28 maart 2024, 19:44:50

knabbelen aan oorbellen enzo

Gestart door Helene, 11 februari 2004, 22:02:47

« vorige - volgende »

Sil_en_Chino

Ik heb DE oplossing gevonden!  :)

een goedkoop armbandje met glimmende kraaltjes... niet van zilver en niet kapot te krijgen!

Chino gaat helemaal uit zn dak :D

en mijn sieraden blijven heel  ;)

groetjes

BoBCHIC

Hallo, ik ben Bobby.

Wat ik ook heel graag doe is aan kettingen en oorbellen knagen en trekken. Tot ergernis van m'n slachtoffers natuurlijk!

Om heel eerlijk te zijn doe ik het ook wel een beetje om aandacht te krijgen, want dat krijg ik dan. Goed schiks of kwaad schiks.

Ik ben er zelfs al diverse malen in geslaagd om van die leuke kralen kettingen om de nekken van de visite, door midden te bijten. Het heeft dus al meerdere keren kralen geregend bij ons thuis.

Ook heb ik een gat gebeten in een gouden oorbel van het vrouwtje. Helaas draagt ze ze nu niet meer!

Ik kan die glinsterende voorwerpen simpelweg niet weerstaan. Tegen mijn collega valkparkieten wil ik dan ook het volgende zeggen: "Laat niet wat je leuk vindt!"

Voor de baasjes: "Laat niet wat je niet leuk vindt!"

Raikiri

Dat van die touwtjes met glimmende kralen had ik nou ook.. Coby was gek op zo'n armbandje met kraaltjes die amper glimden ;)

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Suzanne

Hoi,

Ik heb ook zo'n oorbellenpeuteraar! En die pakt idd regelmatig een velletje van mijn oor mee. En dat vind ik minder  :-/. Wat ze ook erg leuk vindt is ringen om mijn vingers. Soms doe ik hem af en geef hem aan haar zodat ze er mee kan spelen  :D. Maar af en toe heb ik het idee dat ik een ekster heb ipv een valkparkiet  ;D.



Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sil_en_Chino

tja ringen is Chino ook gek op... ::)
maar als hij bij mij tengenwoordig begint te pikken aan mn sieraden dan probeer ik hem altijd af te leiden.
niet dat het altijd lukt maar soms werkt het wel!

Andrea

Hoi Helene,

ook Sparkle is gek op alles wat glimt. Ze doet zeker haar naam eer aan :D
Ik had eerst lang haar dat ik in een staart droeg. Mijn oorbellen waren toen een geliefd knabbel object. helaas beet ze ook wel eens mis.
Ik heb sinds een half jaar mijn haar afgeknipt en draag het nu los. Het hangt precies over mijn oren heen. Sparkle ziet de oorbellen niet en ze worden ook met rust gelaten.
Dus daar was een oplossing voor zonder dat ik er bij na gedacht had.
Mijn ring is ook wel een geliefd knaagobject. Maar die krijgt ze niet stuk, dus daar mag ze van mij aan knagen wat dat betreft.

Ik heb een pedaalemmer van glimmend metaal en daar kan ze zich op uitleven. lekker klauteren en zichzelf bekijken.
Alles wat glimt is geliefd. In de kooi heb ik een ringetje en door dat ringetje zit een koord van metalen balletjes (die ook worden gebruikt voor bevestiging van een stop van de wastafel/bad e.d.) met aan ieder uiteinde een belletje. Daar kan ze zich ook op uitleven.
Dus met zulk soort speeltjes en dingen kunnen ze ook hun knaagactiviteiten tevreden stellen.

Ondanks de speeltjes vinden ze het toch leuk om het opnieuw te proberen aan je sieraden te knagen. Valkparkieten zijn volhoudend :D
Gewoon wegjagen dus.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Raikiri

Haha.... volgens mij kunnen de mensen die het ergst last van de glim-knaag-toestand van hun valkje hun valkje beter glimmy noemen ;)

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sil_en_Chino

wow Andrea! mooie tekening! :o

maar het haar los werkt niet altijd want bij mij kruipt Chino er gewoon onderdoor :)

maar zilveren oorbellen draag ik niet meer.
ik heb nu gewoon weer van dat chirurgisch staal.
als zilver al giftig zou zijn is dat nu ook opgeslot en dat staal krijgtie never nooit niet kapot :)

groetjes!

