Re:## Binky's roedel ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ - Happy New Year!! ♫

Gestart door Caroline, 5 oktober 2011, 23:06:00

« vorige - volgende »

Caroline



Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik een nieuw topic geopend om daar foto's te plaatsen en te vertellen over onze hondjes.

Voor de nieuwe lezers en natuurlijk ook voor de bekende onder jullie zal ik hieronder eerst even een samenvatting schrijven van de afgelopen 4 maanden van ons leven samen met de honden.

Er is hier op het gebied van de honden namelijk heel veel gebeurd, de ene na de andere verdrietige gebeurtenis achtervolgde ons, ik zal ze kort nog een keer benoemen voor jullie. We hadden de laatste jaren 3 honden ...


Kippie een Jack Russell Terriër meisje 12 ½ jaar ...


Summer, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever meisje van 11 ½ jaar ...


Fleur van onze Sanne, een Chocolade Ruwharige Teckel meisje van inmiddels 2 jaar.

En ... we wilden heel erg graag nog een vierde hondje daarbij, een Rode Langharige Teckel, hier sta ik inmiddels al 2 jaar bij meerdere fokkers op de wachtlijst.

- 2 juni werd eindelijk onze Rode Langharige Teckel pup geboren, we waren helemaal door het dolle heen, in de grote vakantie van de kinderen zou onze Youp in huis komen.  

- 17 juni moest onze Kippie, Jack Russell, na weken van verzorging aan een ontsteking aan haar elleboogje worden geopereerd aan huidtumoren, enkele dagen later kregen we de uitslag van de patholoog anatoom ... kwaadaardig, haar kansen waren nihil, ze had nog enkele weken. Dat kwam heel hard aan, kapot waren we ervan en we besloten om haar nog een paar hele mooie weken te geven, ze was nog in een topconditie en ging ondanks haar leeftijd en ongeneeslijke ziekte nog dagelijks mee grote wandelingen maken van anderhalf - twee uur in de bossen. Omdat de wachttijd voor een (showkwaliteit) Rood Langharige Teckeltje best lang was/is, liet ik me meteen weer op de lijst zetten voor nog een Rode Langharige Teckel, we wilden immers 4 hondjes en wisten dat al spoedig onze Kippie zou weg vallen.

- 30 juni kreeg ik een telefoontje van de fokker, ons kleine lieve Youp, (we waren al bij hem wezen kijken), is moeten inslapen, hij was geboren met een aangeboren afwijking en kon niet een normaal waardig leventje lijden. Een groot verdriet, zeker na het slechte nieuws wat we over onze Kip kregen. Alles was al in huis gehaald voor Youp, zijn bench, mandje, speeltjes en riempjes lagen al klaar, zelfs de fietsmand en kar voor achter de fiets was al geregeld.

- 19 juli - of de duivel ermee speelde - kreeg onze Summer, onza Nova Scotia Duck Tolling Retriever een hersenbloeding. Van een actieve gezonde hond veranderde zij in een wrak en in de 10 dagen die volgde kreeg zij keer op keer weer een tia of hersenbloeding.

- 29 juli kon Summer niet meer zelf opstaan en viel ze steeds tijdens het lopen, ook geestelijk was ze erg achteruit gegaan, ze had de hoogste dosis aan pijnstilling en ondanks dat had ze de hele dag pijn, het was geen hondwaardig leventje meer, ze kon de overkant van de straat niet meer halen ... we vertelde de kinderen dat dit Summer's laatste weekend was, ze moesten afscheid nemen van haar. Ze waren boos en verdrietig, vol onbegrip en ik voelde me zo machteloos maar ook de dierenarts zag geen andere optie ... Summer had een nekhernia en een lichte vorm van HD maar doordat ze zo actief was, was ze enorm gespierd, deze spieren hielden haar gewrichtjes op hun plaatst, toen ze door de hersenbloeding niet meer kon lopen verslapte die spieren snel en zakte haar lijfje als een plumpudding in elkaar, dit veroorzaakte haar zo ontzettend veel pijn, dit was ondragelijk voor haar en ook voor ons, om haar zo te zien.

- 31 juli, 2 dagen nadat we hadden gesloten om Summer in te laten slapen, kwamen we 's middags thuis van een middagje fietsen en kon onze Kip bijna niet meer lopen. Van de ene op de andere dag (we controleerde haar elke dag uitgebreid) had ze een bult, groter dan een kippenei, onder haar okseltje ...

