28 maart 2024, 20:45:00

Legnood Kakariki

Gestart door Angel_Rob, 2 november 2011, 17:01:17

« vorige - volgende »

mariannenl

Wat goed dat het er uit is, ik heb dat  een aantal jaren geleden met een kaketoe meegemaakt, legnood en na inderdaad de hele omgeving wat vochtig te hebben gemaakt ( emmers met dampend heet water, een heel werk ) en chloaca ingesmeerd te hebben met vaseline kwam er na lange tijd ook een ei, haar eerste
Later is dat altijd goed gegaan gelukkig, die waren wel altijd onbevrucht ook toen ze er een man bij kreeg
Ze heeft nadat ze was herplaatst ( te veel herrie  klachten van buren ) nog een kuiken groot gebracht.
(Dat is inmiddels een grote vogel en die zit bij Chantal, die hier ook lid is .)

Ik hing voortdurend met Hedig (da uit de nop) aan de lijn, die me bovenstaand adviseerde en als je geen kuikens wilt niet te veel stimuleren dus minder eivoer enz enz .

Zou dat er niet hebben  uitgekomen had de pop eraan kunnen overlijden, en had je heel snel moeten optreden.

Ik heb het ook een keer met een kanarie gehad, binnen gehaald en in een (zieen)warmtekooi en ook daar kwamen vele eitjes , en ze heeft gewoon een paar nestjes gehad daarna.

Arm kakaa tje,  ik hoop dat het opgelost

Marianne

Angel_Rob

Mijn ouders hebben inderdaad maatregelen genomen om eistimulatie tegen te gaan. Dat doen ze nog steeds maar toch legt ze af en toe nog een ei  ::)
Liefs Angèl en Damian


mariannenl

is het een popje alleen of hebben ze er ook een man bij
Want die kan haar ook hormonaal stimuleren

Verder zal ze echt nog wel vaker een ei leggen maar ik verwacht dat dat dan zonder problemen gaat .


Marianne

Angel_Rob

Ze heeft heel vaak eieren gelegd, al vanaf het begin. Er heeft een blauwe maandag een mannetje bijgezeten maar die is weggevlogen toen de kooi open viel.
Liefs Angèl en Damian