18 april 2024, 07:04:05

Pellets

Gestart door Nadiine, 28 november 2011, 10:13:21

« vorige - volgende »

Savanna-c

Citaat van: DvE op  1 augustus 2012, 23:01:39
Citaat van: Savanna-c op  1 augustus 2012, 22:30:35
Mijn valkje luste het meteen al natuurlijk zijn zaadjes altijd lekkerder maar als er alleen pellets zijn eet hij ze ook gewoon :)

@DvE veel succes met Pukky


Dank je, Savanna-c, voor de succeswensen. Welke pellets voer jij?
Mijn eerste valkparkietje heeft ook wel aan de pellets moeten wennen maar ze ging vrij snel overstag. Het grootste probleem was toen, denk ik, dat ik (te grote) Nutribird-korrels had gekozen en die lustte ze echt niet. Toen ik overstapte op Harrisons was ze na een week om (eerst de Harrisons nog fijngemalen voor haar). Later probeerde ik ook eens Scenic en Zupreem en van beide moest ze niks weten: ze wilde die dure HBF  :)

Mijn mannetje at ook direct van de pellets, terwijl hij de anderhalf jaar daarvoor nooit pellets had gekregen. Hij vond ze direct lekker. Natuurlijk smult hij ook af en toe van zaad maar die korrels gaan er bij hem in als koek.




Alsjeblieft hoor ;)
Ik heb nu 3 dagen mijn 2e valkje, en vandaag een paar pellets gegeven met de hand,, en hij at het ook gewoon op en vond het best wel lekker :)

Dus over 2 weken ga ik op pellets niet meteen want hij is er natuurlijk nog maar net :)

En ? Is het bij jou al gelukt?

DvE

24 augustus 2012, 19:42:03 #76 Last Edit: 24 augustus 2012, 19:44:06 by DvE
Hoi Savanna-c,

Wat leuk dat jouw vogeltje al zo snel uit jouw hand eet en dan ook nog die pellets!

Hier is het nog steeds een beetje tobben met Pukky en de pellets. Ik heb nu drie keer koek voor hem gebakken. De laatste keer heb ik pakweg 85% van de koek gemaakt van de pellets; de rest van de koek bestaat uit wat maïsmeel, gierst, heel klein beetje zaad en een ei. Dat eet hij goed; hij lijkt het echt lekker te vinden. Hij eet dus wel pellets. Alleen als hij denkt dat hij pellets eet, blieft hij het niet meer. Want fijngemalen pellets of de korrels in zijn bakje laat ie mooi lekker liggen, de schat.

Vanavond voor het eerst Pukky aan tafel gehad tijdens het eten (mijn huisgenoot vindt dat niet zo'n goed idee, een vogel aan tafel). Tot mijn verbazing eet Pukky dan wel van alles: stukje appel, banaan, kaas, walnoot (ja, ik at salade, ha, ha!). Maar leg ik dat in zijn bakje, dan wil hij er dus niet van eten. Daarom heb ik nu bedacht dat ik misschien ook eens Pukky mee kan laten eten en hem daar dan aan tafel ook een pellet voeren.
Maar goed, dat wordt dan na de vakantie. Ik ga morgen voor bijna twee weken naar Spanje (waar het volgens de verwachtingen vanaf zondag onweersachtig gaat worden  :-[).
Wordt vervolgd maar de vorderingen zijn niet groots, zoals je leest. Vanwege mijn vakantie heb ik de 'oppas' opdracht gegeven om de vogels zowel koek, als pellets als zaad te geven. Hij moet wel lekker kunnen eten als ik weg ben (en als ik er ben natuurlijk ook maar dan wil ik wel proberen hem de goede kant op de duwen   ;))

Veel plezier met je leuke vogels (want wat zien ze er leuk uit op je handtekening; ik ga ook eens kijken of ik zoiets kan maken).
Hartelijke groeten,
Daphne

Savanna-c

Dankje ik vind hem ook goed gelukt, en ik kijk nu al uit naar jou toekomstige handtekening, via photobucket kan je dat ook allemaal doen, maar bij mij liep dat stedd vast dus had ik een bewerkprogramma gebruikt maar photobucket bewerkt een stuk makkelijker!

In ieder geval fijne vakantie en nog steeds succes ;)

DvE

De aanhouder wint. Het is weer eens bewezen. Zojuist heeft Pukky van de korrels gegeten!  :)

Ik had net de kooi verschoond en de vogels vlogen los. Pukky zat nieuwsgierig bij me op mijn schouder. Ik deed wat korrels in een voerbakje en deed net alsof ik ervan at. Nou, Pukky wilde wel eens even weten wat ik dan aan het snoepen was. Eerst deed ik net alsof ik niet wilde dat hij in dat bakje keek. In de hoop hem nog nieuwsgieriger te maken. Ik bleef doen alsof ik zelf van de korrels at. Toen ging hij zelf ook wat van die korrels eten. Daarna heb ik steeds een korreltje tussen mijn lippen gedaan en Pukky heeft die gepakt en deels opgegeten. Daarna dook hij het voerbakje in alsof hij nog nooit zoiets lekkers had gegeten.

Veel heeft hij er niet van gegeten, want toen had hij weer andere dingen te doen, vond hij. Maar ik heb nu duidelijk gezien dat hij er echt van eet. En daar ben ik heel blij mee. Dat wordt dan zijn hoofdvoer en dan krijgt hij als extraatjes andere lekkere dingen zoals wat zaad.

Ik ben benieuwd of ik nu ook verbeteringen in Pukky's verenpakje ga zien. Bij Tommy was dat destijds behoorlijk duidelijk. Tommy had erg veel schilfers. Nadat hij een tijdje de korrels had gegeten, zijn die schilfers veel minder geworden. Dat was echt opvallend. Dus wie weet wordt Pukky nog mooier!
Hartelijke groeten,
Daphne

Savanna-c

Goed om te horen!!

Goed gedaan!!!

DvE

Hartelijke groeten,
Daphne