- 1 augustus gingen we 's morgensvroeg met beide meisjes naar de dierenarts en kregen het meest verschrikkelijke nieuws te horen wat we maar voor konden stellen, nu onze Summer moest inslapen hadden we zo gehoopt dat Kippie nog even bij ons mocht blijven maar ... onze Kip had uitzaaiingen naar de Lymfklieren, ze had nog hooguit een week met veel pijn en verdriet, verdriet  want ze zou deze week verder moeten zonder haar grootste vriendinnetje, Summer.


In goed overleg met de dierenarts  zijn de meisjes tegelijk ingeslapen, in elkaars pootjes bliezen zij de laatste adem uit .... kapot waren we ervan en met name de kinderen konden dit helemaal geen plekje geven ... 3 hondjes in 1 maand verliezen is ook te bizar voor woorden. Ze worden nog steeds elke dag gemist. Zo hadden we 4 augustus, op de dag dat eigenlijk onze Youp thuis zou komen geen vier hondjes maar alleen onze Fleur nog maar, de ruwharige Teckel van onze Sanne.

- 3 augustus hebben we ze samen in 1 grafje begraven op de dierenbegraafplaats in Handel. En die avond kreeg ik een telefoontje van de fokker van Youp ... hun reu (de vader van Youp) had een teefje gedekt en was drachtig en wij hadden eerste keuze!!

Ons geluk duurde niet lang ... 17 augustus kreeg ik een telefoontje van fokker 3 (noem ik haar maar even) ... het teefje had een miskraam gehad en was alle puppy's verloren. Dit kon gewoon niet waar zijn, als iemand me dit hele verhaal zou vertellen zou ik het amper geloven ...

==============================================

Op 18 augustus heeft onze puppyzoektocht even een hele andere wending aangenomen. We stonden inmiddels bij 3 fokkers op de wachtlijst voor een Rode Langharige Teckel op de wachtlijst want we willen nog steeds graag 2 Langharige Rode Teckeltjes en we ... wilden ook weer een Tollertje (= Nova Scotia Duck Tolling Retriever) het ras wat onze Summer en Indy waren. Voor wij kinderen kregen waren we nog actiever met de honden dan nu, niet alleen heel veel wandelen maar ook cursussen (t/m G&G1), jacht - en ringtrainingen, tentoonstellingen en we zaten in het bestuur van de "Toller"-vereniging. We organiseerden zelf activiteiten, wandelingen, meetingen, Tollerdagen en tenstoonstellingen/clubmatch's. In deze periode hadden we een heel goed contact met de fokkers van onze Summer en Indy (ook een Toller, zij overleed 4 jaar geleden aan een hartaanval), samen gingen we naar tt's en trainingen en ook privé zagen we elkaar veel. Door de drukte die ons leven met de kinderen met zich mee bracht, verwaterde ons contact, zij waren al uit de kleine kinderen en reisden veel om overal in de wereld "Tollers" te bekijken en vandaan te importeren, wij gingen naar het consultatiebureau.

En paar weken geleden, een avondje in augustus, gingen we bij ze op bezoek en het contact was weer ouderwets. Ze fokken nog op kleine schaal en hebben zelf op elk nest de eerste keuze teef en reu en ... er was een teefje (Luna) gedekt ... Luna is gefokt uit een lijn van hen zelf, opgebouwd door jarenlang hde mooiste Tollers overal vandaan te importeren (Tollers zijn in Nederland een relatief klein ras, toen wij onze Summer kregen 11 1/2 jaar geleden waren er nog geen 500 in Nederland), in Luna zit Fins bloed en Canadees bloed, de lijn waaruit onze Summer en Indy uitkomen.


Onze Summer en Indy.

Luna is gedekt door een hele mooie reu (Ned. Kamp.), ook door hen zelf gefokt uit een Amerikaanse lijn. Nu staat de fokker zijn eerste keuze van de teven (we willen alleen een teefje) van het nest aan ons af!!!!! Eigenlijk wilde we pas over een jaar een Tollertje, omdat er al 2 Teckeltjes aan zouden komen en die wilde we eerst opvoeden en grootbrengen maar helaas, we hadden geen geluk ... die Teckeltjes werden niet geboren. Daarom besloten we voor dit Tollerpuppy te gaan en gewoon rustig te gaan wachten op goede berichten over Teckel puppy's.

Eindelijk leuk nieuws!!!!



11-9-11 om 18.30 uur is onze Amy geboren, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Als enige meisje tussen 5 broertjes. Inmiddels is ze 3 1/2 week oud en ze doet het prima. Ed en ik zijn al wezen kijken toen ze 4 daagjes oud was en afgelopen zondag gingen we samen met de kinderen kijken. Ze vonden het geweldig!!

