28 maart 2024, 12:27:54

Tijd voor een Update! [:

Gestart door Nadiine, 6 oktober 2011, 11:50:19

« vorige - volgende »

Nadiine

6 oktober 2011, 11:50:19 Last Edit: 11 december 2012, 10:52:15 by Nadiine
Nou ik heb het ook wel eens over mijn Hamstertje; Mouse maar niemand heeft er een beeld bij, haha dus ik wou hem graag even voorstellen!  ;D


Naam; Mouse
Ras; Russische Dwerghamster
Leeftijd; 1 Jaar
Geslacht; Man
Kleur; Wit, witter,Witter de wit  :D
Karakter; Super lief! nog nooit gebeten! Gaat lekker mee wandelen in een open tasje en loopt dan lekker in het gras de snuffelen. En je kan hem zelfs pakken als hij licht te slapen, hij vind het allemaal wel prima  ::)

Meer Foto's van Mousell ;

En hier is mouse 5 weken (geloof ik) hadden we hem net opgehaald  ::)


Hier hadden we hem net een maandje


Lekker samen aan de wandel!  ;D


Dan.. Hebben we bij mijn ouders ook een Bouvier Des Flandres.
Ik ben alleen het huis uit dus zie hem niet meer zo vaak, maar hij is wel echt me maatje!  :D

Naam; Rowan (Boefje)
Ras; Bouvier Des Flandres
Leeftijd; 10 Jaar
Kleur; Gestroomd
Geslacht; Reu (zonder balletjes)
Karakter; Rustig, slaapt op de bank, haha dat is ook zijn bank, hij kijkt heel beledigd als je er zelf op gaat liggen/zitten :P Hij speelt heel graag met zijn balletje en.. Nouja hij heeft al een heel levensverhaal achter zich, gelukkig gaat het nu weer goed met hem ::)

Ochjeej, vergeet ik bijna Iemo hahaa! Dat is natuurlijk ook geen Valkparkiet  ;D Ik heb ook een Grasparkietje met de naam Iemo en hij zit bij de Valkparkieten in de kooi.

Naam; Iemo
Ras; Grasparkiet
Leeftijd; 4 a 5 Jaar
Geslacht; Man
Kleur; Regenboog met grijze tekening i.p.v. Zwart
Karakter; Een dominant mannetje wat het ons het afgelopen jaar niet makkelijk heeft gemaakt, zijn bijtgedrag was niet te harden onze vingers lagen vrij vaak bijna open.. Gelukkig is dit sinds de valken erbij zijn gekomen over, hij heeft al 2 weken niet meer gebeten!  ;D hij is ook een stuk rustiger geworden, hij is weer dat lieve leuke ventjes wat hij de eerste 3 jaar ook was, en sterker nog, nu de valken er zijn trekt hij steeds meer de kamer in, heel erg leuk! Voorheen bleef hij namelijk altijd bij zijn kooi  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

Leuk hoor! prachtige bouvier en wat een lief hamstertje!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Nadiine


Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Gisteren een dagje apenheul gedaan! Dankzij me werk kan ik alle dierentuinen in nl bijna gratis in ::) Dus dan durf je de gok mooi/slecht weer nog wel eens te nemen! :D en ondanks de zware regenval in het begin hebben toch best nog wel mooi weer gehad! het was erg leuk!

En die aapjes.. Gosh die zou je toch bijna mee naar huis nemen!! ::)


Anton met aapje, hihi!


Best fijn, zo een aap vrije tas! hihi!

en wat ik da niet snap he.. er staan overal borden van laat de apen met rust, laat ze hun gang gaan kunnen bijten, blabla.. Maar dan van die vervelende jongeren van 16 die ze constant proberen op te pakken en dan worde ze gebeten en het toch blijven proberen! laat ze met rust, ga ergens zitten.. en ze klimmen zelf wel op je ???

