6 mei 2025, 08:45:20

benauwd, herkend iemand dit?

Gestart door saskiaw, 3 november 2011, 13:46:18

« vorige - volgende »

saskiaw

Hoi Dobby,

Wat vervelend dat jouw grasparkietje ook ziek is, maar fijn dat hij weer opknapt. In een zuurstofkooi klinkt wel heftig zeg.

Ik geef teurlings grote parkieten voer, om de dag eivoer, een keer in de week onkruidzaad en bijna elke dag iets extra's in de vorm van groente/fruit/kiemzaad/broodkorstjes enz. en natuurlijk altijd grit, maagkiezel, sepia en een mineralen blokje.
En nu dus vitamine in het water.

Bij mij heeft de dierenarts ook pellets aangeraden, maar dat raad hij iedereen aan, ik mocht van hem ook doorgaan op dit voer...
Ik twijfel weleens of ik (deels) pellets moet gaan voeren. Maar ik hoor er soms ook negatieve dingen over, dus ik weet het niet helemaal..
Geef jij nu pellets? en bevalt dat?

Jij ook veel succes en beterschap met je grasje! ;)

mariska79

Wat goed om te lezen dat je valkjes weer thuis zijn ;D
Jammer dat Zazou nog niet helemaal vit is  :-\
Was je nu al af van alle medicatie??

saskiaw

Ze hebben nu nog vitamine, (omniform) maar veder zijn ze klaar...
Misschien dat ze nog weer even op krachten moet komen?
Ze is vandaag wel zichzelf de kooi weer uitgegaan, ze vliegt goed.
Ook zijn haar veren mooier, eet en drinkt ze goed en ze zit er veder gewoon tevreden bij.
Maar dat ademen....  :-\
De dierenarts heeft het er in het begin wel even over dat ze misschien permanent wat mindere kwaltijd luchtwegslijmvliezen heeft. Maandag bel ik ze wel even om het te melden.

Het zit hier een beetje in de lucht geloof ik, ben zelf ook al 3 weken ziek.

Ik kreeg trouwens net de rekening met de post het en was bijna 50 euro minder dan de schatting waar ze het over hadden!
;D ;D

Dobby01

Hoi Saskia,

Allereerst dankje voor je steun, ik hoop dat allebei onze vogeltjes weer helemaal op gaan knappen. Tot nu toe willen ze de pellets nog niet goed eten maar ze hebben in het verleden ook wel eens pellets gehad en uiteindelijk gaan ze ze wel eten. De aanhouder wint zullen we maar zeggen  ;)

Ik heb inderdaad bij mijn dierenats ook aangegeven dat ik voor en tegens hoor over pellets. Zij gaf aan dat het wel goed is om naast de pellets een heel klein beetje zaadmengsel te blijven voeren ter aanvulling.

Ik ben nu wel overtuigd dat pellets een goede keus zijn mar eerlijk gezegd vind ik de voeding die jij geeft ook goed en gevarieerd klinken :)

Hopelijk vind je een passende oplossing voor je vogeltje!

saskiaw

Hoi Dobby,

Jij ook bedankt voor jouw steun, hoe gaat het nu met je parkietje?
Met Zazou gaat het nu wel wat beter geloof ik,
dat verschil nog wat per moment dat je kijkt.

Ik heb o.a. alle 71 blz van voeding en natuurlijk de rest van deze en andere sites gelezen om op deze voeding te komen  :P

Eigenlijk zou ik pellets ernaast willen geven, 70% zaad en 30% pellets ofzo.
Maar ik denk niet dat ze dan de pellets gaan eten....

Maar ik laat ze nu eerst maar volledig aansterken voordat ik ingrijpende dingen met het voer ga doen denk ik.

Dobby01

Hoi Saskia,

Wat fijn fat het met Zazou alweer wat beter gaat  :)

Dobby gaat gelukkig ook goed vooruit, is nu allleen nog kortademig als ze een stukje vliegt. Morgen word ik door de dierenarts gebeld en zal dan ook even overleggen of deze kortademigheid tijdens het vliegen normaal is. Ik kan me zo voorstellen dat ze weer even wat conditie moet opbouwen. Ik zou inderdaad nog even met de pellets wachten tot Zazou weer helemaal aangesterkt is en het dan heel rusig opbouwen. Uiteindelijk gaan ze pellets meestal wel eten maar dit kan een paar dagen tot weken duren. Heel veel succes verder met Zazou!

smiley

Hallo

Bij mij krijgen ze ook pellets bij het zaadvoer ,ik heb hier 2 verschillende soorten .
Nutribird voor de grasparkiet omdat ze de grotere variant niet eten en Optibird .
In de Optibird zitten ook zaadjes en hier eten ze van allebei de soorten .
Heel soms moet een valkje het echt niet  ,ik heb er hier 13 en 3 van de 13 eten het echt niet .
Ik geef ze dan ook 1x per week een bak groenvoer met een beetje eivoer erdoor en extra vitaminen en donkerbruin brood.
maar hun hoofdvoer is toch zaad teurlings 228 .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

saskiaw

Hoi Dobby,
Wat fijn dat Dobby ook opknapt!
Ik zou inderdaad ook denken dat haar conditie wat minder is na heftig ziek zijn, dat is het bij mij tenminste ook altijd.  ;)
Laat je weten wat de dierenarts ervan vind?

Hoi Conny,

Geef je dan gewoon pellets en zaad tegelijk?
Want dat lijkt mij ook wel wat..
Misschien dat ik kan doen alsof het eigenlijk heel lekker is.
Cosmo wil alles eten wat ik eet, en Zazou wil alles eten wat Cosmo eet.. daar zou ik misschien wel op kunnen inspelen. ::)