16 april 2024, 08:08:27

Schrikken tijdens slapen

Gestart door marley, 4 november 2011, 00:33:19

« vorige - volgende »

marley

Hoi ik heb een vraagje...

Als me valkje slaapt en we zitten tv tekijken met de lichten uit!
Enkel de tv aan schrikt hij ineens op uit zijn slaap en begint wild in ze kooi heen en weer tespartelen! Daarop reageer ik snel door de lampen aan te doen en naar de kooi telopen dan word hij weer rustig..
Het is al een paar keer gebeurd dat ze staart afbreekt en En ze vleugels helemaal onder het bloed zitten.. Ik ben bang dat het een keer helemaal fout gaat! We hebben een albino valkje..

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Zou het helpen om ze vleugels weer te knippen?? En hebben meer mensen hier ook wel is te maken mee gehad

Alvast bedankt

Gr

Lin

Hoi,

Ik heb je bericht verplaatst omdat je valk niet in een levensbedreigende situatie is. Je valk heeft rode ogen en ziet daardoor minder, daarnaast kan hij ook schrikken van geluid. Ik zou een lamp bij hem zetten en de tv niet te hard zetten. Zit je valk helemaal alleen trouwens? heb je geen maatje?

Groeten linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mariska79

Ik ben het met Lin eens.
Onze valkejes hadden dit ook, nu hebben wij een nachtlampje aanstaan. met een spaarlamp.
Nu de dagen korter worden is een tijdschakelaar ook wel handig als je eerder naar je werk toe moet, dan dat het licht is.

Ik zelf moet er niet aandenken als ze in paniek raken als ik er niet ben.


marley

Hoi bedankt voor jullie reactie's... Oke toch een lampje dus...
Maar hoe kan het dan dat hij schrikt en van wat we hebben de tv altijd aan dus ik neem aan dat hij er wel gewend aan is.. En ja hij zit alleen..

Gr

mariska79

Ik dank dan altijd dat ze een enge droom hebben. dat ze daar van schrikken of zo.
Bij ons gebeurde het altijd midden in de nacht als alles stil was en iedereen sliep.

Demellie

lampje doet idd wonderen.

En de tv. tja je hebt natuurlijk niet elke dag hetzelfde aan. Kan en geluidje zijn, of een lichtje dat ineens fel is. Of ze 'vallen van het stoepje' ;).
Altijd moeilijk te zeggen, want vogeltjes kunnen niet echt aangeven wat er is.



Rocko

Op tv komen toch altijd geluiden en beelden waarvan ze kunnen schrikken, vooral als ze lekker liggen te slapen of doezelen.

Tv zachter en lampje aan is de beste oplossing..