19 april 2024, 08:42:47

Wat vragen over mijn valkje?

Gestart door linnie29, 12 december 2011, 12:55:07

« vorige - volgende »

linnie29

Wij hebben sinds een paar dagen een valkje, hij is 7 weken.
Nu weten we niet of het een man of een pop is. Dit is ook ons eerst valkje :) en hebben dus nog niet veel ervaring met valkjes.
Ik begreep wel als het een man is dat hij dan gaat zingen? Wanneer gaan ze dat dan doen of proberen? En kan je nu al zien of het een man of een pop is?


saskiaw

Hoi,
jullie hebben een witmaskertje, als het een mannetje is krijgt hij na de eerste rui een wit masker, als het een vrouwtje is blijft hij er hetzelfde uitzien.

Mannetjes zijn vaak wat luider, maar dit zegt ook niet alles.

Veel plezier met jullie valkje!

mariejj

Het is een cinnamon witmasker.  Heb je een foto van de ouders?

linnie29

Bedankt voor je reactie saskia. Hoelang duurt het ongeveer dat ze dan hun nieuwe vacht krijgen? Ik ben namelijk gewoon nieuwschierig wat het is... Ook omdat wij nu heel vaak het zelfde liedje laten horen in de hoop dat hij/zij dit strakjes gaat fluiten :-)

linnie29


linnie29

Hoi Mariejj de eerste foto is de moeder, de 2e de vader. Heb het een beetje onduidleijk geplaatst. Maar hoop dat het duidelijk is. Betere foto's heb ik helaas niet :-( Alvast super bedankt!

Jeroenw

hallo linnie


de lichte  witte is de moeder en is geen cinnamon
vader is dat ook niet, maar hij kan het wel door geven aan zijn dochters

om cinnamon zonen te krijgen moet de moeder cinnamon zijn
en vader split cinnamon of zelf cinnamon zijn

het houd in dat je een popje heb een meisje
en het is een mooi schatje ook nog

gr jeroen

linnie29


Manouk

Hallo,
de moeder is een lutino witmasker oftewel een albino..
Deze kunnen best cinnamon zijn, maar dit is zo op de foto best heel moeilijk te zien..

Kan je ons misschien vertellen of de moeder zelf wat bruinige vleugels heeft en of je onder op de staart misschien hele lichte bruine streepjes ziet??

want ik zelf heb ook een cinnamon lutino witmasker..
en hier is dat nu best goed te zien!!

Groetjes
Manouk

linnie29

Hoi Hoi,
Ik weet niet of de moeder wat bruinige vleugels heeft?? Weet wel dat de moeder een albino zal zijn inderdaad.
Ons valkje heeft wel wat bruin achtige streepjes onderaan de veren.
Helaas heb ik geen duidelijkere foto's van de ouders.  :(

Jeroenw

Je heb een popje moeder is. Lutino witmasker ( albino)

linnie29

Oke! Dus helaas geen fluitertje zoals ik begrepen het als het een pop is. Nou ja, jammer! We zijn wel erg blij met haar.
Hopelijk gaat ze ook wel een stukje tammer worden dan als ze nu is. Even afwachten dus :-) Ze is natuurlijk nog geen weekje bij ons thuis. Ze blaast soms als we haar op willen laten stappen, dus we zijn volop aan het oefenen. Ook als ze even bij ons zit is ze zo weer weg gevlogens als ze geen trostgierst krijg en land ze op de tv. Haha!

Jeroenw

Een popje heb ook zo haar charme is meer op je gerichter als ze tam is
Veel kroelen een popje is anders dan een man maar ook net zo leuk
Je merk het vanzelf wel als ze tammer is

Ik zelf vind mannen leuk lief grappig met fluiten maar ik ben in love with popjes

Gr. Jeroen

Manouk

13 december 2011, 15:31:29 #13 Last Edit: 13 december 2011, 15:50:08 by Coco88
dat kan je dus niet met zekerheid zeggen jeroen, omdat je niet kan zien of moeder cinnamon is of niet........
op de foto van de albino denk ik namelijk wel cinnamon te zien!!

maar dat is dus niet helemaal duidelijk..

Rianne

Ik vermoed dat de vader opaline is (geweest). Opaline wordt altijd aan de dochters gegeven, en dit valkje is geen opaline. Maar het zijn vermoedens...