En dat is nog niet alles, ik heb namelijk nog meer leuke berichten gekregen maar daarover later meer, eerst even meer over Amy in een volgend berichtje ...

De volledige verhalen over Youp, Summer en Kippie zijn terug te lezen in mijn dagboekje:

# Binky's friends # uiteraard rond de datums die ik hierboven bij geschreven heb. ;)







Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

animallovertje

wat een verhaal zeg.. ik heb de verhalen al gelezen, maar als je het zo weer ziet opgesomd is het wel slikken hoor! wat een verdriet hebben jullie allemaal tegelijk moeten verwerken en wat zal het nog steeds verschrikkelijk moeilijk zijn..
Fijn dat er in ieder geval nu goed nieuws is over amy en dat die het zo goed doet! amy zal vast een prachtig hondje worden met zulke prachtige ouders!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline



Amy ....


Mama Luna


Oma Kim, moeder van Luna tevens nestzus van onze overleden Indy.


Papa Bink


Opa Ice, vader van Bink


Amy met haar 5 broertjes bij mama Luna een paar uurtjes oud. Amy is het pupje boven de naam. ;)

Donderdag 15 september, Amy was 4 daagjes oud, zouden Ed en ik om half 10 zonder kinderen op kraamvisite gaan. Het was me niet gegund ... 's nachts werd ik wakker met een mega migraine-aanval inclusief, diarree en overgeven. Maar ik liet me er niet van weerhouden om naar Amy te gaan. Met zonnebril op en een emmertje op schoot voor het overgeven ging ik met barstende koppijn heen, Gelukkig hoefde ik zelf niet te rijden. Ik heb foto's gemaakt maar deze zijn ver beneden de kwaliteit die ik normaal maak en ik ben al geen proffotograaf. ;) Ik zal de leukste even plaatsen.


Amy 4 dagen oud.


Amy 4 dagen oud.


Met het gele bandje om is onze Amy.




Amy, bovenop een broertje.


Links Amy


Amy.

Ook de fokkers zijn geen proffotografen maar och, ik was al lang blij om een paar fotootjes te krijgen toen onze Amy 2 weken oud was.






Amy.

Afgelopen zondag was Amy alweer 3 weken, we gingen met ons complete gezinnetje naar de puppykijkdag. We keken er heel erg naar uit en natuurlijk gingen de camera's mee.  :D

Het was echt super om haar weer te zien. Het begint al een echt hondje te worden, de oogjes zijn open, ze loopt waggelend door de werpkist en doet al pogingen om met haar broertjes te spelen.

Het is een pittige tante die zich de kaas niet van de boterham af laat eten door haar 5 broers ... een dapper grietje dus, dat is mooi, ze komt tenslotte ook in een druk en gecompliceerd gezin.  :P

Onze Amy, 3 weken oud.

















En ... ik heb nog 2 filmpjes om haar bewegend te zien.  :D

http://youtu.be/RgpDj2LWiz0

http://youtu.be/TAPHrNSVfy4

In mijn volgende berichtje stel ik onze Roos voor maar dit gaat vandaag niet meer lukken, dat zal waarschijnlijk morgen wel worden.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

animallovertje

oooh wat een schatje!!! en wat een prachtige ouders en opa en oma!! moet zeggen dat ik die blik van opa prachtig vind!!!!  :-*

ik vind altijd dat tollers heel verschillend van elkaar zijn vooral in uiterlijk, maar ik vind Luna wel erg veel van onze jayla weg hebben.. wat grappig is dat om te zien!!!

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------


Ida

 ;D He een leuk nieuw boekje.........ga je volgen !
Weer even slikken hoor als je alles over Youp, Kip en Summer terugleest maar nu is er goed nieuws  ;D

Wat een lekker drolletje is het zeg jullie AMY, heel veel geluk ermee  :-*
En ROOS zal er zeker ook geweldig uitzien  ;) ben benieuwd naar dat verhaal.

Neem de tijd om van alles te genieten  :-*

Groetjessssssssssssss Ida

*Esther*

 :D

hihihi
je hebt het druk en je krijgt het nog drukker!
Hoe kan dat nou, al je kids zitten op school?  ;D ;)

Succes met je hondjes!

gr Esther

hilde

ik denk het ook dat ze het heel druk gaat krijgen met binnekort 2 pups in huis de kids en de valkjes . :)

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian


Caroline



Ik had jullie nog het verhaal beloofd over hoe onze Roos "in ons leven" kwam want ...

Totaal onverwachts hebben we vorige week wel heel erg leuk maar ook onverwachts nieuws gekregen!!

