13 mei 2025, 06:42:26

Vraag voor de kenners

Gestart door Jaimy, 14 december 2011, 18:45:07

« vorige - volgende »

Jaimy

Hallo allemaal,

De vraag is simpel. Is het mogelijk om een witmasker bronze fallow bont te kweken? Man, pop maakt niet uit. Waarom wel/niet?

Groetjes!

Patrick

Is zeer zeker mogelijk.
Bronze fallow is geen geslachts gebonden mutatie net als bont en witmasker.
Dus met de juiste koppeling kan je deze mutatie kweken en of het nu een pop of man is maakt weinig uit qua geslacht. Enkel als je geelwang,opaline,cinnamon of lutino erbij wilt gaan toevoegen dien je rekening te houden met de geslachts gebonden mutatie vererving.
Als je de geschikte vogels vind is het net zo makkelijk als met ieder ander koppel te kweken. Alleen zullen de bronze fallow witmaskers moeilijker te vinden zijn als de andere kleuren (witmasker en bonte witmaskers).

Geelwang pop zonder cinnamon kweken is moeilijker  ;)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy

Bedankt voor je reactie Patrick! Oké, het is dus mogelijk..maar denk dat ze allebei bont of split bont moeten zijn..evenals de bronze fallow? Ik heb een witmasker bronze fallow man en zit nu een beetje te kijken wat ik er tegenover zet.

Nogmaals bedankt! :)

Groetjes Jaimy

Patrick

Bij je man mis je dan nog split bont en dan nog zal je een witmasker bronze fallow bonte pop moeten zien te vinden (liefst een split bronze fallow x bronze fallow ivm de kale plek achter de kuif zo klein mogelijk te houden).

Ga hier eens mee stoeien en kijk wat eruit komt ;-)
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html

Je kan ook opzoek gaan naar een wildkleur split bronze fallow/witmasker pop. Kweek je zowel witmasker bronze fallow als wildkleur bronze fallow uit ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Dennisfr

ik heb dit jaar ook witmaskers gekweekt split bronze fallow en bont. maar vind maar is een geschikte partner.

Groeten Dennis

Jaimy

ja het wordt zeker even stoeien en zoeken, maar het heeft ook geen haast. Het zal ook te saai zijn om meteen te slagen toch ;) Ik moet gewoon wat kwekers om me heen verzamelen die ook in deze mutatie kweken en daar de partners en nieuw bloed vandaan halen. Ik weet helaas niet waar mijn man split voor is, dus het wordt inderdaad zoeken naar een witmasker bronze fallow bonte pop en verder puzzelen.

mariejj

jazeker en ik kan ze ook kweken  ;D
uit koppel : wildkleur split bont bronzefallow witmasker X2 opaline-cinnamon  X bronzefallow witmasker split bont.

Maar nou niet allemaal bronzefallow witmaskers gaan kopen anders ken ik ze nergens meer krijgen  ;D