29 mei 2024, 21:21:56

Pellets

Gestart door Nadiine, 28 november 2011, 10:13:21

« vorige - volgende »

DvE

Citaat van: Rianne op  6 juli 2012, 12:53:49
Wat je kunt doen is je valkje bij je op tafel zetten en hem dan de pellets aanbieden. Bij jonge valkjes maalde ik het wel eens met de koffiebonenmolen en deed ik het door de pap, dit waren dan de hevig geplukte gevallen, die konden wel wat extra's gebruiken.


Dank je wel voor de tips! Ik ga ze toepassen. Maar pas als hij stil wordt. Ik wil hem proberen niet te belonen voor dit geschreeuw door hem zijn zin te geven. Dat schreeuwen heeft hij zich aangeleerd bij zijn vorige eigenaren. Daar zat hij alleen en daarom hadden we allemaal gedacht dat hij het bij mijn vogel niet zou doen. Nou, dat was een beetje te optimistisch gedacht maar volgens mij is het hier wel al stukken minder. Behalve nu dus, nu meneer honger heeft en dat graag aan de hele buurt laat weten ;-)
Hartelijke groeten,
Daphne

Savanna-c

Ja wat een handige tips!
Dat ga ik ook proberen als mijn vogel het niet wil eten,
;D ;D ;D ;D

xxSa

DvE

Zojuist heb ik ook nog eens de tips over omschakelen gelezen op de website van Harrisons zelf, zie eventueel http://www.harrisonsbirdfoods.nl/index.php?op=viewpage&page=6#q7.

Vanavond ging het hier ook weer hopeloos met omschakelen naar Harrisons bij de nieuwe vogel. Ik geef hem vanaf morgen maar weer een paar dagen zijn oude eten. Ik wil niet dat hij verzwakt. Maar ik wil wel volhouden; ik geloof echt dat het beter voor hem is.
Hartelijke groeten,
Daphne

Jeroenw

Je kan er ook koekjes van maken

Met versgeperste vruchten sap of lepeltj honing maak je het lekker zoet niet te veel vocht het moet gaan koeken , soort kompakt deeg en laat hem van snoepen zo krijg hij het ook binnen. Zo heb ik ook een van mijn valkjes om de tuin gelijd en zo is hij ook Harrison gaan waarderen


DvE

Citaat van: Jeroenw op  7 juli 2012, 00:26:58
Je kan er ook koekjes van maken

Met versgeperste vruchten sap of lepeltj honing maak je het lekker zoet niet te veel vocht het moet gaan koeken , soort kompakt deeg en laat hem van snoepen zo krijg hij het ook binnen. Zo heb ik ook een van mijn valkjes om de tuin gelijd en zo is hij ook Harrison gaan waarderen



Ga ik proberen! Bedankt voor de tip, Jeroen!
Het is trouwens opvallend dat hij laat merken echt honger te hebben (onrustig steeds maar weer op zoek naar eten en schreeuwen) en als ik dan een bakje met verse Harrisons aanbied, komt hij kijken, echt alleen kijken en beslist hij al dat dat toch echt niet te eten is. Hij steekt zijn snavel nog niet eens in het bakje! Eigenwijs beestje! Maar helaas voor hem heeft hij sinds drie weken ook een eigenwijs baasje  :P
Hartelijke groeten,
Daphne

Savanna-c

Haha, ik hoop echt dat het bij mij zal lukken !
Ik ga snel de site van harrison bekijken die hier boven ergens staat!

Jeroenw

Als hij dan alsnog de snavel ervan af keert
Kan je Harrison deeg mengen met zaden die hij wel
Kent dan pik hij de zaden er tussen uit
Maar omdat het deeg plak aan de zaden .
Dan proef hij de Harrison deeg en als het smaakt
Dan gaat hij ook van het deeg eten en dan ben je weer stapje
Dichter bij de Harrison pallets voeding. Dit is plan 2
Als plan 1 niet werkt.


Je heb nog iets leg een wit vel papier op de bodem
Van de kooi. Strooi daar heel klein beetje Harrison
Korrels op het wit papier . De korrels zien er heel uit dagend uit voor het valkje hij gaat ze op pakken .

Dit is mijn minste favoriete tip . Als het werk
Dan ben je echt blij en dan is de tip veel waard

als je net doet of je de korrels eet en net doet
Of je het heel lekker vind dan wil het valkje ook eten
Als hij tam is of een band heb met je valkje dan wil hij
Eten wat jij ook eet. En geef je hem 1 korrel en dan weer
Korrel zo an zo an


DvE

Citaat van: Jeroenw op  7 juli 2012, 15:56:56
Als hij dan alsnog de snavel ervan af keert
Kan je Harrison deeg mengen met zaden die hij wel
Kent dan pik hij de zaden er tussen uit
Maar omdat het deeg plak aan de zaden .
Dan proef hij de Harrison deeg en als het smaakt
Dan gaat hij ook van het deeg eten en dan ben je weer stapje
Dichter bij de Harrison pallets voeding.


Dank je wel weer voor je tip, Jeroen!
Alleen, wat is dat Harrison deeg? Bedoel je daarmee die broodmix van Harrison? Ik zag het in een internetwinkel en vroeg me af of dat iets is wat je echt nog moet afbakken. Bedoel jij nu ongebakken deeg?
Klinkt wel goed wat je hierboven voorstelt; daar zou die eigenwijze ondeugd misschien wel eens in kunnen trappen.

