28 maart 2024, 20:41:17

kleine botsing..

Gestart door Nadiine, 17 oktober 2011, 16:32:50

« vorige - volgende »

Nadiine

Zoals een aantal hier wel weten zijn mijn 2 valkjes ondertussen gekortwiekt, helaas hebben ze helemaal geen lange pennen meer wegens veel glazen wanden in ons huis en redelijk vaak een volle botsing..

nu kunnen ze dus helemaal niet meer vliegen en storten zo goed als naar beneden.. maar Falco wou wegvliegen bij de bank en is toen met zijn neus/brug tegen de rand van de tafel terecht gekomen! gelukkig geen bloed te zien, en hij ging gelijk verder waar hij mee bezig was maar zijn bruggetje is nu een beetje zacht rood geworden, is dat erg? os kan ik dat vergelijken met een soort van blauwe plek?

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Gerdaaaa

17 oktober 2011, 22:20:51 #1 Last Edit: 17 oktober 2011, 22:23:39 by Gerdaaaa
Ik zou als ik jou was, er voor zorgen dat je valkjes zich niet kunnen bezeren.

Hang iets voor het glas
Leg iets zachts op de vloer
enz.

Met gekortwiekte vleugels kunnen ze geen hoogte houden en 'storten' dus neer.


Nog beter zou zijn als je de vleugels weer liet groeien.

Nadiine

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van kortwieken  ;) maar binnen in ons huis zijn veel wanden ook van glas, en dit is niet bepaald vogel vriendelijk mijn grasparkiet van 4 jaar is hier al aan gewend die vliegt er langs heen en er hangen ook posters op de ramen.

Mijn valkjes zijn nu bijna 3 maanden en die gingen als debielen door de kamer vliegen en zodra ze elkaar kwijt raakte, gingen ze in paniek, daarom zijn ze nu gekortwiekt omdat ik dit nog een x fout zag gaan.. wel hoop ik dat het bij 1x kan blijven, want vliegend vind ik ze wel leuker  ;)

we hebben een kleed op de grond liggen hier gaan ze vaak opzitten, alleen onze tafel staat wel bij de bank, wat me toch wel vrij logisch lijkt in een huiskamer, en het ging nu een keertje mis, maar normaal komen ze wel goed uit bij de bank & tafel..

Ik vroeg me dus gewoon af of zo'n rood vlekje te vergelijken was met een soort van blauwe plek?

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html