28 maart 2024, 14:28:10

help

Gestart door joco/loewi, 16 november 2011, 13:12:00

« vorige - volgende »

joco/loewi

hallo
mijn valkje een man hoop ik doet raar op zijn zwem bakje hij schuift met zijn kont over de rand heen en weer ik weet niet waarom. groetjes

saskiaw

Maakt hij/zij er ook gekke geluidjes bij?
Zo ja dan denk ik dat hij eigenlijk een popje is.
Het word nog wel eens ''kippetje doen'' ofzo genoemd geloof ik..
Dit vrij normaal seksueel gedrag bij popjes.


joco/loewi

 hallo
nee geen geluidjes er bij maar wat moet ik nu doen ik dacht dat ik twee broertjes had?? en ze zijn alle bij geel om hun hoofdjes geworden.

saskiaw

hoe oud zijn ze? als ze de eerste rui hebben gehad, kan ik op een foto waarschijnlijk wel zien wat het geslacht is (afhankelijk van de mutatie)
misschien kan je het gedrag nog iets beter beschrijven?

joco/loewi

 ze zijn nu iets ouder dan 6maanden ze zijn ook nog bezich met ruien.ze fuiten veelen ander geluidjes. dat gedrag van vandaag was dat hij op het randje van zijn zwembadje heen en weer schoof met zijn achter werk ik heb het bakje nu maar even uit de kooi gehaald. hoe kan ik een foto er bij zetten hier?

saskiaw

http://www.valkparkiet.org/data/upload/uploadfoto.htm

Ik weet het niet precies, maar misschien kan je hier iets met je foto doen?


joco/loewi

ik krijg er geen foto op ik vraag straks of mijn vriend het even doet groetjes

joco/loewi

ohh ik zie net dat het toch gelukt is aan de zij kant van dit bericht hihihih dat is hem

saskiaw

dat is voor mij een te kleine foto geloof ik  :P


joco/loewi

ohh oke op een andere manier kreeg ik de foto niet er op was ieder keer te groot maar ik weet het ook niet wat ik nu moet doen

saskiaw

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutawildkleur.htm

de eerste 3 op de eerste rij zijn mannen, de 4e is een popje.
misschien kan je jouw valkje hiermee vergelijken?

joco/loewi

zo tezien lijk die van mij wel een man wand hij is meer geel aan het worden maar wat moet ik doen als hij toch een popje is moet ik dan die andere uit de kooi halen??

saskiaw

als je een broer en een zus hebt hoef je ze nu niet uit elkaar te halen hoor.
het zou kunnen dat als ze niet gestimuleerd worden (geen nestkast enz) ze nooit een ei gaat leggen.

als er toch eieren gelegd worden zouden die volgens mij vervangen kunnen worden door neppe, of gewoon weggehaald.
maar hier heb ik geen ervaring in/verstand van, moet ik eerlijk zeggen.

joco/loewi

oke toch bedankt zo ver ik wacht het nog even af ze zijn ook nog er jong  groetjes

Tamireya

Met mijn slechte ogen zou ik toch vermoeden dat dit een man is....voor een pop is hij te geel op zijn hoofd zoals ik dit nu kan zien ;)

Je kan de foto ook uploaden via photobucket.com oid en dan hier neer zetten.

Mocht het toch een pop blijken te zijn (waar ik nu niet van uit ga) dan kan je ze gerust samen laten.
Als ze in de toekomst aan een nestje beginnen (ook al stimuleer je het niet) kan je deze dan het best vervangen voor nepeitjes.