29 april 2024, 17:23:54

Ziek?

Gestart door Monky, 21 november 2011, 20:27:01

« vorige - volgende »

Monky

Hey allemaal,

Misschien kunnen jullie me verder helpen.
Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest met Dara. Ze zat van de week alsof ze een ei moest leggen. Ik vond het wat lang duren en ze klom wat moeilijk en liep vreemd over de bodem van de kooi. Ik heb haar even gepakt en kon niets vreemds voelen... alhoewel... Ik dacht dat het vreemd was, maar het bleek haar bekken te zijn  :-[

Haar ontlasting ziet er qua structuur normaal uit. Het groene deel is alleen iets groener dan hoort. Ik probeer te vinden wat dat betekent... maar kan het zo gauw niet vinden.

Ben nu met haar naar de dierenarts geweest, maar die kan niets vinden. Haar longen zijn goed, ze heeft geen ei. Ze is alleen wat aan de lichte kant (80 gram)

Heeft een van jullie zoiets meegemaakt?

Ik hoop dat jullie een reactie hebben.

Groetjes,
Monky


Monky

Voor de geinteresseerden...
Het bleek een bacterie te zijn.
Ze zit nu bij Frank Verstappen in Driebergen voor een aantal dagen.
Ondanks dat ze weer was gaan eten, was het in de loop van de week weer minder geworden en ze was te mager geworden. Ze krijgt nu sondevoeding en antibiotica.
Het is gelukkig geen besmettelijke bacterie dus de andere vogels worden er niet ziek van. Gelukkig...

Over een aantal dagen mag ik haar weer ophalen.
De dierenarts had alle vertrouwen dat ze er weer bovenop zou komen.

Groetjes,
Monky

Hermien

Bedankt voor je update. Het is inderdaad altijd prettig om te lezen hoe het met een valkje gaat, nadat er eerst een vraag over is gesteld. Met Verstappen heb ik zelf prima ervaringen, dus als hij de prognose positief inziet, dan zal het zeker zo zijn. Je zult je maatje nu wel ff missen, zeker? Ik wens je sterkte en hoop dat je vriendinnetje weer snel thuis mag komen opknappen!

Geef haar dan maar een dikke knuf van mijn 'Vliegtuig'.

                         :-*   :-*   :-*   :-*

Monky

Dara eet weer zelf. Ze heeft geen bacterie meer in haar ontlasting. Ik mag haar vanavond ophalen zodat ze thuis verder kan herstellen  :)

Dank je wel voor je berichtje, Hermien.

Groetjes,
Monky

Hermien

Dát is nog eens goed nieuws! Ben superblij voor je, meid. Daar neem ik vanavond ff een kleine borrel op. Proost!

                                 ;D   ;D   ;D   ;D