Voor mij en Anton was het al lang geleden dat we geweest waren mijn laatste x zat ik nog in de Buggie, en Anton was ook nog heel jong, op de basisschool een keer op excursie, dus was heel leuk om die herinneringen weer beetje op te zoeken, ookal herken je natuurlijk niks haha!!

Wat we wel echt heel mooi vonden was het verblijf van de berber apen! daar kon je ook doorheen lopen en liepen ze gewoon los echt heel mooi!


De prachtige Vallei van de berber apen.


en soms liep er dan een op het pad en kon je ernaast neer hurken..


De dierverzorger vertelde wel dat je ze beter niet aan kon kijken omdat de apen zelf als ze naar elkaar toe lopen en elkaar aan kijken de ander weg moet gaan, dus dan zou die weg lopen, opzich dus nog leerzaam ook, zo een dagje weg!  ;D

En ja.. aan einde van de dag natuurlijk nog even terug naar e doodskop aapjes;


Wat een heerlijke boefjes!


en kan ik die folder ook eten dan?

erg leuk! mooi gebied ook, echt een aanrader voor een dagje weg!! wij hebben iedergeval genoten!  ::)

Bijna alles loopt daar los, niet alleen aapjes maar bijvoorbeeld ook Ara's, Lori's en Emoe achtige dieren..  :D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

Wat een super leuke foto's!!! erg leuk al die loslopende aapjes!!!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Nadiine

Het gaat echt helemaal super hier! en dat wou ik toch even met jullie delen!  ;D Sinds een paar maanden werk ik bij ouwehands dierenpark en daar geef ik voorstellingen met dieren, (getrainde dieren) nou is het de bedoeling dat ik alles mee ga trainen, maar ik heb nog niet zo veel ervaring met trainen, dus om daar even lekker mee te gaan oefenen, heeft mijn begeleidster (hoofd training) gevraagd of ik met mijn vogels wou gaan trainen, en dat vond ik wel leuk. Nou krijgen mijn vogels geen speciaal dieet, maar gewoon voer voor de hele dag, hierdoor kan ik alleen 's ochtends voor ik ga voeren even met ze trainen, want daarna hebben ze nog niet genoeg honger / zin om er aan mee te doen!

Met Iemo gaat het echt super goed!! Hij kan namelijk aan draaien om comando! en op & af stappen gaat ook heel erg goed! dus ik heb daar een filmpje van gemaakt en wil deze ook even met jullie delen!  ;D

Dit is de link;
http://www.youtube.com/watch?v=lQmk2jyLsiQ

Met Elvis & Falco ben ik ook bezig, maar die moeten nog vooral leren, om meer als een halve meter bij elkaar vandaan te zijn zonder in paniek te raken, dit gaat al wel steeds iets beter, op hun goede dagen kan Falco al een klein beetje draaien  ;D
Maar daar zit nog heel veel liefde, geduld & aandacht in .. ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

8 november 2011, 19:43:44 #6 Last Edit: 6 december 2011, 16:55:20 by Nadiine
Zoals in ons dagboekje al bekend is, hebben we er een grasparkiet bij! omdat Iemo er zo op vooruit ging sinds de valkparkieten erbij waren gekomen, zijn we opzoek gegaan naar een tam vriendje van de zelfde leeftijd, en hier is hij dan!!


Naam; Kiwi
Soort; Grasparkiet
Leeftijd; 3 Jaar
Geslacht; Man
Kleur; Wildkleur
Karakter; Hij heeft een heel lief en zacht karakter, naar mijn idee ook wel wat onzeker, dit kan natuurlijk ook komen omdat hij net nieuw is. hij vind het ook helemaal niet erg om in een kommetje van je hand te zitten, bijt niet, en is een heerlijke kletskous! zo gezellig!  ;D

We hopen echt dat hij kan blijven, dat er een klik komt tussen Iemo & Kiwi!  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine



Nou en de klik is er hoor! Al kroelend en voerend is hij ondertussen helemaal ingeburgerd in de groep!  :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Zo het is alweer een hele poos geleden dat ik hier wat gepost heb dus dat werd wel weer een keertje tijd!

