6 mei 2025, 00:24:05

Wat vragen over mijn valkje?

Gestart door linnie29, 12 december 2011, 12:55:07

« vorige - volgende »

Jaimy

Citaat van: Coco88 op 13 december 2011, 10:00:15
Hallo,
de moeder is een lutino witmasker oftewel een albino..
en hier is dat nu best goed te zien!!

albino en lutino witmasker is toch wel een verschil, dacht ik?? Albino is ten aller tijden wit met rode ogen..en een lutino heeft zwarte ogen toch..hehe..mutatie's lijken sowieso steeds andere namen te krijgen..5 jaar terug was er nog helemaal geen sprake van een "witmasker lutino" :P

Manouk

albino is eigenlijk een benaming die in de valkparkiet wereld gebruikt wordt, voor een lutino witmasker,
een lutino heeft altijd rode ogen.....
een lutino witmasker is zeg maar een lutino vogel, met een wit masker.. dus een geheel witte vogel...

officieel mag de naam albino niet gebruikt worden dacht ik,
maar dat weet ik niet helemaal zeker!!

linnie29

zouden jullie, als jullie willen allemaal even neer willen zetten wat jullie denken. Dus alleen even man of pop. Dan krijg ik een beetje een beeld. Want geloof dat ik nu het overzicht een beetje kwijt ben, van wat jullie allemaal denken!!  ;D

Jaimy

ow sorry..dacht even een mooie discussie te kunnen beginnen. Heb je foto's van de onderkant van de vleugels? dan kan ik het je met zekerheid zeggen..maar ik denk ook een man..omdat zijn masker al redelijk licht is.

linnie29

Jeetje,nou heb even mijn best gedaan om een fototje te schieten! :P

mariejj

Jeroenw

De fijten Leggen nu anders

Oorzaak opaline na geslacht, en lutino wit masker cinnamon moet zij zijn

Wijst op een man

Jeroen

Tamireya

Kan je niet gewoon even bij de kweker vragen wat de ouders precies voor mutatie heeft Linnie ???

CitaatJaimy:
Heb je foto's van de onderkant van de vleugels? dan kan ik het je met zekerheid zeggen

Dit valkje is 7 weken, hoe wil je dat hieraan met zo grote zekerheid zeggen kunnen?
De theorie dit a.h.v de spots te kunnen zien op jonge leeftijd is nog recht nieuw en is het ook nog niet zeker of je dit wel kunt toepassen voor zover ik weet.

linnie29

@ Tamireya
Dat heb ik gevraagd en dan krijg ik te horen dat de vader witmasker is, en de moeder albino. Weet niet of dat voldoende is.  ???

Tamireya

Dan is de moeder ook geen Cinnamon zoals vermoed en de vader geen opaline zoals vermoed.

En dan is jouw valkje met grote zekerheid een pop (als we even niet naar een mogelijke crossing over kijken ;)) .

Moeder:witmasker lutino
Vader:witmasker split voor {X1:  opaline} {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% witmasker split voor {X1:  opaline} {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% witmasker opaline
50% witmasker cinnamon

linnie29

Oke  ;) bedankt. stiekem had ik wel gehoopt op een man. Maar een pop is uiteraard ook super leuk!! We zijn volop aan het oefenen met haar om tam te worden, elke dag gaat het een stukje beter!

mariejj

::)
Tamireya,  de meeste hobbykwekers hebben geen idee van mutaties en verervingen.
Vader is wel opaline of split opaline want er is een opaline cinnamon witmasker jong uit gekomen, dat is geen vermoeden dat is een feit.  En dus moet de moeder cinnamon wezen omdat in beide gevallen het cinnamon jong anders ook opaline had moeten wezen.

Tamireya

Zoals je kunt zien heb ik wel de split opaline en de split cinnamon gebruikt bij de vader.

Het is dus mogelijk dat er uit dit nestje ook cinnamon witmasker popjes uit komen zonder opaline ook al is de moeder niet cinnamon en de vader niet (zichtbaar) opaline.

Jaimy

Hey Linnie, Hier nog een duidelijke foto van een witmasker man die al wat ouder is. Zo als je ziet nog wel wat spots onder zijn vleugels en de visgraat is zijn staartpennen zijn ookal minder. Het is gewoon even afwachten nog..bij mijn cinnamon zeiden ze in het begin ook dat ze een pop was, maar bleek ook een man te zijn.