26 april 2024, 09:20:02

Door het oog van de naald gekropen!

Gestart door Kaatje, 24 september 2011, 22:27:34

« vorige - volgende »

Kaatje

24 september 2011, 22:27:34 Last Edit: 25 september 2011, 09:12:41 by Kaatje
Even een berichtje, bahhh !

Paco was al een paar dagen niet helemaal zichzelf, at en dronk nog wel maar verder gedroeg hij zich anders dan anders. Net toen ik dacht, dit vertrouw ik niet ik ga Verstappen bellen, zag ik na een boodschapje halen dat er een hele rare dikke grote 'poep' op de stok lag waar hij altijd op zit.

Dit stuk 'poep' zag er erg vreemd uit, ik heb het gepakt, het leek wel een regenworm van ruim 2 cm lang en een halve cm dik, opgerold ... het was opgegeten stof, afkomstig van het spriraal touw wat voor ons raam hangt en die 3 ronde ringen die boven elkaar hangen en waar hij graag op zat.

Nu plukken alle valkjes graag, dat zie je bij iedereen die valkjes heeft, kale stokken lekker geplukt, in dierenwinkels hangen de rafels er aan, ook allemaal gesloopt en geplukt. Ik heb Verstappen gebeld en die vertelde dat er soms in het koppie opkomt dat ze het wel op kunnen vreten ( net zoals sommige mensen nagels of binnenkant wang bijten )

Ik heb dus alles weg moeten halen en had dit uiteraard al gedaan, Paco heeft dus echt geluk gehad want de prognose bij inslikken van zoveel touw is ongunstig en eigenlijk minder dan 1% overleving. In 99% van de gevallen sluit het darmen af en sterft de vogel door verstopping en het afsterven van organen die niet meer doorbloed worden.

Op dit moment is de ontlasting weer normaal van kleur, en is hopelijk alle touw ( gelukkig was het 1 lange compacte sliert ) uit zijn darmpjes en verzint hij geen nieuwe gekke dingen meer.

Nog 12 uur afwachten, dan moet echt alles uit zijn darmen zijn.

Groetjes, Karin

Marl1

Dit is shokking!  :o :o :o

Hopelijk is alles eruit nou, en kan je valkje beter worden! Dit is echt "door het oog van de naald kruipen"! Dat hij die ene procent overleeft heeft, zegt wel dat het een sterk manneke is. Nu maar hopen dat hij die 12 uur ook nog goed doorkomt!

Heel veel sterkte ermee!

Groetjes Marleen.

Kaatje

Dank je wel Marleen!

Elke ochtend tot nu toe is toch wel erg spannend geweest, maar vanaf gisteravond durfde ik het hier ook neer te schrijven. Daarvoor was ik nergens anders meer mee bezig.

Ze zijn er nu weer uit en ik heb er nu dan ook alle vertrouwen in dat alle stof uit zijn darmpjes gekomen is, gelukkig is Paco inderdaad een erg sterk valkje, en in goede conditie altijd. Ik denk ook dat dit ons geluk is geweest en we het ergste gehad hebben.

Nogmaals bedankt voor je reactie  :-*

Marl1