Ondertussen hebben we er weer wat vriendjes bijgekregen.
Er is een 65 liter aqarium aangeschaft;

en daar zwemmen allemaal goudvissen in. die wou ik jullie even voorstellen;

Blauwe sluierstaart (grijze) = Blue
Redhead leeuwenkop (witte met rode kop) = Bob
Goudvis zonder staart = Flubber
Telescoop sluierstaart (zwarte) = Zwartje II

Mijn eerste bak was zonder pomp en helaas gingen mijn eerste 3 vissen dood waaronder zwartje, vandaar dat deze zwartje II heet. Flubber kwamen we tegen in de winkel en toen had hij als enigste geen staart, hij kan er heel geod mee zwemmen dus we besloten hem mee te nemen, hoe het komt dat hij geen staart heeft weten we niet..

Flubber heeft onderhand ook een vriendinnetje gekregen, Goldien dit is ook een goudvis zelfde kleur, alleen heeft zij wel een staart.

Ook zwartje II heeft een vriendinnetje gekregen, Charlie.
We hadden 2 algeneters, lange en dunne.maar die begonnen zwartje aan te vallen en te bijten, dus die heb ik terug gebracht naar de winkel en toen kreeg ik van haar een nieuwe vis mee, Charlie dus;


Dus dat is het goede nieuws :)

het minder fijne nieuws is dat onze grasparkiet Iemo helaas toch echt ziek is. de bult di ehij al 3 jaar heeft blijkt nu toch een goedaardige tumor te zijn en hij groeit als kool. hij plukt hem nu ook kaal. we zijn met hem naar de dierenarts geweest en die heeft aangegeven dat iemo zich nog goed voelt en het nog niet nodig is hem te laten gaan. dus voorlopig is hij nog even fijn bij ons. hij is pas 5 jaar dus het is erg sneu. maar binnenkort moeten we wel afscheid van hem gaan nemen.. wanneer hij door de dikke bult niet meer zitten, of levensloos word, te dik is om nog te kunnen eten.. maar tot die tijd genieten we nog even van zijn aanwezigheid en hij heeft zijn babbeltje nog klaar  :-* wanneer het zo ver is, zal Kiwi verhuizen naar (waarschijnlijk) de voliére van mijn schoonvader, die heeft momenteel nog een popje alleen zitten.


Links boven; 1 Jaar
Rechts boven; 2 Jaar
Links onder; 4 Jaar
Rechts onder; 5 Jaar


Pluk pluk pluk, maar volgens de dierenarts kan het ook plukgedrag zijn omdat hij het in de weg vind zitten, of niet zo goed weet wat hij ermee aan moet, het hoeft geen pijn te wezen, en ze denkt zelf dat het ook geen pijn is als ze zijn gedrag ziet.

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

3 juli 2012, 22:32:04 #9 Last Edit: 3 juli 2012, 22:39:53 by Nadiine
Vandaag heb ik met veel verdriet mijn lieve iemo moeten laten inslapen, hij was op..
Er kwamen wat wondjes op zijn buik van het plukken, dus ik had van de dierenarts een zalfje gehad om het te helen en dat werkte!

Maar helaas vandaag zat iemo zijn cloaca vol met poepjes dus ik wou het schoonmaken, en toen ik dat deed knapte er weer een klein gaatje in zijn buik, en hij maakte een zielig geluidje van pijn..
Deze 2 factoren samen, maar vooral dat laatste waren voor mij de laatste druppel, ik heb hem in laten slapen..   :'(

Ik wou hem begraven, helaas zijn er geen echte bossen in Utrecht en heb ik geen tuin , dus we zijn met de auto naar een bos gereden en hebben daar een mooie grote boom uitgezocht daar ligt hij nu onder..




En Kiwi? Die krijgt een fijn plekje in de Voliere van mijn schoonvader, die heeft nog een popje alleen zitten! Zit hij ieder geval niet alleen, en kan ik hem nog opzoeken ook. :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sanne388

Wat sneu  :(, Maar hij heeft een fijn leven gehad en ook nog een vogelvriendje erbij gehad waar Iemo denk ik heel veel plezier mee heeft gehad  ;).
Sterkte met je verlies ! x

Rozzy-lee

Wat een narigheid, sterkte.

