28 maart 2024, 22:51:55

hallo ik heb een vraagje

Gestart door aaltjen, 25 oktober 2011, 23:14:57

« vorige - volgende »

aaltjen

 mij vogel poety gaat er wel eens uit en vlieg altijd naar eeen deur  maar  de laate tijd vlieg die overal tegen aan  op de kus  kas grond  hij  is 4 jaar mij man zeg dat die ouder wordt en minderen dan kant zien mij vraag is is dat zo of  kunnen jullie zeggen hoe dat kant

mooi he

Tamireya

Met 4 jaar is hij nog niet echt oud voor een valkparkiet dus denk ik dat het niets hiermee te maken heeft.

Wat het anders zijn kan zou ik echt niet weten.

Hoe vaak mag poety uit de kooi? Misschien dat dit niet vaak genoeg is?
Of dat ie een beetje aan de dikke kant is en zijn gewicht daardoor niet goed kan dragen?
Lijkt hij voor de rest wel gezond of zijn er nog andere veranderingen van hem (uiterlijk, gedrag enz)?

aaltjen

zal die te  dik zijn    1 keer in de week lig eraan   hoe vaak doe ij hem er uit

mooi he

aaltjen

kan ik iemand hier mij antwoord op geven fijne  week  verder

mooi he

Tamireya

Misschien is het wel handig om vragen te beantwoorden als je een antwoord wilt krijgen van iemand  ;)

Ik weet niet of hij te dik is maar 1 keer in de week is wel (vind ik) erg weinig.

Normaal gesproken mogen ze bij mij de hele dag rond vliegen, behalve als ik een drukke week heb en amper thuis ben moeten ze wachten tot in de avond en mogen dan voor 2-4 uurtjes er uit.
Ik vind het wel belangrijk dat ze 1 keer per dag naar buiten kunnen om hun overtollige energie kwijt te raken.


aaltjen

 avond kunnen ze tocht niet goed zie

mooi he

Bello

Bij ons zijn de valkjes er s'morgens uit met het verwisselen van het voer.

S'avonds als we thuis komen mogen ze na ons eten er altijd uit.

Een valkje moet toch echt zijn vleugels strekken en 1 keer per week is veeels te weinig.
Je gaat zelf niet de hele week in de wc ruimte zitten, als het valkje te dik is, is ook niet goed voor de lever, ze hebben echt beweging nodig.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

saskiaw

Bij mij zijn ze er ook uit wanneer ik thuis ben, en zijn ze in de kooi als we weg zijn en om te slapen.

Zonder deze beweging kan het erg goed zijn dat je valkje te dik is, wat voer je hem? van voer met zonnebloempitten kunnen ze ook dik worden, zeker in de combinatie met zo weinig beweging.

Valkparkieten kunnen inderdaad nachtblind zijn, maar als je hen los heb ben je erbij neem ik aan, en heb je dus ook een lamp aan, dan moet er geen probleem zijn met zien.