Ik vertelde volgens mij al ooit dat ik eerder bij iemand op de wachtlijst stond voor een Rode Langhaar Dwergteckel maar dat deze mevrouw door familieomstandigheden niet wist wanneer ze weer een nestje zou krijgen. In overleg met haar ging ik toen op zoek naar een andere betrouwbare fokker van Rode Langhaartjes omdat het wel eens lang kon gaan duren bij haar en zo kwam ik terecht bij de fokker van onze Youp die helaas niet oud mocht worden. Dit waren weliswaar geen Dwergjes maar ik viel meteen voor deze Standaardjes.

Vorige week maandag kreeg ik vanuit het niets een berichtje van deze fokster (nr. 1 noem ik haar maar even), ze dacht dat ik inmiddels wel zou zijn voorzien van een pup, er was al zoveel tijd (bijna 2 jaar) overheen gegaan maar aangezien ik nog steeds op de wachtlijst bij haar stond wilde ze me het toch persoonlijk vragen.

Jeetje, nou ik zeg je eerlijk, ik wist het echt even helemaal niet meer en vertelde haar wat we de afgelopen maanden allemaal hadden meegemaakt met onze hondjes en heb een paar dagen bedenktijd gevraagd.

* We krijgen immers 29 oktober onze Amy, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever ...

* We weten ook dat misschien onze Youp de tweede dit jaar nog geboren gaat worden ...

* We willen daarnaast nog erg graag een Rood LangharigTeckel teefje ...

We hebben inmiddels zo veel tegenslagen gehad, keer op keer verdriet, het vertrouwen is even helemaal weg en daarom bleef mezelf maar afvragen ...

-Wat als er straks wat gebeurd met Amy?? Het kan zomaar, Youp was ook al 4 weken ... dat Amy nu al 3 ½ weken is wil niet zeggen dat het niet meer fout kan gaan.

-Wat als Youp de tweede niet geboren wordt dit jaar omdat de dekking niet gepakt heeft?? Zou ook zomaar kunnen ...

-Wat als bij het Teckelteefje wat augustus een miskraam kreeg en alle puppy's verloor het volgend jaar weer fout afloopt??

Het zou allemaal zomaar kunnen dat we dan weer niks hebben, hier moesten we toch allemaal niet aan denken. We zijn echt zo ontzettend toe aan een lekkere ondeugende pup in huis, eindelijk weer eens positieve berichtjes, alle spulletjes die we gekocht hadden voor Youp eindelijk in gebruik nemen ... En ook voor Fleur zou het zo fijn zijn als ze weer een maatje heeft, ze is zo op ons gericht nu, ze wijkt geen moment van mijn zijde, zelfs als ze los loopt in de bossen loopt ze tegen mijn benen aan.

Maar .... want ja, het kan natuurlijk niet allemaal fout blijven gaan. ;)

> Wat als Amy wel goed blijft gaan en 29 oktober gewoon bij ons komt wonen??

> Wat als Youp de tweede wel geboren gaat worden en gewoon mag opgroeien tot een grote gezonde Teckel??

> En wat als we bij deze fokster 1 in Drenthe (waar ik dus als eerste op de wachtlijst kwam te staan voor een Teckelteefje) nu defenitief een teefje reserveer en ook deze hier komt wonen??

Juist, dan hebben we dus naast onze Fleur (Dwerg Ruwhaarteckel) er dus ineens 3 puppy's bij ... eind oktober Amy, de Noa Scotia Duck Tolling Retriever, december een Rood Langharig Dwergteckelteefje, en dus misschien begin 2012 Youp de tweede, een Rood Langharig Standaard Teckelreutje.

Toen hebben we alles tegen elkaar afgewogen:

= Het teefje (Unique) wat nu dus jongen heeft gekregen, 7 stuks waarvan 4 teefjes, heeft er 2 jaar geleden voor gezorgd dat ik hopeloos verliefd werd op de Rode Langhaar Teckel toen ik haar zag op Eindhoven show. Ik heb wat met haar, het was liefde op het eerste gezicht.

= Tuurlijk is het heel erg druk, 3 puppy's maar ik ben natuurlijk veel thuis, ik werk immers niet en ik ben ook altijd veel honden gewend ... we hebben er langere periode zelfs 7 in huis gehad en meerdere keren ook 2 pups snel achter elkaar.

= Daarnaast groeien ze mooi samen op, houden ze elkaar hierdoor ook bezig en zit er ook steeds een week of 5 tussen als ze komen, dus kunnen we (ik dus) ze netjes om beurten zindelijk maken.