Saar


Nadiine


Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

11 december 2012, 10:16:41 #14 Last Edit: 11 december 2012, 10:23:36 by Nadiine
Het word weer eens tijd om hier een grote update te doen!  ;D

De grasparkiet Kiwi (vriendje van Iemo) hebben wij bij mijn schoonvader in de voliére gedaan, hij bleef hier echt ontzettend scheeuwen, hij zat alleen en wij hadden er op deze manier geen plezier meer aan. + dat de valkparkieten het gingen na doen..
In de voliére heeft hij een vriendinnetje gevonden en het gaat goed met hem daar! ;D


Elvis & Falco onze 2 valkparkieten zijn er nog die zijn nu 1,5 jaar oud alweer echt 2 knapperd worden het!  ;D
We zijn net verhuisd naar achterberg (Rhenen) omdat ik elke dag 3 uur reize kwijt was met de bus en mijn vriend heeft een Auto dus die is in een halfuur op zijn werk. We wonen hier heerlijk in een appartement van 85 m² ::)
De valkparkieten waren niet te harde al vrij snel begonnen ze met schreeuwen en krijzen en het ging door merg en been.
Het was zo erg dat als we thuis waren de helft van de dag of zelfs langer de doek over ze heen moest en ze stopte er gewoon niet mee, ten einde raad!
Toen hebben we ze verplaats.. Ze stonden voor het raam (leek mij fijn voor ze beetje licht?) nu staan ze aan de andere kant van de kamer, ook licht maar niet zo erg als waar ze stonden. en ze zijn weer helemaal de oude, lekker fluiten en lief doen!  ;D ;D :-*

Falco

Elvis

Mouse onze hamster is ondertussen 2,5 jaar oud en heeft geen boventanden meer, hij kan dus geen vast voedsel meer eten.. hij krijgt daarom babyvoeding met daardoorheen geprakte brokken waar alles in zit wat een hamster nodig heeft (soort van pellets) en groente, fruit en nootjes(zachtje) krijgt hij nog wel weg! dus hij word gewoon lekker verwent!  ;D ;D


Het Aqarium hebben we ook nog, maar de goudvissen zien meer, de bak word zonder verwarming namelijk al 25 graden en daar kunnen goudvissen niet zo goed tegen, dus onze vissenvrienden zwemmen in de vijfer van mijn moeder vanaf de zomer, tot nu toe gaat het goed met ze, hopen dat ze de winter ook heelhuids door komen!
Na de verhuizing zijn er wel nieuwe vissen gekomen, tropische  :) We hadden Guppen, die zijn op 1 jonge man allemaal dood..
We hadden 3 Glasmeervallen, daar is er 1 van dood..
We hadden een school van 5 bodem vissen, 3 dood..
We hebben 2 Algeneters,
We hebben 2 Kreeftjes,
En we hadden 5 neontetra's, 2 van dood..
We hebben waarschijnlijk een ziekte in de bak want al deze sterfte ging binnen 2 weken, zonde hoor! ze worden nu behandeld en hopelijk blijft de rest leven...

Sinds we verhuisd zijn ben ik weer opzoek gegaan naar een bijrijdpaard, want ik miste het eenorm! EN ik heb een hele leuke gevonden, zijn naam is DJ Dancer en het is een 8 Jarige Tinker ruin. DJ is een draak en weet precies hoe onder het werk uit te komen, daar zit nog heel veel werk in.
Maar aan de hand en in omgang is het een heerlijk paard om mee te werken!