En misschien moet ik dat zelf eten ook eens proberen, als hij stug blijft weigeren en hij me nog wat beter kent (ik heb hem pas drie weken).

Fijn weekend verder!
Hartelijke groeten,
Daphne

Jeroenw

Graag gedaan !

Nee ik bedoel de Harrison pellets mee
Als je die mengt met vruchtensap onstaat er soort deeg hoe natter hoe plakkerige als je weinig vocht mengt hoe droger ontstaat zo een koek

Als je geld er voor over heb vrij prijzig die brood deeg van Harrison om (koekjes )te bakken voor je valken dat erbij doet is ook goed

Hoofdzaak is dat hij die pallets gaat eten hij moet ze proeven om de smaak te pakken te krijgen

Groetjes Jeroen

DvE

Citaat van: Jeroenw op  7 juli 2012, 21:27:40
Graag gedaan !

Nee ik bedoel de Harrison pellets mee
Als je die mengt met vruchtensap onstaat er soort deeg hoe natter hoe plakkerige als je weinig vocht mengt hoe droger ontstaat zo een koek

Als je geld er voor over heb vrij prijzig die brood deeg van Harrison om (koekjes )te bakken voor je valken dat erbij doet is ook goed

Hoofdzaak is dat hij die pallets gaat eten hij moet ze proeven om de smaak te pakken te krijgen

Groetjes Jeroen



Hi Jeroen,

Ja, dat idee had ik ook al, dat mijn nieuwe vogeltje ze een keer moet proeven om de smaak te pakken te krijgen.
Ik heb gisteren wel zitten kijken naar die broodmix van Harrison's maar die vind ik toch wel behoorlijk duur, € 15,95 bij Avonturia (vogelkelder) en dan nog € 3,95 verzendkosten. Niet dat ik het geld niet voor mijn diertjes over heb, maar het lijkt me nog niet nodig. Ik ga dikke pap/deeg maken van de Harrisons en daarin zijn zaadjes mengen. Goed idee!
Lijkt me trouwens wel dat Harrisons snel bederft als het nat is, dus ik zal maar een beetje maken en dan, als het niet op is, elke dag verversen.

Bedankt weer voor je reactie, Jeroen!
Hartelijke groeten,
Daphne

DvE

11 juli 2012, 10:51:39 #55 Last Edit: 11 juli 2012, 10:55:59 by DvE


Het resultaat van natte Harrisons gemengd met het zaad dat Pukky wel wil eten  ;D
De wijde omgeving van de kooi ligt vol kluitjes die hij van zijn koppetje schudt, ha, ha!

Hopelijk werkt het trucje en leert hij zo de smaak van Harrisons waarderen. Ik geef Pukky dit nu een paar dagen maar hij weigert nog altijd de droge korrels te bekijken (laat staan eten). Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt met dit eigenwijze, maar o zo leuke beestje.
Hartelijke groeten,
Daphne

mariska79

Met zo een misvormde snavel gelijk naar de vogelarts gaan!!!!  ;D ;D

DvE

Citaat van: mariska79 op 11 juli 2012, 12:14:56
Met zo een misvormde snavel gelijk naar de vogelarts gaan!!!!  ;D ;D


Ja, je zou het er bijna benauwd van krijgen, hè?! Ha, ha!
Ik heb hem vastgepakt en de smeerboel van zijn snaveltje gehaald met een doekje. Maar hoewel hij tam is, vond ie dat allemaal wel wat te eng. Hij laat zich verder vandaag maar moeilijk pakken.
En dat allemaal voor het goede doel: het leren eten van pellets.

Als hij nu over een paar dagen nog niet van de korrels wil eten, ga ik misschien toch maar die breadmix van Harrisons kopen om dat dan maar te proberen. Dan leert hij droge Harrisons te knagen om zijn zaadjes eruit te vissen.
Hartelijke groeten,
Daphne

Jeroenw

Leuke foto!!

de natte Harrison steeds droger en harder maken om steeds minder
Vocht er aan toe te voegen.

Stap voor stap naar de korrels

Succes

Gr. Jeroen

DvE

11 juli 2012, 19:16:30 #59 Last Edit: 11 juli 2012, 19:26:42 by DvE
Zojuist geprobeerd over te gaan op de Harrisons. Nu de korrels fijngedrukt totdat ze heel klein waren. Pukky trapte erin. Nam een hapje. En nog één. Ik blij! Maar toen spoog hij het uit. Hij blieft het echt niet! Wat nu?

Ik ben trouwens vergeten te zeggen, Savanna, dat ik jarenlang mijn vogel Harrisons Adult Lifetime gaf. Toen ineens raadde de dierenarts me aan om voortaan High Potency te gaan voeren. Omdat Adult Lifetime toch bleek wat te weinig voedingsstoffen (energie) te bevatten.

Die High Potency Fine kost trouwens € 14,95 bij Avonturia (exclusief € 3,95 verzendkosten) en bij Kliniek voor Vogels (Jan Hooimeijer) € 13,80 (exclusief € 6,75 verzendkosten). Bij Lorre en Co kost het € 14,50 (exclusief € 6,95 verzendkosten).
Zie http://www.avonturiashop.nl/Harrisons-High-Potency-Fine-1-pound/d1811/165//18/324/
en http://www.kliniekvoorvogelswebshop.nl/webshop/harrisons-bird-foods/high-potency/
en
http://www.lorreco.nl/catalog/1173002-high-potency-coarse-fine-p-782.html
Hartelijke groeten,
Daphne