28 maart 2024, 22:54:27

>villa kakelhof< broekpoeperts :P

Gestart door mariska79, 17 oktober 2011, 18:12:12

« vorige - volgende »

mariska79

17 oktober 2011, 18:12:12 Last Edit: 22 januari 2012, 09:24:35 by mariska79
Ik zat al heel lang te twijfelen of dat ik wel of niet een dagboekje bij zou  gaan houden.
Zie hier, nu is ie er dan. Al heb ik wel spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.
Als eerst wil ik jullie mijn valkjes gaan voorstellen, en dan begin ik gewoon bij de eerste  


Bonie:

Onze bonte vondeling, na drie weken tevergeefs zoeken naar de eigenaar hebben we haar opgenomen in huis.
Ze heeft een zacht karakter en laat zich snel wegjagen als een ander op dat plekje wil zitten.
Ze is in zoverre handtam dat ze wel even op je vinger blijft zitten, maar zeker niet voor lang
Ze is beste maatjes met Phoenix. Zij is ome nabij nu anderhalf jaar oud






Na drie weken zoeken naar de eigenaar van bonnie moest mijn vriend weer werken (door een operatie aan zijn hand, zat hij in de ziektewet).
Dus vonden wij het zielig voor bonnie dat ze alleen zat.
Toen wij een dieren winkel binnenkwamen waren we meteen verlieft op

Phoenix:
Een mooie geparelde dame, met name dame. In de dierenwinkel wedt ze verkocht als een jonge vogel, toen ik hier op het form kwam (een tijd later) kwam ik er achter dat ze al drie jaar was. Ook zij is een rustige dame die pressies weet wat ze wil, en dat echt niet door een andere vogel laat af pakken. Ze bekommerde zich heel erg om nieuwe vogels.
En zo heeft ze hier ook wel een beetje de bijnaam moederoverste :D.
Doordat ze dus al wat ouder is, was ze ook niet meer handtam te maken. Wel komt ze zo nu en dan op onze hoofd zitten om met onze haren te friemelen . als alle vogels in de kooi zitten spring ze in de ring die aan de lamp hang, die kunnen wij dan los maken en voor de kooi houden. En hups dan gaat ze zo de kooi in. Ach ze is zo slim


mariska79

Aangezien dat twee de opeen naaste eenzaamste getal is, kwam er al snel een derde bij

whitey:
En witmasker cinnamon opaline, Ik zie haar min of meer als een foutje van de natuur :$.
Een beetje onaardig om te typen niet ;)
Nee is is absoluut niet sociaal niet naar ons toe en ook niet naar de andere.
Ze doet lekker haar ding, af en toe loopt ze heerlijk in haar zelf te brabbelen. Moet er altijd om lachen. Wij laten haar ook gewoon voor wat ze is. Ze moet alleen op onze vinger komen als ze uit de kooi mag en waarneer ze er weer in moet.




Potverdikkeme nu heben we drie dames , ik wil een mannetje
En wat ik wil komt er ook

Whisler:
Onze man, het is een echte vrouwen versierder. Phoenix is zijn dame maar af en toe duikt hij ook op bonnie. Hij heeft leuke deuntjes geleerd en laat dat in de ochten heel vroeg horen lol.
Als ik voor de kooi sta voor dat ik ze los laat en dan een beetje begin te fluiten komt hij helemaal tegen de tralie staan en zing dan vrolijk mee, af en toe gooit hij dan zijn koppie naar beneden, zo van kroelen maar, maar zo dra ik mijn vinger in de kooi stop loop hij hard weg.
Niet dat hij bang is voor handen daar spring hij normaal altijd zo op. Hij is de nieuwsgierigste  van allemaal. Nieuwe speeltje is hij altijd als eerste bij, zo heeft hij ook andere geleerd om fruit en groente te eten. En hij komt ook regelmatig op tafel om te kijken of dat hij iets kan slopen.
Hij heeft alleen een nadeel, dat is dat hij echt een hekel heeft aan whitey. In de poten bijten achterna jagen ect.



mariska79

17 oktober 2011, 18:19:31 #2 Last Edit: 10 november 2011, 16:16:20 by mariska79
Mijn is toen geadviseerd om er een man bij te nemen.

Dit zou luigi  worden
Met de belofte dat hij een man zou zijn nam ik het voorlief dat hij was gekortwiekt
Maar onze mooie lutino bleek helemaal geen man te wezen ......
Nu zitten we met een kale kip die een popje is grrr
Ze doe haar best om in de groep te horen en phoenix zou moederoverste niet wezen om haar zo veel mogelijk op haar gemak te laten voelen. Luna zo als ze nu dus maar heet. Vindt het vreselijk als iedereen van de kooi afvliegt naar de lamp of de ringen. Dan voelt ze zich alleen, en probeert dan ook te vliegen, maar ja dan ploft ze dus neer..
Gelukkig is romy (bordercollie hond) altijd dicht in de buurt, op een of andere manier zijn dat dikke maatjes van elkaar en slapen dan ook vaak naast elkaar. Wees niet bang ik laat ze nooit alleen met elkaar, een hond is nog altijd een jager en een vogel een prooi.




