|
|
Patrick
Valkparkiet

|
 |
Re:Pellets
« Antwoord #16 Gepost op: 9 December 2011, 21:24:32 » |
|
|
Gelukkig heeft ieder zijn eigen voorkeur van voer en als we dat van elkaar respecteren is dat toch goed :-) De voeding industrie speelt heel makkelijk in wat de mensen willen en vragen en daarom is er zo'n breed aanbod van diverse merken en soorten voeding. Zolang alles in goede mate en verhouding gegeven wordt met eventueel aanvullingen zoals vitamines of vers fruit of dergelijk is er niks aan de hand. Ieder zaadmengsel of pellet vorm zal een basis voeding zijn en verder dien je ieder dier op het oog in de gaten te houden wat ze eventueel extra erbij moeten hebben. Helaas verdiept niet ieder zich in het voeding patroon of probeert dingen uit. De echte liefhebber kijkt ook verder als enkel ieder dag het bakje met water en zaad aan te vullen en denken morgen krijg je weer nieuw als ik het niet vergeet........ Zo zal de 1 gek zijn op pellets en de ander op een zaadmengsel bij de vogels en met honden en katten zal de 1 blikvoer geven en de ander een warm of koud geperst brok geven of vers vlees.
Zou wel makkelijk zijn voor de mens als er voor ieder soort voer maar 1 merk is......... zal ik tenminste niet meer steeds naar huis hoeven bellen van welk merk jam wil je ook al weer want zie wel tig merken aardbeien jam staan pfffffffff.. 
Groetjes,
Patrick
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cityside
Baby valkje

|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 11 December 2011, 22:44:30 » |
|
|
ik denk dat alles hier word gezegd niet verkeerd is van alles wat en wat afwisseling en vergeet ook de insecten niet die ze in de natuur eten en pellets als hoofd voeding blijf gebruiken er is mijn verteld dat alleen pellets de werking van de krop overbodig maak en zelfs stop zet of dat goed is  ik weet het niet  Als je alleen maar pellets zou geven dan zou dat op lange termijn idd stop kunnen worden gezet en een kropziekte kunnen opwekken, daarom is het zo belangrijk om zoveel mogelijk afwisseling te bieden jij eet toch ook niet elke dag hetzelfde? whaha
pellets + zaadmengsel en tussendoortjes zoals een vitamine stok zou voldoende moeten zijn, ik zelf gooi in onze voliere ook vaak nog groente en sla in zijn ze gek op!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 12 December 2011, 12:01:26 » |
|
|
Ook dit zou niet waar zijn, door de structuur en vorm van een opgegeten pellet zou deze dezelfde functie krijgen als maagkiezel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Valkparkiet

|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 12 December 2011, 20:13:10 » |
|
|
Met hoeveel vogels en over hoeveel jaar is deze test gedaan Jeroen? Is er ook een test gedaan over de verzuring in de krop tussen pellets,zaden of een combinatie van pellets en zaden tegelijk?
Gr,
Patrick
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|