11 mei 2025, 20:33:13

Wat voor valkje heb ik? :)

Gestart door viize, 6 december 2011, 23:07:48

« vorige - volgende »

viize

Hallo,
aangezien ik helemaal nieuw ben bij het van valkjes en hier dus bijna niets van afweet wou ik weten wat voor valkje ik heb? :)
Ik veronderstel gewone wildkleur?
Ik zou geen domme dingen willen zeggen :p

Alvast bedankt!

* MaRlEy & Me *

Marianne

Je hebt gelijk, het is een wildkleur.
Als straks het koppie geel wordt (na de eerste rui) is het een man, blijft de kleur zoals op de foto dan is het een pop.
Veel plezier met je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

viize

HA bedankt! :)
Ja hij is namelijk in rui.
Enig idee hoelang dit duurt?
Mvg

* MaRlEy & Me *

Manouk

geen idee hoe lang dit precies duurt...
maar je ziet snel genoeg of er een mooi gekleurd koppie ontstaat..

groetjes

viize

* MaRlEy & Me *

viize

De man waar ik hem kocht zei me dat het aan de binnen kant van de vleugels te zien was of het een mannetje of popje is.
Als hij een lijn met puntjes van zijn lijfje tot de punt van zijn vleugel heeft is het een mannetje zo niet een popje.

Is dit correct? :)

Gr Viize

* MaRlEy & Me *

Jeroenw

??? ::) hoe komen de fokkers, kwekers aan die wijsheid ? ::)

nee

gelen kop man. grijse kop pop. bij de wild kleur
albino is dat wel al
ze de eerste rui hebben gehad

het slaat niet op je valkje  ???

Manouk

Het is wel zo dat een popje spots aan de binnenkant van haar vleugelveren heeft zitten..
Dat zijn zeg maar gele vlekken.. bij een man gaan die weg na de rui..
ook heeft een popje veren in der staart met en zogenaamd visgraat motief..
als het een man is en het valkje gaat in de rui krijgt hij gruize veren hiervoor terug..

Hoop dat je er een beetje wijs uit word ;)

groetjes
Manouk

viize

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Nu begin ik meer en meer te denken dat ik met een popje zit..
De vleugels staan aan de binnenkant vol gele 'bolletjes' .
En de staart langs de binnenkant is gele met donkere streepjes...
Is dit het soort vissengraat dat jullie bedoelen?

Grtz Kevin

* MaRlEy & Me *

Manouk

Je zegt dat je valkje nu in de rui is.. heeft hij al vleugelpennen verloren en nieuwe gekregen??

en als ik het over visgraatmotief heb, bedoel ik inderdaad de gele veren met zwarte dwarsstreepjes..
na de rui zal je zien of je een popje of een man hebt..

fluit je valkje ook en doet hij soms macho als hij fluit, met de vleugeltjes wijd fluiten zeg maar..

groetjes
Manouk

Rianne

Er is een nieuwe theorie, die trouwens nog in de onderzoeksfase zit, die zegt dat er een verschil zit in spot-patroon bij mannen en popjes.
Aangezien hier geen 100% bewijs voor is dat dit klopt, kan men dit niet gebruiken om met zekerheid te kunnen zeggen of een valk een man of pop is.

Manouk

Dus een valkje met spots is niet per definitie een pop bedoel je rianne??
of moet ik het anders zien?
altijd leuk om nieuwe theorieen en inzichten te krijgen...

Jeroenw

Citaat van: Coco88 op 11 december 2011, 22:25:20
Het is wel zo dat een popje spots aan de binnenkant van haar vleugelveren heeft zitten..
Dat zijn zeg maar gele vlekken.. bij een man gaan die weg na de rui..
ook heeft een popje veren in der staart met en zogenaamd visgraat motief..
als het een man is en het valkje gaat in de rui krijgt hij gruize veren hiervoor terug..

Hoop dat je er een beetje wijs uit word ;)

Dat hebben de jonge mannen ook en dan kan je niet zeggen dat het een vrouw of een man is . En enkelt maar vertellen over de spots zo dat de
Nieuwe eigenaars het dan nog niet weten begrijp je me nu het is heel simpel om het uit te leggen .

Citaat van: viize 
link=topic=39362.msg706718#msg706718 date=1323330067

De man waar ik hem kocht zei me dat het aan de binnen kant van de vleugels te zien was of het een mannetje of popje is.
Als hij een lijn met puntjes van zijn lijfje tot de punt van zijn vleugel heeft is het een mannetje zo niet een popje.

Is dit correct? :)

Gr Viize

groetjes
Manouk

Iemand met wijsheid heb dat anders uitgelegd  ;)

De spots theory interessant gaan ze opvalkparkieten dag over vertellen

Rianne

Citaat van: Coco88 op 12 december 2011, 11:02:04
Dus een valkje met spots is niet per definitie een pop bedoel je rianne??
of moet ik het anders zien?
altijd leuk om nieuwe theorieen en inzichten te krijgen...

De theorie is alleen toe te passen op jonge valken, omdat deze er allemaal uitzien als popjes. Idd, tijdens de valkparkietendag volgend jaar in Culemborg wordt er uitgebreid over verteld. Op dit forum: http://valkparkietenbenelux.forumup.be/index.php?mforum=valkparkietenbenelux kun je er alvast meer over vinden, met foto's en duidelijke uitleg.

Jaimy

om even in te haken op deze discussie..  ;D de ene valk is de ander niet. Als ze jong zijn hebben zowel jonge wildkleur popjes en mannetjes allebei een grijze kop..parels onder de vleugels en een visgraatmotiefje in de staartpennen. Bij mannen verdwijnt dit..soms heel snel, soms pas na een jaar (en langer). Op de foto is al een beetje geel om de ogen van je valkje te zien..dus ik denk dat het toch echt een man is!   :)

Groetjes Jaimy