27 april 2024, 22:31:16

Weekendje weg

Gestart door Kadir1907, 19 augustus 2011, 04:46:19

« vorige - volgende »

Kadir1907

Hallo allemaal!
Ik ga af en toe een weekendje naar Nijmegen en zou graag mijn valkje mee willen nemen. Ik was de afgelopen 2 dagen bijvoorbeeld weer in Nijmegen en miste mijn Blondje best wel. Mijn ouders hebben wel gewoon voor water en voer gezorgd dus dat is het probleem niet.

Ik zou graag willen weten of ik mijn valkje mee zou kunnen nemen als ik wegga. Ik heb hier nog een kleinere kooi liggen wat in mijn auto past. Is het dus mogelijk om mijn valkje ook mee te nemen wanneer ik ga? Dan kan hij naast mij in zijn kooi meerijden en daar ook in zijn kooi verblijven. Het is een rit van ongeveer anderhalf uur.

Worden valkjes niet bang ofzo als ze de hele tijd in de auto zitten die steeds stuitert? En zouden ze het erg vinden om af een toe een paar dagen ergens anders te verblijven (lees: andere kooi+ omgeving, ik ben er gewoon bij)?

Ik hoor graag van jullie :)

mariannenl

Als het uitje van je nog wat langer duurt,en vaker gaat gebeuren,  en ik neem aan dat je tamme valkjes hebt  ??? zou je eerst eens kunnen testen in je kleinere kooitje waar je ze dan  in plaatst
Doe daar wel een zitstok in en eventueel onderin kranten waarop de ontlasting mag vallen.
Geen drinken en een heel klein beetje voer of bv trosgierst op de bodem tijdens het vervoer.

Eventueel thuis al af en toe in het kooitje zetten, dan wennen ze daar aan.
Dan zou je een testroute kunnen doen met de auto, en ik denk dat ze dat niet erg vinden, ze wennen meestal vlug aan omgevings-geluiden, en worden niet ziek of zo
Denk wel aan open ramen en airco als het erg warm is, eventueel kooi afdekken met bv een handdoek of zo

Succes!

Marianne

bobbie

Hoi hoi,

Vaak vinden ze het heel leuk om met je mee te gaan. Mijn gaaien bv gaan mee wandelen, op de fiets etc.
Valken zijn ook nieuwsgierig en graag bij je, dus ik zie geen bezwaren. In tegenstelling wat de vorige dame schreef zou ik de kooi niet afdekken met een handdoek, ze moeten wel wat kunnen zien. Wel kan je de kooi afdekken en bv de voorkant en half de zijkanten open houden zodat ze mee kan kijken. Zo heeft ze altijd de gelegenheid zich terug te trekken in het wel afgedekte gedeelte. ;)
Klets maar tegen haar onderweg. Inderdaad uitkijken voor tocht en het niet te heet laten worden in de auto. Niet voor een blower plaatsen, ben ik zelf niet zo voor.

Veel reisplezier met Blondje. 8)

Groetjes, Nel :)

Kadir1907

Dank jullie wel dames, ik neem blondje de eerst volgende keer met me mee :D

Ik laat jullie achteraf wel weten hoe het ging en wat ze ervan vond.

Gr,
Kadir

kuifje10

Hallo,

Ik heb 2 valkjes en ze gaan altijd mee als we naar onze dochter gaan die 80 kilometer verder woont.

Ik heb daarvoor een kunsttof vervoerskooi voor aangeschaft en daar zitten ze beiden in.

Dat ze het leuk vinden om mee te gaan blijkt wel uit het feit dat wanneer ik de kooi op tafel zet ze er zelf al bovenop gaan zitten met een blik van gaan we? Hoe lang duurt het nog voordat we vertrekken.

Bij onze dochter is geen vogelkooi, want daar vliegen ze ook altijd los en wanneer ze toch even opgeborgen moeten worden gaan ze gewoon in de kunststof kooi die altijd op de eetkamertafel staat en het voer en water staan altijd naast de kooi.

Het bevalt ons en de vogels prima!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

De allereerste keer kijken ze wel even vreemd op maar na een paar keer weten ze precies wat er gaat gebeuren.

Groetjes Ellen

Kadir1907

Even een 'update' van mijn kant..

Wat was dit eng zeg! Ik doe het nooit meer. Nou oke, nooit als het al donker is buiten.
Wegens omstandigheden kon ik pas in de avond rijden. In het begin leek er niets aan de hand, Blondje zat gewoon mee te kijken tot ze opeens schrok van iets en begon te fladderen. Heb daarna maar een uur met interieurverlichting aan gereden met kans op een boete (gelukkig geen politie tegen gekomen).

Eerste nacht hier schrok ze ook best wel van iets. Heb daarna een nachtlampje aangezet en toen was er niks meer aan de hand.

Enige rare is dat ze nu best vaak fluit. Normaal floot ze altijd vroeg in de ochtend omdat ze er dan al uit wilt en wanneer ik de deur uit liep. Nu fluit ze echt vaak terwijl ik erbij ben, zelfs in de avond. Volgens mij is dat omdat ze haar kooi hier niet zo fijn vindt.

Alles in het kort, ben blij dat ze mee is. Alleen in de avond rijden met een stugge sportauto en een vogel erbij is niet zo handig :(