29 maart 2024, 12:19:54

voerkeuze

Gestart door parkietengek12, 5 december 2011, 16:06:13

« vorige - volgende »

parkietengek12

Hoi,

Ik ga nieuw voor bestellen voor Goofy maar ben nu een beetje aan het twijfelen.
Ze heeft nu Xtravital maar ik las ook wat van Premium Prestige.
Wat is nou beter? Ik vraag het ook omdat Prestige iets voordeliger is en Xtravital toch ook wel duur is natuurlijk  :-X
Heb er niet echt verstand van en wil wel het beste voor mijn vogel :)
Het blijft wel alleen bij deze 2 merken  ;)

Ik hoop op reacties!
Groeten Joël

parkietengek12

Ik ga denk ik voor Prestige Premium   ;)

Nadiine

Ik heb even gegoogled om te kijken welk voer dat was, en ik heb zo een zak voer meegekregen bij mijn grasparkiet die ik van iemand had overgenomen..

Persoonlijk zou ik dan toch voor extravital gaan, dit voer zitten veel van die gekleurde stukjes in, wat ze helemaal niet nodig hebben, en het stinkt vreselijk, zo vies!

Het voordeel van extravital is dat er heel veel verschillende zaden in zitten waardoor de vogel kan kiezen wat hij zelf denk nodig te hebben, als hij dit voer eenmaal compleet eet kun je het ook gaan afmeten zodat het de dag erna gewoon allemaal netjes op is.
Ook zit er al krachtvoer doorheen waardoor je dat niet los hoeft bij te voeren, door extravital zitten wel zonnepitten maar deze zijn zodanig afgemeten dat ze er niet te veel van krijgen..

Ik heb me de afgelopen weken helemaal ingelezen en doorgezicht in voer, omdat ik het zelf ook even allemaal niet meer wist. Dit is er bij mij uitgekomen  :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html