quickske geraakt niet van de pap af help...

Gestart door kuiserke, 30 november 2011, 08:11:17

« vorige - volgende »

kuiserke

Quickske blijft maar aan de pap, ik dacht op een gegeven moment dat hij aan het eten was...
Hij zat met zijn bek in het zaadbakje en at trosgierst.
Hij woog 80 gr en ben dan naar 2 voedingen  gegaan ....
toen zag ik dat er iets mis ging.
Quikske begon af te vallen en redelijk vlug naar 68 gram....
Direct paniek, en terug naar 3 voedingen...
Ik ga de tekst ook op het forum plaatsen zodat ik daar vlug hulp krijg.
Ondertussen weegt hij al terug 77 gram en blijft na 8 weken maar pap  eten...

hermelien1989

ik weet niet of het goed is om te doen, maar wij hebben izzy eerst langzaam op eivoer gezet. Daarna ging hij makkelijker aan de zaadjes.

Ook kun je proberen om steeds meer zaadjes aan de pap toe te voegen en het dan in een bakje te doen zodat hij het er zelf uit kan eten.

kuiserke

heel erg bedankt, doe je nog pap bij het eivoer en hoeveel keer per dag geef je het?

hermelien1989

wij gaven toendertijd geen pap meer erbij, maar dat moet je zelf weten
ik denk dat een gelijkdelijkere overgang beter is. Wij hebben toen wel onbeperkt eivoer gegeven.

carco

Kijk aub uit met dat eivoer, want voor je het weet zijn ze daar dus weer verslaafd aan en eten ze alleen dat en dit is niet goed  :-\

Ik heb zelf dit keer een draak gehad,die absoluut niet van de pap wilde. Hij is weggegaan terwijl hij aan de pellets zat uiteindelijk. Zaad at hij niet.
Ik ben als eerste begonnen de pap met een lepeltje te geven en daarna ben ik er pellets door gaan doen ( van nutribird omdat dit dezelfde smaak heeft als de pap)
De pap ben ik steeds dikker gaan maken ,door er meer pellets in te gaan doen( had ik eerst fijngemaakt) en steeds minder pap.De pellets ben ik in water gaan weken en uiteindelijk kreeg hij ze droog.
Zo is hij na een lange tijd en met veel geduld van de pap afgekomen.
Inmiddels eet hij bij de nieuwe eigenaresse alles.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kuiserke

Ik zit dus nog in de overgang, ik weet nu eigenlijk niet goed wat te doen. Ik ben langzaam aan het overgaan naar eivoer, ik ben begonnen met één maaltijd per dag ....quickske is een echt zorgenkind ....ik heb nog een vraagje ...ik mag dat eivoer ondertussen toch wel koud geven hij is nu zeker 4 1/2 maand oud. Blijkbaar ziet hij niet wat de andere vogel eet, hij zit wel aan de eetbak maar speelt alleen met  de tralies.. Het id dus niet dat hij de gelegenheid niet krijgt om te eten ....alole hulp is welkom

Jaimy

probeer hem op verschillende manieren zaadjes aan te bieden. op je hand, op de lepel waar je ook pap/eivoer mee geeft. En miss kun je hem verwennen met een streng trosgierst. Dit zijn ook kleine zaadjes. Dit mag je hem ongeveer 1 keer in de week geven. En inderdaad goed zijn gewicht in de gaten houden!