28 maart 2024, 15:25:59

Een tweede valkje erbij :)

Gestart door Kirsstenn, 20 november 2011, 10:42:32

« vorige - volgende »

Kirsstenn

Goedemorgen allemaal!

Gister was het dan eindelijk zover, we konden een vriendje gaan ophalen voor Tommy. Tommy is een hele rustige wildkleur mannelijke valkparkiet van 3 jaar.

Omdat ik cinnamon valkparkieten echt heel erg mooi vind, heb ik dus ook een cinnamon man opgehaald. Hij is 5 maanden en komt uit een voliere. We hebben hem Elmo genoemd.

Elmo was in de auto erg onrustig en begon al wat van zich te laten horen. Toen we thuis kwamen hebben we Elmo in zijn nieuwe kooi gezet en hem even laten wennen aan de nieuwe omgeving.

Na ongeveer een kwartier kwam de clown al in hem naar boven! Hij begon wild in de kooi te springen, van tak naar tak, en ook ondersteboven hangen en salto's maken om zijn stok zijn een koud kunstje voor Elmo. Het is heel erg leuk om te zien. 'S nacht heeft hij al heerlijk om één pootje geslapen en hij eet ook al wat!

Hij probeert alleen nog wel door ieder tralie te ontsnappen, maar het is ook een hele verandering natuurlijk!

Ook reageert hij al enigszins op zijn naam, en probeert hij al wat terug te fluiten.. Trostgierst kent hij niet en vind hij verder ook nog niet interessant, hij vind het vooral erg eng.

Ik heb ook nog een foto toegevoegd van Elmo.

ik wilde graag even dit kleine verhaaltje kwijt over mijn nieuwe aanwinst :)

Kirsten

carco

Leuk hoor een vriendje erbij voor Tommy.
maar als ik de foto zo zie, weet je zeker dat Elmo 5 maanden is? Hij heeft nl al een volwassen kleed? Ik denk nl zelf dat hij al een stuk ouders is: toch al zeker een jaar.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Maaike

Leuk dat hij zich zo snel thuis voelt. Geniet ervan!

Maaike

*Yvon

Hoi Kirsten

Ik denk net als carco dat je valkje al een stukje ouder is.
Hij heeft nml al een volwassen koppie.
Als hij 5 maandjes zou zijn zou zijn koppie zeker nog niet zo geel zijn.
Ik hoop dat je hem nog tam gaat krijgen,maar de wonderen
zijn de wereld nog niet uit en met heel veel geduld kan je een
hoop bereiken.  ;)
Hij is wel een mooitje.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsstenn

Goedemorgen,

Ik heb mij vergist, hij is volgens de kweker 7/8 maanden. Hij is in ieder geval nog in 2011 geringd aangezien hij een donkerblauwe ring heeft. 

Hij is in ieder geval nog steeds de clown in het huis, en begint al aan handen te wennen. Hij eet trostgierst met mijn vingers naast zijn koppie. Hij vind het alleen nog wel heel eng als hij het uit mijn hand moet eten, maar ik ben eigenlijk al verbaasd dat hij na 3 dagen al zo gewend is:)

Dankjewel voor jullie reacties :)

Kirsten

keet