10 mei 2025, 23:14:03

een kamervoliere in twee delen?

Gestart door hermelien1989, 22 november 2011, 22:13:12

« vorige - volgende »

hermelien1989

ik heb nu 2 valkjes die elkaar misschien toch niet moeten. Ik wil geen van de 2 weg doen dus moet er een andere oplossing komen als ze niet meer bij elkaar in de kooi zouden kunnen.

Nu heb ik deze kooi gezien:

zou ik deze in 2 kooien kunnen delen? Ze mogen dan wel samen los, maar tijdens de rest van de tijd zitten ze dan lekker apart.

En heeft iemand tips over hoe ik dan een bodem in het midden kan maken? of zijn er ergens bodems te koop?

alvast bedankt

milaja

dat kan heel makkelijk hoor.
heb dat met al mijn kooien gedaan.
een plank op maat maken.
weet niet of die dikke rand in het midden bij jou wat naar binnen uitsteekt zodat de plank erop kan rusten.
anders boor de van te voren wat gaatjes op de kop z'n kanten.
doe de plank erin en dan schroeven via de buitenkant erin zodat de plank op de schroeven kan hangen.
als je nog opstaande randjes wil maken tegen het knoeien.
daar heb ik houten latten van een lattenbodem van een bed voor gebruikt.
op maat maken en op de zijkant aan de binnenkant  zetten en eventueel een gaatje erin en met ijzer draadje vastzetten zodat het niet omvalt.

succes ermee.

hermelien1989

bedankt voor je reactie.
Ik kreeg jammer genoeg vanochtend een mail dat de kooi niet meer leverbaar is.
Nu moet ik dus een andere kooi uit gaan zoeken en ik neig naar een montana villa casa 60

carco

Als je googled kan je ook verschillende volières vinden die je standaard al kan splitsen.
Zelf heb ik de tenerifa 35 dubbel. In het bovenste gedeelte zitten mijn 2 valkjes en onderin mijn 2 kakariki's. Dit gaat perfect zo  ;)

http://www.dierenwerelddijkstra.nl/Webwinkel-Category-98426/Kamer-voliere.html

Hier kan je nog meer vinden.

Je hebt ze ook in de lengte gesplitst ipv de hoogte.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

milaja

dat is een fijne kooi met aanvlieg deuren.
daarbij blijft je plank ook op de randen hangen,heb je geen schroeven nodig.
hoekjes eruit zagen en klaar.
heb bij die kooi perspex plaatjes gemaakt net zoals bij het onder gedeelte zit en aan de buitenkant gehangen tegen het knoeien.

hermelien1989

25 november 2011, 16:48:33 #5 Last Edit: 25 november 2011, 19:36:02 by hermelien1989
ik wou ze graag in de hoogte gesplitsts.
En ik wil de mogelijkheid hebben om de kooi toch weer om te toveren nar 1 grote voliere als het wel goed zou gaan tussen die 2.

ik heb dus net de montana villa casa 60 besteld. Ik heb hem in de winkel gezien en hij zag er goed en stevig uit. In de winkel was hij alleen bijna 100 euro duurder dan op het internet

Edit: ik heb bij mijn huidige kooi ook al randjes van doorzichtig plastic gemaakt tegen het knoeien en omdat ik bang was dat ze zouden ontsnappen omdat op het onderste stuk de openingen heel groot waren.
Ik vond het fijn die randen en dat komt er nu zeker weeR