bont witmasker verliest later pas zijn parels?

Gestart door Tamireya, 27 september 2011, 10:50:05

« vorige - volgende »

Tamireya

27 september 2011, 10:50:05 Last Edit: 27 september 2011, 10:51:56 by Tamireya
Hoi iedereen,

Zoals jullie weten heb ik zo´n 2/3 maanden geleden een bonte witmasker opaline gekregen.

Nu is het zo dat hij al veel veren verloren heeft (ben nog niet echt zeker of het al de jeugdrui was maar voor een niet rui waren het er dan eigenlijk ook al te veel  :D) maar geen parels.
Wel zijn de parels "groter" geworden en zijn die veren die niet wit zijn donkerder geworden.

Iemand heeft mij vertelt dat het bij bonte mannen langer kan duren (tot drie jaar) dat ze hun parels verliezen, maar is dit echt het geval en geld dit ook voor bonte witmaskers?
Zo ja, waarom is dit dan zo?

En hoe kan ik dan herkennen of het nou een pop of een man is?

Hij fluit fieet fieuw en kletst onverstaanbaar maar toont (denk ik) nog geen macho gedrag.

´K wil best wel foto´s maken als jullie een kijkje willen nemen om te gokken, moet ik alleen weten wat jullie precies zien willen zodat ik dat dan fotograferen kann  ;)

Bedankt alvast :D

hilde

heykes
ik heb een gewone bont geparelde man en deze heeft nog altijd parels hij is 3 jaar .

Tamireya

Wat en mooierd zeg  :-*

De parels zijn wel in de loop van tijd verandert (groter/kleiner/minder/donkerder) of zag hij er altijd al zo uit?

hilde

veel parels heeft hij toen hij hier was niet verloren.er zijn er een paar weggegaan .ik kan dus niet spreken van groter kleiner er zijn er ietske minder maar niet veel .

Tamireya

pfff jeetje, dat gaat dus moeilijk worden om het geslacht te zien bij Calimero ...

Bedankt in ieder geval Hilde voor het delen van je ervaring hiermee. :)

Hoop dat er nog een paar leden zijn die hun ervaringen en/of informatie met bonte parelige mannen gaat delen en mij misschien nog verder kan helpen  :)

hilde

maar als hij al fluit kan je er dan niet vanuit gaan dat het een man is?

ik weet natuurlijk ook dat sommige popjes fluiten maar dat is toch uitzonderlijk .niet?

er zullen er nog wel antwoorden .

Tamireya

Ja eigenlijk wel maar ik heb hier een jonge dame zitten die veel van die geluiden ook nadoet als Cali begint...goed, ze fluit nu niet fiet fieuw maar ze zit dus niet zo te "krijssen" als mijn volwassen vrouwtje Yin en maakt veel mooiere geluiden ;)

En daar ben ik eigenlijk 100% zeker van dat het een pop is. :D

Vandaar dat ik het ook niet zo vertrouw ;D

Jeroenw

Tamireya

Niemand anders die ervaring heeft met deze mutatie en het verliezen van de parels?

smiley

Hallo Tamireya

De enige manier om zeker te weten of je een man of een pop in huis hebt is een Dna test .
IK heb zelf hier een bonte witmasker cinnamon geparelde pop en ook zij verliest nu na de derde rui haar parels .
En ik weet zeker dat het een popje is omdat ze begin dit jaar een nestje heeft gehad en ze is getest !!

Over haar heb ik pas geleden op dit forum een vraag gezet met foto's erbij ( crossover popje verliest haar parels )

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jeroenw

DNA of  op zijn gedrag goed  letten
Verschil van man en pop is ook goed te
Zien, DNA test is 99% zeker

Een van mijn wild kleuren begint te fluiten
Binnenkort ook jou calimero of doet hij nu al

*Esther*

Het is een 'bekend' gegeven dat bont mutaties er langer overdoen om hun parels te verliezen.
Ik heb een man die al 5/6 jaar oud is waarbij ik nog steeds een soort van parel lijk te zien.

maak maar een foto vd rug zoals hij nu is en een foto van toen je hem net had (ook vd rug).
Dan kunnen we meekijken.

gr Esther

Tamireya

Nou wat stom zeg, zie ik nu pas jouw reactie Esther  :-[

Ik zal zo even tussen de foto´s gaan zoeken of ik eentje kan vinden van Cali´s rug toen hij net bij me was en zal deze dan even posten

Tamireya

Helaas geen hele "goede" foto gevonden van zijn rug toen ik hem kreeg.

Maar misschien kan iemand hier wel wat mee.
Cali toen hij nog bij Gerdi was en Cali toen hij bij mij was:

En dit is Cali nu:

Tamireya