16 mei 2025, 01:44:04

25 December 2012: Broedse Uffie II

Gestart door pipje123, 30 september 2011, 19:32:07

« vorige - volgende »

samantha21

Citaat van: pipje123 op 25 oktober 2011, 13:34:21
Hoihoi,

Weet iemand hoe je dat onderwerp kan veranderen? want als ik het doe veranderd het alleen in 1 bericht en niet over mn hele dagboekje..

groetjes

heb je een pb;tje gestuurd  :) over je vraagje

TheaV

Inloggen.
Eerste pagina aanklikken van jouw eigen boekje
Dan zie je rechtsboven" verander" klik aan
In de witte balk in het midden zie dan de tekst die je wilt veranderen.
Klik en verwijder
Maak nieuwe tekst
En klik. " opslaan" links onder
Duidelijk??
Ik zal het zien....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

pipje123

Dankjewel :)

Even een update..
Eef zit nu helemaal achterin mijn nek (zijn lievelingsplekje)

De eerste paar dagen dat hij hier was moest hij ontzettend wennen, het eten ging vrijwel meteen goed en hij stapte ook op mijn vinger maar wou het liefst in de kooi blijven dus ik heb hem daar ook even gelaten om eerst maar is aan zijn nieuwe kooi te wennen en ontdekken waar alles zit..

Nu gaat het al beter en hij stapt op mijn vinger, ik haal hem uit de kooi, probeer hem te kroelen en hij rent snel naar mijn schouder en zit daar de hele tijd als een bolletje.

Af en toe pak ik hem even en hou hem tegen mn borst aan, dan vind hij het wel fijn om gekroeld te worden en gaat languit met zijn hoofdje liggen :)

Voor de rest praat ik zo veel mogelijk met hem en haal hem meteen eruit zodra ik thuis kom.. hij moet toch wel elke keer wennen als ik hem uit de kooi haal maar als hij weer eenmaal weet dat ik het ben vind hij het goed.

Heeft iemand nog tips om het ''gewone'' kroelen te leren? want nu wilt hij het eigenlijk alleen als ik hem tegen me aan druk.. 

TheaV

;D
Leuke update!! En zie je wat een verschil in  1 dag??
En gewoon kroelen...
1- In de kooi als hij opgestapt is dan even  doen.
Ook bij terug zetten. En vooral maar korte momenten. Niet wachten tot hij weg gaat... jij zet hem neer voordat hij weg kan.
2- Ik heb een vaste kroelplek in de kooi,  1 slijpstok bij de opening, weet je nog??
En dan  vanuit de deuropening hem daar hen roepen en de hand niet verder de kooi in. Steeds herzelfde woord gebruiken. Ff kroelen.... of zo.
En dan  eens komt hij.... en daarvoor 100x niet....
3- Op touw/stok laten  zitten en daar proberen te kroelen. Na vrij korte tijd doet hij koppie laag.... en wil!
1 en 3 deed hij al, dat heb je hiet dacht ik ook gezien ??
In ieder geval wel  bij de anderen, die  wachten bleven met open  deur gewoon bij de ingang zitten op kroel.
komt ook goed, net als de rest.
Alleen  niet zo snel als wij mensen zouden willen.....

pipje123

Gisteren ging Eef voor het eerst douchen :D
Hij vond het heel erg fijn maar wist niet precies hoe hij moest gaan zitten (met houvast houden is hij nog een beetje stuntelig) dus ik hield mijn hand plat zodat hij zo kon zitten..

Hij deed zn oogjes dicht en vond het echt ontzettend fijn! Daarna zette ik hem eventjes op een handdoek met over hem nog een handdoek zodat je alleen z'n koppie zag.. heel lief en hij vond het helemaal niet erg :)

Daarna ging ik zelf even douchen en toen ik terug kwam zat hij er nogsteeds, voor de rest van de avond heb ik hem dicht bij me gehouden onder mijn vest omdat hij het koud had.
Ik merkte (oke dit gaat raar klinken) dat we toen echt een goede band hebben opgebouwd! Alsof die dacht, oh zei houdt me lekker warm volgens mij kan ik haar helemaal vertrouwen..

Sindsdien vindt hij het gewone kroelen een stuk minder eng!

samantha21

wat leuk zeg dat je samen met eef kan douche!
erg leuk om te lezen  :D

pipje123

Hallooo..

Vandaag even bij Uffie wezen kijken en wat een grote vogel vergeleken met Eefje, Eefje is echt een stuk kleiner!

