf ben nog druk aan het samenstellen..verkopen..kopen..ruilen..en dan hoop ik binnen 2 maanden klaar te hebben ;)

Groetjes Jaimy

carco

De wildkeurman met de gele vlekken achter op de kop heeft in ieder geval een split.

Dus is inderdaad juist leuk tegenover een van de poppen :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!