24 april 2024, 22:14:34

3 verschillende witmaskers.

Gestart door Jaimy, 15 december 2011, 14:58:16

« vorige - volgende »

Jaimy

Hier 3 valkparkiet mannen op een rij! Ik vind het een leuke foto, omdat het duidelijk het verschil tussen de witmasker mutatieĀ“s laat zien.

Van achter naar voren!
1. Witmasker bonte man
2. Witmasker bronze fallow man
3. Witmasker cinnamon man.



Als iemand nog mooie witmasker mutatieĀ“s wil laten zien..graag! :)

Groetjes Jaimy

Jeroenw

Moet het een speciaal mutatie witmasker zijn?
Ik heb een opaline witmasker man en pop en witmasker cinnamon
Ik wil ze wel laten zien  ;D zo draai ik thuis ben

berrie

alle soorten witmaskers mogen..opaline man? Ben benieuwd! :D

Dennisfr

Nog 2 witmasker mutaties
Witmasker pale fallow donker type  pop eigen kweek van dit jaar


Witmasker pale fallow licht type man ook van dit jaar eigen kweek


Groeten Dennis

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Jaimy

mooi dennis! Vooral dat lichte type! Lijkt veel op bronze toch?

Dennisfr

nee lijkt echt niet op elkaar pale fallow is zilver  . tis jammer dat ik ze niet in dezelfde voliere heb  want heb ook nog wel een mooie bronze fallow witmasker man hieronder te zien


Groeten Dennis

Jaimy

mooie vogel! Ik vind persoonlijk de bronze mooier!

Patrick

Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy


Dennisfr

om iets betere indicatie van pale fallow witmasker te krijgen ff foto met andere valken erop



van links naar rechts witmasker pale fallow, opaline bont bleekmaskerwitmasker, pale fallow opaline bleekmaskerwitmasker dit is de moeder van de linker valkje
en rechts vader witmasker .

Jaimy

bij deze valk kun je echt zien dat pale zilver/grijs is..terwijl bronze een beetje cinnamon is..alleen lichter. Erg mooie vogels! Grappig dat deze mutatie eruit gekomen is, maar dat komt vast en zeker door de splits van zijn ouders!

Jaimy

maar je zegt dat de twee middelste ook witmasker zijn? Dat klopt toch niet? Bij witmasker mist de wangvlek.

Dennisfr

17 december 2011, 16:24:26 #13 Last Edit: 17 december 2011, 16:45:42 by Dennisfr
pfff hoe moet ik dit uitleggen je hebt bleekmasker in 2 mutaties hetrozygoot das dus combinatie met witmasker dus bleekmaskerwitmasker genoemd aan elkaar en bleekmasker homozygoot dat is dus echt gewoon bleekmasker de 2 bleekmaskers die ik heb zijn dus bleekmasker hetrozygoot . maar om het wat makkelijker te maken praat je dan dus over bleekmaskerwitmasker.

en de vader de witmasker is indd split pale fallow ander kun je dus geen pale fallows kweken uit dat koppel.

Patrick

17 december 2011, 16:38:20 #14 Last Edit: 17 december 2011, 17:23:38 by Patrick
Zal je even helpen Dennis.
BleekmaskerWitmasker x witmasker (man en pop kunnen verwisseld worden)
Bij bovenstaande koppel is de Bleekmasker split witmasker en bij enkel deze mutatie wordt de split witmasker samen in 1 naam genoemd met de Bleekmasker.
Uit deze combinatie komen 50% BleekmaskerWitmasker en 50% witmasker jongen uit.
Heb je een homozygoot Bleekmasker (zonder split witmasker dus) x witmasker.
Uit dit koppel kweek je dan 100% BleekmaskerWitmasker jongen zowel mannen als poppen.
Er is ook nog een split Bleekmasker mutatie maar dan is de Bleekmasker x wildkleur gekoppeld. De jongen zijn dan allemaal wildkleur split Bleekmasker.

Gr,

Patrick

ps Dennis........ die bonte opaline BleekmaskerWitmasker is wel mooi geworden  ;)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl