10 mei 2025, 21:00:46

opeens veel bijten

Gestart door hermelien1989, 22 november 2011, 10:43:51

« vorige - volgende »

hermelien1989

hoi allemaal
k heb sinds vandaag een probleempje hier in huis.
Izzy is nu 5 (of 6) jaar. We hebben hem al sinds hij 3 weken oud is.

vorig jaar heb ik alpha erbij gekocht omdat ik het zo zielig vind. Eerder mocht ik geen tweede vogel erbij. nu is het zo dat die twee nooit super met elkaar op hebben kunnen schieten, maar ze lieten elkaar gewoon links liggen. Wel vloog alpha izzy overal achterna.

Sinds een paar dagen jaagt izzy opeens alpha de hele tijd weg (vind ik niet erg, hij bijt eindelijk eens van zich af), maar sinds vandaag bijt izzy mij en mijn vriend dus.
Dit heeft hij nog nooit gedaan en ik heb het idee dat dat komt omdat hij het helemaal zat is met alpha ofzo.

Ik heb mijn tweede kooi even snel opgehaald bij mijn oma en alpha zit nu daarin.

Toch wil ik ze beide over een tijdje weer samen in een kooi krijgen zonder dat izzy ons gaat bijten...

Heeft iemand nog tips hiervoor.

Ik heb ze nu dus tijdelijk in een time-out zitten, maar dit kan geen blijvende situatie zijn.,.

Rocko

Omdat Izzy nu Alpha weg jaagt, doet hij dit automatisch ook naar jullie.

Hij lijkt geirriteerd en dan krijg je deze reactie.

Misschien een idee om ze even apart te zetten en dan kijken hoe Izzy op jullie reageerd.

hermelien1989

ik heb ze inderdaad al apart gezet en het gaat nu een stuk beter. Izzy begon gelijk weer te fluiten en te praten. Dit heeft hij al een hele tijd niet meer gedaan. Ik heb dus besloten om een kamervoliere te kopen en deze in 2 stukken te verdelen zoat ze ieder hun eigen kooi hebben. Ze mogen dan wel samen los (u nog even niet maar als de rust is weergekeerd) en als dat goed blijft gaan ga ik het nog een keer proberen om ze samen in 1 kooi te doen.

Rocko

Gelukkig dat het beter gaat, grote kamervoliere is een goed idee