Linda Koorn

Ik kan hier weer eens niet inloggen... Mijn valkje Ayla kan ook met mijn sieraden spelen. het leukste om te geven vind ik nog een elastiekje voor in je haar met een klein glimmend stukje erop, die standaard elastiekjes. Omdat het natuurlijk rekt trekt ze altijd met haar pootje en tegelijkertijd met haar snaveltje eraan en probeert ze het elastiekje te lanceren. Dan heb ik geen last van dat ze bij mij bezig gaat.

Raikiri

hm.. chrissy is ook verliefd op dat soort elastiekjes... vooral dat glimmende is interesant voor hem.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Eeveemaster

Oh jah, mijn moeders ketting, daar kan Coco nietvan afblijven... Of mijn broer & papa's bril, hij trekt hem er bijna af!! Ook mijn papa's horloge, dat is zijn favoriet. Luister hier maar eens naar....

Mijn vader wou een keer zo'n misdaad serie kijken ofzo, begon om 9 uur, op zijn horloge was ut half 8. 'Nou, mooi de tijd.' dacht mijn vader. Onze Coco ging op zoektocht naar de horloge, ff op half 9 zetten, en weer terug op de schouder. (Slimme beesten!!!!  ;D) Nou, ondertussen was het 9 uur, progamma begon. Op mijn vaders horloge dus half 9. Nu het half 10 is, begon mijn vader op alle zenders te zoeken... (Het progamma was allllang afgelopen...) en verbaasd gaat ie met Coco naar beneden. Hij kijkt op de 'huis'-klok, en wat nu... 10 uur!!!!  :D :D :D :D hele progamma gemist, mama en ik zaten ons rot te lachen, en Coco keek maar onschuldig...!  ;D  ;D  :D

Raikiri

Hahahahahahaha... die was goed joh

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Irene

dat verzetten van horloges hebben wij hier ook; een van de eerste dingen die Gijs doet als ze eruit is, is aan het palletje van je horloge trekken; zo komt hij dus stil te staan! En voor dat we daar in het begin achter kwamen heeft heel lang geduurd. nu zeggen we als ons horloge niet goed staat, dat hij op "Gijstijd" staat. hahaha
Het knabbelen aan oorbellen heeft GIjs ook lang gedaan, maar dat doet ze nu eigenlijk uit zichzelf niet meer; gelukkig maar want zo'n kuifje kriebelt aardig!! Wel heeft ze het voor elkaar gekregen om bij mijn schoonvader het rubbertje van een "brilkoordje" door te knagen!!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

Hoi Irene,

Dat van dat horloge verzetten dat ken ik ik ben ook wel eens ergens te laat geweest omdat mijn horloge niet goed stond  :D
Hij trekt dat pennetje eruit en dan zie je de wijzers heen en weer gaan daar heeft ie echt lol in als ie de kand krijgt :-)
Deze foto heb ik 12 jaar geleden van Taco gemaakt ik vond hem nog terug :-)


Groetjes, Paul

Richard1967

Hallo allemaal,

Ik heb 2 oorbellen in mijn linkeroor.
Maar alletwee mijn valkjes proberen ze er elke keer uit te halen. ::)
Het is ze dus ook al 2 keer gelukt. :o

Als ze op mijn rechterschouder zitten, dan willen ze altijd naar de linkerschouder toe, en ja op die weg is ook nog een ketting aanwezig, dus die hebben ze dan ook nog te pakken.
Ik probeer ze er elke keer weg te houden.
Maar altijd proberen, en af en toe zit er dan ook nog een velletje tussen de snavel, niet echt prettig.

Maar ach, het is het aard van het beestje.
Ik ben in ieder geval nog niets kwijt.

groetjes Richard ::)