= Tuurlijk veel rekening houden met ze, niet te lang van huis zijn, niks (denk aan schoenen en speelgoed van de kinderen) laten slingeren op de grond, zindelijk maken, opvoeden e.d. maar goed of je dit nu in 1 x moet voor 3 puppy's tegelijk of 3 x achter elkaar ... dus een veel langere periode. Het is nu veel energie erin stoppen maar dan hebben we ook een mooie roedel compleet, precies zoals ze graag willen.

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt ... toeval bestaat niet, dit heeft zo moeten zijn en ik heb, uiteraard in overleg met Ed en zelfs met Sanne en Thomas, de reservering door laten gaan, ik heb na de fokster eerste keuze van dit nestje voor een teefje.

Dit betekend dat 29 oktober Amy komt en in december onze Roos want zo gaat ze heten.

En ja ... mocht er nu ook nog een Youp de tweede komen op korte termijn is deze ook gewoon welkom en duurt dit een beetje langer, is het ook goed natuurlijk. ;)

Onze Sophy, de jongste van ons stel is helemaal door het dolle heen, die loopt de hele dag met een fotootje van háár Roosje want  ... dit zal haar vriendinnetje worden hebben we beloofd toen ze haar Kippie moest afgeven ...

Ik heb nog een paar fotootjes van de Teckelpuppy's maar op dit moment is er nog geen duidelijkheid over wel teefje onze Roos gaat worden. Van de 4 teefjes worden 2 teefjes leuke gezinshondjes en 2 hebben, zoals het er nu uit ziet (en dat is natuurlijk nog vroeg) het in zich om eventueel een showhondje te worden. Dit zijn de teefjes met een geel bandje en met een roze bandje. Tussen week 9 -12 maakt de fokster haar keuze tussen deze 2, de andere komt in Veghel wonen ... bij ons. :D

Ik krijg regelmatig foto's van de puppy's en zal daarom steeds van zowel teefje geel als teefje roze de foto's plaatsen tot bekend is wie onze Roos zal zijn. ;)


Papa Admiral


Mama Unique ... toeval bestaat niet, precies in de week als mijn eigen Unique er niet meer is.


Geboren maandag 26 september 2011 dus vandaag precies 11 dagen oud.


Mama Unique met haar grote gezin want 7 is erg veel voor zo'n klein hondje maar ze doet het prima, 2 dagen oud.


Vier teefjes en 3 reutjes, 2 dagen oud.


Pup geel, 3 dagen


Pup geel, 3 dagen


Pup roze, 3 dagen


Pup roze, 3 dagen


Pup geel, 1 week oud


Pup geel, 1 week oud


Pup roze, 1 week oud

Ik verwacht na het weekend weer nieuwe foto's van zowel Amy als Roos, uiteraard kom ik deze dan snel weer plaatsen.

Zondag 16 oktober gaan we weer met ons hele gezin bij Amy kijken en spannend ... dan mogen de kinderen knuffelen en voorzichtig spelen met de puppy's!!

In onze herfstvakantie, om precies te zijn woensdag 26 oktober, reizen af we richting het voor ons verre Drenthe om daar onze Roos en broertjes en zusjes te bezoeken en uiteraard onze kinderen live de Hunebedden te laten zien. ;)

Een fijn weekend allemaal!!! Wij hopen op een droge zondag - maar dit zit er ben ik bang niet in - we gaan namelijk naar de Efteling.







Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*


bobbie

 :D :D :D :D

Indy is een plaatje. Schattiggggggg! :-*
Ik heb wel eens gehoord dat de puppies die het dichtst bij de voorpoot drinken, het dominantste zijn. Klopt dat?
Heeeeeerlijk weer zo'n hummeltje, het is jullie van harte gegund.

En een kleine Roos erbij?  Geweldig  :D :D :D :D
Ook al van die mooitjes. Geel is iets donkerder dan roze he? Of is dat optisch bedrog?

Zondag naar de Efteling? Jammer dat je de 16e niet gaat, dan gaan wij met heel de groep (12 stuks/onze 3 kinderen met partner, Ryan, Sem, Renzo en Jamie-lee), doen we elk jaar. Als ik je dan was tegen gekomen had ik je even de hand geschud 8)

Heel veel plezier in de Efteling en veel voorpret betreffende de puppies.

Groetjes, Nel

Alexandra

owwww Caroline, wat een leuk verhaal weer !!! en wat een heerlijk vooruitzicht .... ;D

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rianne


Ida

 ;D     LIEFFFFFFFFFFFFFFFF  :-* :-*

heel fijn weekend !
groetjesssssssssssss Ida