7 mei 2025, 20:45:24

Meerdere vragen

Gestart door Petra, 28 juni 2003, 14:19:04

« vorige - volgende »

Petra

Hallo,
Mijn schoonvader had als grootste hobby zijn vogels. Een buitenvoliere onderverdeeld in drie vluchten. Een vlucht met een koppel rosella's, een met veelkleurenparkiet en een met koppel penanten. Hij had van de veelkleurenparkiet 4 jongen en van de penant 2, waarvan er eentje het helaas niet gered heeft. Het ergste van alles is dat mijn schoonvader vorige week is overleden. Het jong van de penant vloog voor het eerst uit zijn nestje toen wij thuis kwamen van de begrafenis.
Ik heb zelf ook sinds december een buitenvoliere met 2 valkparkieten en 2 bourke-parkieten. Ik ben dus pas begonnen met deze hobby, heb ook nog geen broedkastjes hangen omdat ik eerst vanalles wil weten over de vogels voordat ik er mee ga kweken. Maar nu in deze situatie willen wij heel graag de jonge penant, als hij zelf kan eten, bij ons in de voliere zetten. Kan dit? En kan ik dan toch volgens jaar broedkastjes hangen voor de valken en de bourkes? Ook wil ik er nog graag 2 catharinaparkieten bij. Graag had ik snel antwoord want ik denk, als het mogelijk is, dat ik de penant en zo jong mogelijk bij moet zetten. Alvast bedankt voor het advies. Groetjes Petra.

Tara

Hoi Petra,

je pennantrosella kan je met gemak bij die valken en bourkes plaatsen hoor, hij zal heus niets doen, je kan het beste hem er bij doen als hij zelfstandig kan eten. Die catharinaparkieten was ik ook van plan bij mijn valken te doen, het zijn zeer lieve vogels en ook t.o.v. andere vogels, dus een probleem is het zeker niet :).

Groetjes, Tara

daan

Hoi Petra,

Wat sneu nieuws zeg van je schoonvader :'(.

Maar nu ff over de andere vogels, die kan je gewoon bij jou valkjes doen hoor, helemaal geen probleem, ik heb nu ook een koppeltje Catharina's bij mijn valkjes zitten, zijn echt schattige vogeltjes hoor.
Veel succes ermee.
En sterkte met je schoonvader.

Groetjes Daan