Nu is het genoeg, ik ben er klaar mee en er komt geen vogel meer bij!!!!!

Uhm, wat een ongelofelijke mooie vogel is dat op marktplaats:$

Aangezien ik en mijn vriend er tegen zijn om andermans vogel te kopen op marktplaats, rakten wij er niet over uit gepraat en na een paar dagen van een soort verliefd gevoel, toch contact opgenomen met de eigenares van

Logan
Was door mensen aangeschaft die eigenlijk niet wisten waar ze aanbegonnen.
De vrouw in huis kon in mijn ogen niet goed tegen de rommel.
We hebben logan nu twee weken en doet het wonderbaarijk goed hier, al van af het eerste moment ging hij (op zijn manier) fluiten eten spelen met de speeltjes en zich netjes voorstellen aan de ander vogels
Logan, zo mijn verteld is. Komt van een echte kleurkweker die ook naar wedstrijden en zo gaat, het is onze eertse vogel die ook daadwerkelijk wil kroelen en bij je komt zitten om te kroelen, ben benieuwt hoe lang dat nog duurt, aangezien hij goed optrekt met de rest




samantha21

hey!

wat een leuk verhaaltje zeg  :D en leuk dat je dan toch een dagboekje begint. :)
je hebt al aardig wat valkjes! en zijn stuk voor stuk prachtige valkjes  :)
heel erg veel plezier met het dagboekje en zal het zeker proberen bij te houden met lezen.

groetjes

mariska79

18 oktober 2011, 17:26:49 #4 Last Edit: 18 oktober 2011, 17:29:25 by mariska79
Poeheey net een kleine half uur voor de kooi gezeten met de camera in de aanslag. Want Logan is aan het proberen en om te fluiten. Nee joh heb de camera nog niet in mijn handen en hij stopt er gewoon mee.. wachten wachten en gewoon niet meer fluiten lol.
Maar fijn komt nog wel  ;D

Aankomend weekend gaan er nieuwe zitstokken in de kooi, degene die er nu inzitten zijn een beetje doorgeknaagd, geef niet is goed voor de snavels ;)



Maar ik zit nu te twijfelen of dat ik er minder stokken in zal gaan doen, er zijn er nu ongeveer tien zo dat ze lekker kunnen klimmen en klauteren. Maar als ik er minder in doe dan kunnen ze een stukje fladderen van de ene naar de andere stok.
Maar ja is datwel nodig want ze komen er hier gemiddeld vijf tot zeven uur per dag uit, dan kunnen ze ook genoeg vliegen.
Ach gelukkig heb ik tot het weekend bedenktijd

Oow terwijl ik de foto's van de stokken staat te nemen probeert whisler mij aandacht te krijgen. Dit doet ie altijd, en als ik mijn hoofd tegen de tralie leg gaat hij mijn haar verzorgen, het schatje  :-*

p.s Dit wordt de eerste keer dat ik een poging waag om een filmpje neer te zetten hoop dat het gaat lukken



mariska79

Vandaag is het maar een koude natte dag *bibber*.
Uitstekend dus om koekjes te gaan maken voor de valkjes  ;D

Ik heb er extra appel in gedaan, dat is smullen.
Hier even een linkje voor degene die het ook willen maken  ;)

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voedingkoekje.htm












mariska79

21 oktober 2011, 16:55:48 #6 Last Edit: 21 oktober 2011, 16:58:02 by mariska79
Poeheey,

Vandaag voor het eerst de valkjes los gelaten zonder mijn vriend erbij.
Toen Logan erbij kwam hebben we de vogels er een paar dagen niet uitgehaald zo dat hij eerst rustig kon wennen. maar na vijf dagen had ik zo iets van de arme vogels moeten even de vleugels strekken.
Dit liep toen helemaal uit de hand. Logan de was tegen het plafon aangevlogen en zijn neus beschadigt, bonnie die was de computerkamer in gevlogen en iets geraakt (wat weet ik nog niet) waarbij er een wondje was net naast haar oog. Whister die was een lampenkap in gevlogen. en toen ik alle vogels op dekooi had gezet, en al bibberend op de bank zat. Telde ik maar vijf vogels  :o Ik mis er een en dat was luna de gekortwiekte lutino. ik al kruipend door de woonkamer roepen en roepen. Niks niet geen voetstapjes die ik hoorde en geen gepiep van haar. De adrenaline zat nog vol in mijn lichaam en, ik raakte nu toch wel in paniek. Opeens trippel trippel kwam ze heel vrolijk kuif je om hoog de keuken uit.

Pfff nu twee weken later, heb ik de moed bij elkaar geraapt en de vogels er uitgelaten, normaal wachtte ik op mijn vriend dat is een koele kikker en met ze tweeën heb je meer controle.

Maar alles is goed gegaan, geen botsingen geen paniek gewoon lekker rondvliegen en nu met z'n alle dutten op de kooi  ;D  

mariska79

25 oktober 2011, 16:28:32 #7 Last Edit: 10 november 2011, 16:24:11 by mariska79
Zo hehe,

We zouden dit weekend de kooi gaan voorzien van nieuwe stokken. Dus zaterdag op jacht gegaan. En aangezien we vrijdag hadden gezien dat ze de knotwilgen hadden gesnoeid, hadden we ruim keus zaterdag. We hebben veel gelachen het was mega druk in het park, iedereen moest nog even genieten van het mooie weer.

