18 april 2024, 02:26:08

Wat vragen over mijn valkje?

Gestart door linnie29, 12 december 2011, 12:55:07

« vorige - volgende »

Jeroenw

Rianne vanwege de vervaagde witte spots op zijn rug
Het kan maar het blijven vermoedens

Het is afwachten , de kans is groot heel groot dat het een popje is

Gr. Jeroen

Dennisfr

ik denk ook een pop.

mensen willen zich ook nog wel eens vergiseen met witmasker lutino`s om er zomaar cinnamon bij te noemen. witmasker lutino`s die dus al een paar jaar oud zijn krijgen een lichtbruine waas over zich heeft niks met cinnamon te maken maar met ouderdom

mariejj

Allemaal speculaties,  op de foto is het niet te zien of de moeder wel of niet cinnamon is. 
Ik zou gewoon een paar maandjes afwachten Linnie dan weet je het tenminste zeker!

linnie29

Ik heb nog een foto. Links onderin is de vader, en rechts onder de moeder. Hoop dat jullie het hier op kunnen zien, anders is het inderdaad afwachten... ;-)

milaja

vader witmasker split cinnamon x1
moeder lutino witnasker.
dus cinnamon witmasker is een popje

Manouk

En zoals ik de staart op de foto zie van het popje,
zeg ik dat ze cinnamon lutino witmasker is..

en dan kan je het geslacht nog niet weten,
maar idd misschien beste afwachten of als je al wilt weten, wat veertjes opsturen..


linnie29

Oke, iedereen super bedankt!! En inderdaad word het afwachten. Maar na hoeveel tijd is dit vaak duidelijk? Begreep na de eerste rui, maar op welke leeftijd begint dat meestal? Gezien ons valkje nu 8 weken is.

Manouk

de eerste rui is volgens mij rond de 6/7 maanden.. mijn pixeltje is van april als ik het goed heb.. hij heeft nu een mooi geel koppie gekregen..
dus je zal nog even geduld moeten hebben ;)

succes en veel plezier van je vriendje :P

mariejj

Volgens je laatste plaatje, komen er volgens de kweker dus  witmasker, opaline cinnamon witmasker, en cinnamon witmasker  jongen uit..  
Als dat klopt dan is de albino moeder wel cinnamon, en kan jouw jong dus gewoon een man wezen.  ::)
Heb je misschien ook een foto van de andere jongen?  :P


p.s. je foto in je handtekening is te groot en vervormt de pagina.  ;)

carco

Als ik de foto zie, zie ik geen cinnamon in de albino en zou het een popje wezen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeroenw

Citaat van: mariejj op 13 december 2011, 22:29:24
Volgens je laatste plaatje, komen er volgens de kweker dus  witmasker, opaline cinnamon witmasker, en cinnamon witmasker  jongen uit.. 
Als dat klopt dan is de albino moeder wel cinnamon, en kan jouw jong dus gewoon een man wezen.  ::)
Heb je misschien ook een foto van de andere jongen?  :P


p.s. je foto in je handtekening is te groot en vervormt de pagina.  ;)




maar met de opaline heb ze wel gelijk in
er komen opaline jongen uit vader is split opaline of is zelf opaline

wat rianne al eerder zag

en als dat zo is dan kan het ook een man zijn






linnie29

Ik word nu wel heel nieuwschierig wat betreft het geslacht. haha!! Maar heb hier nog wel een foto van dat ze klein zijn , dus weet niet of jullie daar iets mee kunnen ? Weet wel dat de andere lichtere valk pareltjes had. En wat betreft de handtekening deze zal ik inderdaad vanavond even gaan verkleinen, ben nu namelijk op mijn werk. Maar hij is inderdaad véél te groot zo.

Rianne

Ik meen te zien dat het rechtse jong opaline is. Als pa dan witmasker opaline split cinnamon is en ma witmasker lutino cinnamon, dan zal jouw valkje een man zijn. Maar als pa split opaline is, kan het alsnog een pop zijn.

mariejj

Jouw valkje is dus een man.  ;D  (even ervan uitgaande dat er geen sprake is van crossovers wat toevallig zou zijn)
Het rechtse jong is namelijk opaline cinnamon witmasker.

Moeder:witmasker cinnamon lutino
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon opaline}

man afkomst:
50% witmasker cinnamon split voor {X1:  opaline} {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X2: cinnamon lutino}

pop afkomst:
50% witmasker cinnamon opaline
50% witmasker

OF


Moeder:witmasker cinnamon lutino
Vader:witmasker opaline split voor {X1:  cinnamon}

man afkomst:
50% witmasker cinnamon split voor {X1:  opaline} {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X1:  opaline} {X2: cinnamon lutino}

pop afkomst:
50% witmasker cinnamon opaline
50% witmasker opaline

linnie29

ohw jee.... die berekening snap ik niet hoor!!! Dat word me toch echt te ingewikkeld voor een beginnend valk houdertje. Maar het kan dus goed een man zijn begrijp ik  :) Nou dan gaan we voorlopig maar even door met ons liedje fluiten, en veel herhalen! Zal het zelf wel erg leuk vinden als het een mannetje is hoor  ;D