Het gaat heel erg goed met Uffie en hij vliegt al heel goed. 's avonds zit hij altijd bij arash op  zijn schouder en vliegt hij zelf naar de kooi om even te eten en komt direct weer terug, echt maatjes :)

Met kleine eef gaat het ook goed.. die vliegt nog niet zoveel omdat hij er volgens mij echt geen zin in heeft en het ook niet zo goed kan. Hij beland dan meestal op een grond, ik pak hem en zet hem weer op mijn schouder zodat hij daar in slaap kan vallen. Wat me ook opvalt is dat hij de hele dag door vreet (ja vreet, als je dat beestje bezig ziet weet je wat ik bedoel) en het is ook niet echt een normale vogel want hij slaapt ook vaak in zijn voerbak of zit daar even te relaxen.

Wat hij nu wel heef ondekt is mijn lange haar! Als hij op mijn schouder zit is hij er de hele tijd met aan het spelen en verslepen.

Volgens mij was dit het wel weer!

pipje123

Zaterdag ging ik een dagje weg om mijn vriendje te bezoeken en zijn lieve Uffie. Met Uffie gaat nogsteeds alles goed ik heb ook hem laten douchen en ze vond het heel erg fijn!

Toen ik terugkwam had Eefje me echt ontzettend gemist, meteen op mijn schouder en van die baby aandacht geluidjes maken om te knuffelen. Wat is het toch ook een lieverd!

TheaV

;D ;D
Dikke kroel voor beiden!!

pipje123

Ik zocht inspiratie om een stukje te typen maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Binnenkort zet ik hier wat foto's neer van Eefje. Hij denkt nogsteeds dat hij een baby is produceert 2 geluidjes. De een is een typisch valkparkieten geluidje en de ander is zijn baby, oftewel ik wil aandacht geluidje!

Ik weet niet echt of ik hieraan moet toegeven, hij doet het trouwens ook alleen maar als hij uit  de kooi is. Vliegen lukt hem nu eindelijk aardig goed, na een paar dagen op mijn schouder de kat uit de boom hebben gekeken. Alleen wat hij niet kan is landen, als hij het vliegen zat is vliegt hij ergens tegen aan en laat zich langzaam zakken. Ik roep hem wel als hij vliegt zodat hij weet waar ik ben maar hij snapt er niks van.

Dit was het voor nu :)

pipje123

Eefje wordt echt een kleine boef!!

Sinds hij het vliegen heeft uitgevonden is hij ook meteen een stuk brutaler en vliegt hij naar de laptop om de toetsjes eraf te trekken.. hij weet dat het niet mag want zodra ik ''NIET DOEN!'' zeg rent hij snel weg of vliegt hij naar mijn hoofd.. of hij kijkt me aan, probeert nog even zijn baby geluidje om te kijken of ik hem dan schattig vindt, als dat niet werkt loopt hij weer rustig terug naar mn schouder :p

Landen is nogsteeds niet zijn ding, vliegt overal tegenaan en land overal behalve op mijn schouder. Ook maakt hij nogsteeds de baby geluidjes maar probeert ook een beetje te praten/fluiten!

Vanmorgen en zonet hoorde we hem brabbelen in de kooi en hij probeert ookal het bouwvakkers deuntje ''fieet fieeuw'' te fluiten!

Ondanks dat hij brutaler is geworden bijt/schreeuwt hij nóóit.

Gek genoeg vindt hij het soms wel eng als ik hem uit zijn kooi haal, hij rent dan weg maar zodra het echt tot hem doordringt dat ik het ben vindt hij het niet meer erg..

Met Uffie gaat ook alles goed! het is echt een volwassen grote vogel geworden (in tegenstelling tot kleine Eef)
Het is echt een allemansvriend en heeeel erg lief :)

pipje123

Citaat van: pipje123 op 30 september 2011, 19:32:07
Hoihoi,

Over een paar weekjes mogen ik en mijn vriend Arash onze 2 valkjes Eefje en Uffie opha bij Thea :D

We kijken er heel erg naar uit en zijn al bezig met voorbereidingen: route uitstippelen naar Elahuizen, speeltjes aanschaffen en rond kijken naar een kooi!

Ik waarder het trouwens heel erg dat Thea zoveel moeite doet voor niet alleen de Valkjes zelf maar ook hun toekomstige baasjes! Ik ben namelijk heel blij als er weer nieuwe foto's online staan in haar dagboekje, mijn berichten/mail!

Uf & Eef :)

Wordt vervolgd....

pipje123

Ik heb niet zoveel van me laten horen de laatste tijd, want ik volgende week namelijk mijn pww!

Met Eefje gaat alles z'n gangetje.. nogsteeds de baby geluidjes als hij aandacht wilt en tijdens het leren zit hij op mijn schouder te slapen of zichzelf te vermaken met touwtjes van mijn trui.

Het is echt een lieverd :)

TheaV

pipje123

Zo proef werk week voorbij dus ik ga wat meer updates plaatsen :)

Eefje zit nu lekker in  zijn kooi te slapen.. hij probeerde vandaag fiet fieeeuw te fluiten maar daarna ging hij al snel over naar zijn eigen zelfbedachte (rare) geluidje.