En we hebben al even lekker door de sneeuw gereden, hij was heerlijk aan het genieten, met zijn grote snor door de sneeuw heen ;D

En we hebben ook groot nieuws..
WE HEBBEN EEN KATER UIT HET ASIEL GEHAALD!! ;D ;D
Afgelopen zaterdag was het zo ver, ik had op internet 2 poezen uitgezocht, op kater en leeftijd, ik wou geen kitten, simpelweg die vinden wel een huis. de kat moest rustig zijn, lief, knuffelig maar vooral rustig ivm de vogels..
Ik kwam uit op Mara een europeze langhaar en Blizzard een europeze korthaar.
Bij aankomst in het 1e asiel was Mara die ochtend net opgehaald,, helaas! en de rest was niet zo vriendelijk. er zat 1 hele grote stoere kater, Lars! maar die kon ik oppakken en kroelen en mijn vriend kreeg 2x toe een mep, dus dat was einde van Lars..
Op naar het volgende Asiel naar Blizzard! een stoere kater van 5 jaar en blind aan 1 oog, was al mijn favoriet gelijk toen ik hem op de site vond.. in het asiel was hij alleen nog maar leuker! Hij was een beetje ver;legen maar 3 aaien over zijn bol en ik kreeg 3 harde kopstotten haha, een echte knuffelbeer! Kopjes geven, kroelen alles! Hij is gelijk die dag (was niet de bedoeling) mee naar huis gegaan! nog ff snel langs de petsstore van een kattenbak en voer haha.
Ondertussen is de postbode geweest en staat hier een 1.20M  hoge krabpaal waar hij zich op uit mag leven, een drinkfontein en hebben we ook een borstel & tuigje eens zien hoe dat verloopt straks..
Hij is meer dan we van hem verwachten! Hij is maandag naar de dierenarts geweest want hij rochelt als een malle en is soms benauwsd en hij heeft niesziekte, heeft hiervoor een dikke antibiatiashot gekregen en verder is hij gezond verklaard! Wel kregen we te horen dat hij niet blind is maar mega staar heeft aan dat oog, waarschijnlijk een oude vechtwond. ook alle witte haren bovenop zijn kop en oren zijn oude littekens, de dierenarts heeft dan ook bevestigd dat hij altijd op straat heeft geleefd en een echte vechtersbaas is geweest.. hij heeft zich voorbeeldig gedragen daar en de dierenarts vond het een heerlijke kat om mee te werken  ::)

Dit is hoe wij blizzard ervaren:
Blizzard is een beetje verlegen met een knuffeltje is hij om en volgt je overal. Wel is hij eenorme piano speler waarschijnlijk te vroeg bij zijn moeder weggegaan, volgens DA komt dat vaker voor bij straatkaten.. 1 nadeel hieraan is dat hij soms drang krijgt om te gaan "rijden" dan zetten we hem gelijk weg, hopelijk leerd hij het zo af.. we zullen zien  ::)
En dan een straatkater, vechtersbaas en vogels.. nou geloof het of niet, maar me moeten hem een beetje beschermen..
Hij is doodsbang voor de valkparkieten, zodra ze over vliegen rent hij weg, helemaal in elkaar gedoken.. en Falco heeft dat al door na 3 dagen dus die vliegt nu expres over hem heen..
We houden het goed in de gaten maar momenteel moeten we hem meer beschermen dan de vogels en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee, liever zo dan andersom.. ;)

Wij zijn ontzettend blij met onze nieuwe kater Blizzard, we hopen dat hij snel gewent is hier en het hier heel erg fijn krijgt! en natuurlijk dat hij snel beter word  :)

Hier nog wat foto's van hem:

Hier lag hij in het Asiel boven op de kast,,

Hier zat hij in de Auto bij ons! Hij vond het heel eng met de doos dicht en ademde heel snel, met de doos open ging het een stuk beter en hij bleef er gewoon rustig in zitten..

En dan nog wat, Blizzard weegt 5,3 Kilo en is daarmee een halve Kilo te zwaar, maar hij schaamt zich er echt niet voor hoor! en dat hij niet onbeperkt te eten krijgt vind hij al helemaal niks!

Als ik naar Blizzard kijk, zie ik geen Zwerfkater, maar een echte Hartendief! :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html