18 april 2024, 07:00:52

2 vogels tam maken

Gestart door chochi, 1 december 2011, 16:50:30

« vorige - volgende »

chochi

hallo allemaal !
even voorstellen mijn naam is kevin vorswijk.
een trotse en nieuwe beginnende eigenaar van 2 valk parkietjes uit een dierenwinkel.. genaamd *man* cho cho. *pop* chi chi.

heb het popje vannaf zaterdag 26 november en het mannetje vannaf maandag 28 november.

ze razen al de hele kooi door eten al vannaf een stokje en drinken vannaf een stokje ! hebben ondertussen al een trosgierst die ik op de grond had neer gelegd bijna helemaal op! knarsen met hun snaveltjes en maken zichzelf schoon. soms doen ze wel gemeen tegen elkaar en dat terwijl het een stelletje was in de dierenwinkel! vandaar ook dat we later hadden besloten het mannetje er bij te doen.. zodat chi chi haar vriendje weer terug had.

1. maar ze stoeien nu best wel vaak..
dan gaat het om het plekje in de kooi of het eten.. of als chi chi te dicht bij cho cho komt.. terwijl ze in de winkel zo lief en dicht bij elkaar zaten.

nu kan ik al goed dicht bij de kooi zitten. ze zitten dan meestal wel minimaal helft van de kooi verder weg.. soms blaast cho cho nog wel naar me met zen kuifje recht op ! ( dat is bang ) volgens deze site. ga ik dan ook van uit en dan ga ik terug en zeg ik dat die niet bang hoeft te zijn..

2.moet ik het blazen nu negeren en gewoon zo stil blijven staan ? en praten of terug trekken. ??

najaa dus jullie zullen vast wel begrijpen dat ik nog niet egt bij de stap voor trosgierst ben. of men hand in de kooi doen.

Zou graag wel wat meer willen weten of iemand een tips voor de vragen ?? die ik heb gesteld zodat ik verder kan met de vogels om ze tam te maken!  deze site is trouwens top ! bedankt hier voor !

chochi

even paar aanvullingen :P het mannetje !! de ene keer blaast die als een gek . en andere keren niet :S.. iemand ? waarom of tips ?

terug trekken of blijven als mannetje blaast! wil ik eigenlijk ook nog steeds weten :P

Rocko

Hoi Kevin

Leuk dat je 2 valkjes hebt, ook slim dat je het koppeltje weer bijelkaar hebt gebracht!

Dat ze af en toe ''ruzie maken'' is heel normaal. Ze zijn ineens weg van de vertrouwde omgeving, moeten weer wennen en dat kunnen ze op elkaar af reageren. Maar kijk maar eens naar je ouders of andere stelletjes (mensen) die hebben ook wel eens ''ruzie''

Het blazen van het mannetje is ook heel normaal. Dat doet hij omdat hij de omgeving en jou nog niet kent.
Als hij blaast, moet je niet terug trekken. Want dan duurt het langer voor hij aan je kan wennen.

Probeer op een gegeven moment een takje trosgierst in de kooi te houden, gaan ze hiervan eten? Beloon ze met lieve woordjes. Dan zullen ze op een gegeven moment wennen aan je stem en dat je dichtbij ze bent en dat het helemaal niet eng hoeft te zijn.

Succes

chochi

hallo ik ben in de eerste instantie natuurlijk egt blij !!!
dat er is gereageerd !
ik ben steeds meer bezig ! trosgierst lukt nog niet egt ! ze hebben eerder al wel een hele tros gierst die ik in de kooi heb gelegd opgegeten. dus ze vinden het lekker haha !
veder trek ik dus niet meer terug en zeg dat ze niet bang hoeven te zijn. verder. gaat het egt heel langzaam. ( misschien komt het omdat ze uit een winkel komen). ik blijf er nu zeker 3 x per dag voor zitten en dat dan een 15 min a 30 min lang. dus ik laat het weten als het me gelukt is om ze tam te maken laten we het hopen !!! groetjes

Rocko

Goed dat je er zoveel tijd in steekt.

Het is normaal dat het even duurt voordat ze aan je wennen. Ze zijn nou eenmaal in een nieuwe omgeving enz.

Je moet onthouden: de aanhouder wint

keet

Hier duurde het ook even hoor het wennen en blazen deed die ook veel toen maar dat is stukken minder nu!
Lekker rustig laten wennen en rustig blijven praten.

Dobby01

Het klinkt misschien cliché, maar geduld hebben is het enige wat je kan doen  :)

Ik heb mijn valkje handtam van een kweker gehaald maar ook dat duurde nog een maand voordat ze helemaal gewend was. Sterker nog, in het begin dacht ik dat mijn valkje mij misschien wel niet leuk vond  :D

Ze is nu echter hartstikke tam en ziet mij als haar partner  ;D

Heel veel succes met jouw valkjes tam maken!

Rocko

Zo zie je maar weer.. er komt veel bij kijken als je een valkje neemt.

Veel mensen vergissen zich daarin  ;D

keet

ik kan een popje kopen (volwassen) maar is niet tam!!

wat zou ik doen? Of kan ik dan beter een jong valkje nemen??