22 mei 2025, 20:49:47

Siepie een man of een pop?

Gestart door Nellie, 20 februari 2004, 21:39:13

« vorige - volgende »

Nellie

20 februari 2004, 21:39:13 Last Edit: 20 februari 2004, 21:55:48 by kolkkie
Hallo,

Ik heb van de week in een dierenwinkel een valkje gekocht die was al supertam en liet zich al meteen kroelen in de winkel al.
Ik kon hem gewoon niet laten zitten zo lief was ie :-)
Maar in de dierenwinkel blijven ze volhouden dat het een popje is.

In de dierenwinkel beweerde ze ook dat ie pas 3 maanden oud was en Paul zei dat dat ook niet kon omdat ie al een fel gele kop heeft en geen gele staartveren meer.
Dan zou ie dus al minimaal een jaar moeten zijn.
Paul is ook al komen kijken en die zei dat het met 100%zekerheid een mannetje was.

Misschien kunnen jullie ook even kijken en zeggen wat je ervan denkt.
Ze deden in elk geval in de dierenwinkel alsof ze er verstand van hadden en ze zeiden met stellige overtuiging dat het een popje was.
Het liefste heb ik ook een man omdat ik al 2 popjes (Rocky en Sammie) en een mannetje (Eddy) heb en dan heb ik 2 paartjes :-)
Hier even de foto's van onze nieuwe schat:

Vast bedankt voor de reactie,  Nellie

Kolkkie

Hoi Nellie,

Ik ben er bijna 100& zeker van dat het een mannetje is. Dat zie ik vooral aan zijn knalgele kop.

Ik vind het ook erg lieve foto's :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Inger m

Hoi Nellie,
Ik denk dat vrijwel alle forumleden het er wel mee eens zijn dat dit een man is! dus in de dierenwinkel hebben ze er in iedergeval minder verstand van dan ze denken.... ;)

Een man en pop zijn bij wildkleur (grijs) goed van elkaar te onderscheiden:
Man: duidelijke gele kop en wangen, geheel grijs verenpak
Pop: grijs-gele kop, minder felle wangen en een 'visgraatpatroon' ofwel gele strepen onder aan de staart.

Veel succes met je valk!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi,

Ik ben bij Nel thuis wezen kijken en ik zei ook meteen een mannetje dat kan denk ik gewoon niet missen voor een wildkleur.
Maar ze wilde het toch even aan jullie vragen nog.
Hij maakt wel vreemde geluiden als je hem op zijn rugje aait dan lijkt het net alsof ie kippetje gaat staan maar de geluidjes klonken anders dan de popjes hier.
Ook maakt ie behoorlijk veel fluitgeluidjes.
Ik zei bij binnenkomst al meteen het is een man :-)

Groetjes, Paul

nellie

hoi hoi,
We denken nu ook echt dat Siepie een mannetje is en geen popje,hij kan lekker fluiten en heeele gekke geluidjes maken,en hij heeft het suuuper naar zijn zinnnetje hier.Ik dacht zelf ook gelijk dat het een mannetje was,aangezien hij zo'n geel koppie had,maar in de winkel zeiden ze echt dat het een popje was.Ze wilde hem wel laten sexen,want dan wisten we met zekerheid wat het was.Maar dat lange wachten,he!Dan moesten we nog wel 5 dagen wachten,en het beessie zat er zo zielig bij.Als je hem/haar aandacht gaf was ze helemaal happy,en ze liep gewoon je vinger achterna,zo graag wilde ze kroelen,het was eigenlijk zielig,want als je haar geen aandacht gaf zat ze heel zielig in een hoekje weggedoken en werd ze ook nog erg gepikt ook door de andere valkjes.Echt zielig om te zien.Als ze wisten wat het was zouden ze een belletje geven,en als het een mannetje was  dan wilden we hem heel graag.Maar toen we eenmaal buiten stonden zei mijn zoon dat ie haar toch wel graag mee zou willen nemen.En ik ook!Dus,de knoop doorgehakt en wij weer de winkel in en we hebben hem gekocht!Zodra we thuis waren was het net alsof ie hier altijd al hoorde,geen enkel probleem met de andere valkjes,ja, er werd natuurlijk wel even heel raar naar haar/hem gekeken,maar verder niks aan het handje.Fijn hoor.En toen Siepie nog geen 15 minuten binnen was ging Eddie haar al versieren!Nou ja,toen dachten we dat het dan toch een popje was,met dat gedrag(dat kenden we maar al te goed van Rocky en Sammie).Ach,het maakte ons toen niet veel meer uit,het was een lieverdje.Nu,een paar dagen later denken we echter weer heel anders!Het is overduidelijk een mannetje!Eigenlijk had ik het gewoon goed toen ik dat dacht,maar ach,je kan je laten misleiden.toch?Door de winkel en door het valkje zelf.ik had al een wildkleur popje,Sammie en die had dus wel gele streepjes door haar staartveren,een vissegraat,en haar kopje is niet eens geel te noemen,want ze is maar heel flauw geel,en haar grijs is ook erg dof,vergeleken met het grijs van Siepie.Ik had dus beter moeten weten!Maar we zijn er heel erg blij mee!
We wilden heel graag weten waar Siepie vandaan kwam,en hoe oud hij was.Hij kwam bij een man vandaan die er mee wilde kweken,en hij had hem heel jong(misschien wel uit een eigen nestje,dat weten we niet)en omdat Siepie te aanhankelijk werd had hij er niks meer aan!!!Snappie dat nou?Dan zoek je toch iemand die een tam valkje wil?Dan gaat zo'n schat toch niet naar een winkel?Ik denk dat ie anders misschien wel had doodgegaan van ellende,hij moest echt naar iemand toe,dat zeiden ze in de winkel ook wel,het was geen valkje om daar te zitten,nou ja!Dan doe je dat toch niet als eigenaar zijnde?Maar ja,geld is geld.Ze zeiden trouwens ook dat ie ongeveer 6 maanden oud was,maar ik zag wel dat ie ouder was,mede door zijn grootte en het gele koppie.Paul kwam ff kijken, en die zei gelijk:da's een mannetje!!Duidelijk !Hij heeft de foto's voor ons gemaakt en op het forum gezet,bedankt Paul,namens ons allemaal!!!
Nou,ik wil iedereen bedanken die een reactie voor ons heeft achter gelaten (of dat nog doen).THANKS!!
Nellie,Danny    en  jori,rocky,sammie,eddie,en SIEPIE!!

Annouschka

Hoi,

het ziet er een echt lieverdje uit, je zal er ongetwijfeld een schat van een valkje aan hebben.
Binnenkort (nog 3 weken) mag ik mijn 2de valkje ophalen.  Ik heb nu al een lutino (man?) en er komt een wildkleurig valkje bij.
Ja, in de dierenwinkels zeggen ze altijd maar wat, geloof me ik heb dat ook al meermaals ondervonden.  Gewoon jouw eigen gedacht volgen, dat heb ik er ook al van geleerd en dat is meestal het juiste.

Groetjes
Annouschka