20 april 2024, 03:04:07

ik heb bevruchte valk eitjes nodig!

Gestart door adnaloj, 15 juni 2003, 16:37:20

« vorige - volgende »

adnaloj

 :D :D :D (mijn dag begint met een lach)
ik zoek dus bevruchte valk eitjes nodig voor mijn valkje cleo die dag en nacht zit te broeden en er is nog niets te zien aan de eitje waarschijnlijk zijn ze onbevrucht.. :(
omdat ik het jammer en zielig vindt voor haar wil ik haar het gevoel geven dat het allemaal niets voor niets is geweest. ;D

er is wel spoed bij omdat ze al een tijd op de eitjes zit en er alleen uitkomt om te eten/drinken en badderen.... :(

wie heeft adoptie ouders nodig of wil zijn/haar bevruchte eitjes aan ons geven... :D.. ( wij zijn ook bereid om er voor te betalen niet te duur.....)

groetjes jolanda

Timmety


adnaloj

wij wonen omgeving assen

groetjes jolanda

Timmety

ooh, jas das een beetje ver, mijn valkjes zijn nou aan het paren (lutino pop, wildkleur man)
maar ik mag (nog) geen jongen  :(
Ik woon in Someren (half uurtje van eindhoven in Noordbrabant)
Tim

adnaloj

ojee ja dat wordt/is een probleem want de eitjes moeten warm blijven natuurlijk ;D
+ dat je met het probleem zit dat ze zo breken :(
en dat is natuurlijk niet de bedoeling :D
dank je wel voor je reacties maar ik denk niet dat jij je ongeboren kuikentjes wil riskeren voor dit..... en ik geef je groot gelijk.

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,
Als de eitjes nog niet bebroed zijn mogen ze juist niet warm worden.
Boven de 27 graden start het broedproces en als je ze daarvoor uit het nest hebt kan je ze bij gewone temperatuur zeker een week buiten het nest bewaren.
Tijdens het vervoer moet je ze goed verpakken in watten misschien zodat ze niet te veel stoten.
Dus de tijd die je dan hebt is voldoende om te vervoeren.

Groetjes,  paul