10 mei 2025, 12:25:23

verkleurd door zon of?

Gestart door carco, 4 oktober 2011, 17:55:49

« vorige - volgende »

carco

Ik weet dat valkjes heel sterk door de zon kunnen verkleuren, maar lees dit eigenlijk alleen bij cinnamon.
Nu heb ik sinds vorig jaar Thian: een bonte bleekmasker man en die heeft sinds kort een heel regelmatig patroon op zijn rug lopen. Net een vissegraat of zo? Hij is niet opaline en ook niet split voor.
Is dit puur van de zon of zit er nog iets verborgen in wat we niet weten?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Kan het geen gezoomde zijn? Heel donker van kleur dan.

Bleekmaskers kunnen wel eens verkleuren in de zon of lichtelijk bruin uitslaan. Waar dit van komt (het laatste dan) weet ik niet maar is me hier ook al eens opgevallen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

mariannenl

... ik moet je het antwoord schuldig blijven maar het is wel een beauty !

Marianne

carco

Ik heb geen idee of het gezoomd is. Waarschijnlijk niet. De kweker heeft ook de opa nog zitten die net als hem uit Belgiƫ komt. Het zou op zich kunnen, maar dat is dan niet bekend.
Ik heb nog een wildkleur bleekmasker man die dit niet vertoont. Maar het zou misschien goed bleekmasker eigen kunnen zijn?
Het is wel mooi in ieder geval: egaal over de hele rug heen en donkere uiteinden bij de vliegpennen.

*Esther*

Kun je een foto maken met de vleugel open?
Je weet wel de beruchte open vleugel foto's van gezoomde valkjes ;) ;D

Een mooierd!

carco

Ik ga het morgen proberen voor jullie   ;)

carco

Hij vond het niet leuk( is nog nooit zo uit elkaar getrokken  :-X ) maar ik geloof dat het aardig gelukt is.
Ik zelf kan er niet veel wijs uit, geloof het niet , maar de experts mogen het zeggen  :P

*Esther*

wat ik op deze foto's zie is het geen gezoomde valk. :-\

Patrick

Durf er ook geen duidelijk antwoord op te geven......... 1 optie is nog ermee kweken en proberen zoveel mogelijk zuivere partner erop te zetten zonder veel splitten erin.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

Citaat van: Patrick op  5 oktober 2011, 18:58:26
Durf er ook geen duidelijk antwoord op te geven......... 1 optie is nog ermee kweken en proberen zoveel mogelijk zuivere partner erop te zetten zonder veel splitten erin.

Gr,

Patrick

Dat ga ik dus niet doen, want dan moet ik hem bij zijn popje vandaan halen. Het is net zo'n leuk koppeltje ;)
Dus dan blijft het altijd een vraag, maar geeft niets: hij is apart zo ;)