onze tweety is in eens suf en slap????? please help

Gestart door tweety01, 22 september 2011, 17:30:47

« vorige - volgende »

tweety01

beste vogels liefhebbers wij hebben een valkt parkiet genaamd tweety hij is heel erg tam en heel lief.

probleem:

hij is vorige week tegen de muur aan gevlogen en toen kon die niet zo goed meer vliegen. maar de avond daar na was er niks meer aan de hand was die gewoon weer normaal. maar een week later was die van zijn stok gevallen en helemaal wild gaan doen. en zijn we naar de dierenarts gegaan die heeft overal naar geluisterd en onderzocht. kregen we een pijnstiller mee voor de pijn van de vleugel moesten we elkedag 2druppels in zijn bekje doen.
en nu valt ie geregeld achterover van zijn stokje op zijn rug.
en nu is hij heel suf en loopt bijna niks meer kan niet meer klimmen en zijn vleugels liggen op de grond? we weten niet wat er aan de hand is het vogeltje is 7jaar. is hij ziek??

please help!!

Groeten joris en niels

animallovertje

als hij de hele tijd achterover van zijn stok valt en suf is, zou ik maar snel naar een goede Vogelarts gaan..
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

tweety01

weet jij misschien wat het is een ziekte of komt het dat het pootjes is bezeerd? dat ie er dan afvalt. en hij zit ook de heletijd te vladderen met de vleugels door de hele kooi ik weet ook niet waarom

animallovertje

ik zou niet weten wat het is, maar het klinkt alsof je valkje er helemaal niet meer bij is en dat klinkt voor mij ernstig.. omdat je ook zegt dat hij zo suf is denk ik niet dat het aan het pootje ligt maar iets "ernstigers".
--------------

tweety01

ja ik wil graag dat ie beter word maar hoe de dierenarts weet et ook niet???

moet ik stoppen met pijnstillers of doorgaan?

smiley

Een dierenarts weet bijna niks van vogels je moet daarom ook naar een vogelarts .
En wel zo snel mogelijk ,er is duidelijk iets niet goed met je valkje .
Wij hier op het forum zijn geen vogelartsen en hebben geen glazen bol op tafel wij kunnen je hier dan ook niet mee helpen !!
Aan de linkerkant van deze pagina staat bij dierenartsen de adressen van goede vogelartsen ...
Neem daar contact mee op   ......    veel sterke met je valkje

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Bello

zoals mijn voorgangsters al zeggen: ga naar een goede vogelarts. Zoals ik het lees heeft je valkje orientatie problemen en dit kan duiden op hersenletsel.

Wij hadden een valkje (wat in mijn berichtje staat, en die heeft een hersenbloeding gehad, we hebben haar bij een goede arts in laten slapen.

Als zijn vleugels al op de grond liggen, dan is het valkje er zeer slecht aan toe.

Sterkte....
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

carco

Ik persoonlijk denk dat het nog van het vliegen tegen de muur aan gekomen is. Dit kan zeker tot 2 weken na de klap doorwerken.
Ik hoop echt voor je dat je valkje het gaat halen, maar het ziet er somber uit ben ik bang.

Kijk inderdaad of er een goede vogelarts in de buurt zit.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

tweety01

het gaat iets beter we zijn nog niet naar een vogelarts gegaan maar gister kon die al weer lopen en dingetjes van de grond af pikken en hij kon zelfs al een stukje vliegen hij is nu lekker aan het eten.

moet ik nu gaan afwachten?

groeten

tweety01

23 september 2011, 19:20:46 #9 Last Edit: 23 september 2011, 19:36:29 by tweety01
ik heb foto;s gemaakt en een filmpje maar hoe moet ik die toevoegen als ik dit doe en daar tussen een link zie je niks??

edit: ik weet nu hoe het moet maar de foto;s zijn te groot ze zijn rond de 1mb en mag maar iets van 200kb dus hoe moet ik het dan doen?

animallovertje

tweety.. je kan het ook via imageshack of photobucket doen..

maar als dat niet lukt mag je hem ook wel even naar mijn e-mail adres mailen.. dan zet ik ze even hier voor je neer ;)

judith.veldhuizen.school@hotmail.com
--------------

tweety01

beste vogel liefhebbers.

onze tweety is rond 4 uur in mijn hand gestorven.
het ging de laatste paar uur heel slecht dus ik had de vogel arts gebeld en en afsrpaak gemaakt rond 6uur in zelhem. maar hij is daar voor al gestorven.
we hebben hem net begraven in de achtertuin.

tweety is 7 jaar geworden hij zou 3september 8 worden.

bedankt voor alle hulp.

Groeten Joris en Niels

siren

heel veel sterkte met dit verlies
groetjes henrieke

carco

Heel veel sterkte: ik denk dat er niets meer aan gedaan kon worden al was je eerder naar een vogelarts geweest.
Zoals ik al eerder schreef kan de klap tot na 2 weken doorwerken: hier kan je niets aan doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!