Echt hoe vaak mensen wel niet omkeken hoe wij aan het stoeien waren me die takken (door ruime keus word je selectief  ;D ), en ook vaak genoeg is gevraagd wat we er wel niet mee gingen doen. Uiteraard hebben we goede hulp gehad van de honden  ;D , want die vonden het ook reuze intresand.

Zaterdag avond het bad gevuld met detoil en water, takken er in en een nacht laten staan. We willen geen ziektenkiemen, de takken hebben toch op de grond gelegen en wie weet heeft er nog een hond overheen geplast  :-X.

Zondag de hele kooi leeg gehaald, alle speeltjes en voer/waterbakjes met een eucalyptus sopje  afgenomen.
En ook tralie voor tralie de kooi schoongemaakt.
Pfff ben dik drie uur bezig geweest  :o.
Toen alles schoon was de nieuwe takken mat een harde borstel en stromend water afgenomen, en de herinrichting kon beginnen.
Het is weer heel leuk geworden en de vlakjes zijn al aardig aan het slopen gegaan  ;D. Heerlijk om te zien.

Maar omdat we te gretig waren met al die stokken die er lagen, hadden we er teveel  ::)
Uhmm zei mijn vriend, is het een leuk idee om er een paar op te hangen in huis??
Tja ik had al vaker door laten schemeren dat ik dat wel leuk zou vinden. Dussss een paar oogjes en haakjes gehaald bij een bouwmarkt. En gaten geboord (op een zondag  :o) in het plafon.





En wat vinden jullie er van???
misschien nog tips om het gezelliger of leuker te maken voor de vogels??



   

Sanne388

Leuk idee !
Ja je moet wat natuurlijk met de overgebleven takken. Je maakt ze niet schoon voor niks   :P haha.
Heb je ook een foto van de kooi ?? ( Nieuwsgierig :D)
Is natuurlijk altijd lastig te fotograferen met al die tralies  ::).

samantha21

ik ben ook stiekum wel benieuwd naar je nieuw ingerichte kooi  :D

mariska79

 ::) uhmm
Als ik er helemaal tevreden over ben ga ik hier natuurlijk een foto neer zetten. Maar ik vind het nog te kaal, zo wie zo nog een paar speeltjes  ;D en nog een of twee pedi perch (zo'n stenen zitstok) hier zitten ze namelijk vaak ruzie over te maken dus moet ik er nog een paar bij kopen. Waarschijnlijk ga ik morgen even naar de dierenwinkel.

En dan weer leuke foto's maken van de kooi en mijn schatjes  8)
p.s en hopelijk niet van de tralie's  :P

mariska79

Nou lang gewacht, maar hier zijn de foto's dan  ;D

Luna was aan het spelen maar zodra ze de fotocamera zag stopte ze gelijk


Er voor gekozen om boven iets meer stokken op te hangen omdat ze allemaal voor het raam willen zitten, om te genieten van het uitzicht


Als ze onderin scharrelen naar wat lekkers (dat neem ik aan  ::) ) willen ze soms wel eens van iets schrikken. Zo hebben ze iets meer ruimte om op te "vliegen"


Een paar takken schuin gehangen, vond mijn vriend er wel leuk uitzien. De vogels vinden het geloof ik ook wel leuk, ik zie ze vaak genoeg zo omhoog of omlaag lopen.


Van benedenaf


Groepsfoto  ;D


En we moesten even wachten voordat ze er allemaal aangewend waren maar hier nog een groepsfoto

mariska79

Oei even of-topic gaan, niet boos worden hoor.
Mijn kleine meid Romy is een beetje ziek.
Vieze slijmige ontlasting, braken, geen eetlust en veeeel te rustig voor haar doen.
vannacht er twee keer uitgeweest omdat ze zo nodig naar buiten moest  :-\
Ze was al een tijdje niet helemaal lekker, een paar dagen een beetje ziek en een paar dagen weer kip lekker.
Maar na gisteren drie keer overgeven en twee keer in huis poepen, was de maat vol. (ze heeft sinds haar zindelijkheid 5 jaar terug nooit wat in huis gedaan)

we hebben zo een afspraak om 16.30 hopelijk word ze snel weer beter  :( 

Larissa

ff off topic mag wel hoor

Beterschap voor je meissie

ik kom straks nog ff keertje kijken of er wat nieuws is

Sterkte
Larissa

mariska79

@Larissa, dank je wel  :)

Ik was even vergeten te vermelden dat Romy een hond is  :-[ ::)

Maar goed ben net terug van de DA en op het eerste oog niets bijzonders, maar omdat het zo wisselvallig is denkt ze aan wormen (hoewel ik dat niet geloof) en aan giardia dit is een parasiet.
om de darmen rustig te krijgen hebben wel nu pilletjes en speciaal voer.
Nu moeten we ontlasting verzamelen van meerdere keren om dit vast te stellen.