20 april 2024, 00:18:59

Legnood Kakariki

Gestart door Angel_Rob, 2 november 2011, 17:01:17

« vorige - volgende »

Angel_Rob

Hej, ik vermoed legnood bij die vogel van mijn ouders. Vermoeden had ik gisteren al. Nu heb ik helemaal idee. Ze zit niet lekker in de vel en heeft hele natte kont. Nu keken we en lijkt echt een ei te zitten. Nu las ik op inet insmeren met slaolie en dan lauw en koud badje dompelen. Dat hebben we gedaan. Wat is jullie advies?
Liefs Angèl en Damian


Angel_Rob

Ze heeft nu ook een rode lamp.
Liefs Angèl en Damian


Rianne

Als het te lang duurt en de maatregelen die je hebt getroffen niet werken, zou ik morgen toch naar een dieren/vogel arts.

Angel_Rob

Toen ik naar huis ging heeft ze al een paar keer flink geperst zonder resultaat. Ik ben wel naar huis gegaan want ik kan moeilijk de hele tijd daar blijven. Maar ik heb nog niks gehoord. Maar ben bang dat ze morgen toch naar de arts moet.  :-\
Liefs Angèl en Damian


Angel_Rob

Gisteravond ging het wel oké met haar en at ze nog gewoon. Net gauw even gevraagd hoe het met Davy gaat tussen de dingen door. Zij leeft nog en mijn moeder heeft de da gebeld. Ze wacht op een telefoontje terug. Maar echt best gaat het niet.  :(

Zo zag het er gisteravond uit als ze perste:

Liefs Angèl en Damian


bobbie

Jeetje Angèl, de cloaca mag wel in de gaten gehouden worden. Ik zou er op staan zo snel mogelijk langs te mogen komen. Ik zou nu zelfs terugbellen. Poept ze nog? Zo niet, dan vergiftigt ze zichzelf nu en is het snel gebeurd.
Poepen is een goede indicatie.
Warme vochtige omgeving en rust raad ik aan.

Succes, Nel

carco

Pf, weet je zeker dat het een ei is?
Het lijkt een prolaps op de foto te zien?

Hier moet je echt wel mee naar een arts hoor!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Citaat van: carco op  3 november 2011, 11:19:28
Pf, weet je zeker dat het een ei is?
Het lijkt een prolaps op de foto te zien?

Hier moet je echt wel mee naar een arts hoor!

Groetjes: Caroline.


Ik twijfelde daar ook inderdaad aan. Vandaar de opmerking wederom de da te bellen. Hopelijk zitten we ernaast.

Angel_Rob

Ik heb geen flauw idee. Dit was tijdens het persen, daarna gaat alles weer naar binnen.
Mama heeft contact gehad en ze was goed bezig. Ze moet nu goed blijven stomen en meer kon ze niet meer doen.
Liefs Angèl en Damian


Angel_Rob

Owja ze poept, eet en drinkt ook nog
Liefs Angèl en Damian


carco

Als het een prolaps is komt het met persen inderdaad naar buiten. Eten en drinken doen ze ook gewoon. Dit moet wel behandeld worden: naar binnen geduwd en gehecht zodat het ook binnen blijft zitten.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Angel_Rob

ik ga het doorgeven. Hoe kan ze het een beetje zien dat het prolaps is? Op de foto lijkt alles rood door de lamp.

Groetjes
Liefs Angèl en Damian


Angel_Rob

ow net contact gehad met mama, er lag een groot ei op de bodem, snapte het niet helemaal. Mama had het over 2 eitjes en mijn vader over 1, het leken er 2 maar het was het binnenste  ??? Helaas had hij het al weggegooid toen ik om een foto vroeg. Mama zei dat het wel leuk of het gekookt was  ???
Hij was iig aan de grote kant en die bobbel zag er weer vrij normaal uit, de cloaco.
Hopen dat het nu toch goed is gekomen!!
Bedankt allemaal  :-*

Liefs Angèl
Liefs Angèl en Damian


carco

O gelukkig maar zeg  :)

Groetjes : Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Angel_Rob

Nog een laatste update...alles goed met de kleine Davy  :D
Liefs Angèl en Damian