29 maart 2024, 14:00:20

knabbelen aan oorbellen enzo

Gestart door Helene, 11 februari 2004, 22:02:47

« vorige - volgende »

Joyce28

Hier ook,als ze op je schouder zit,dan is het eerste naar mijn ketting,en oorringen van mij ook.Alleen heeft ze eens een klein velletje meegepakt,aaauuwww

Blazen heeft geen zin,want dan bolt ze zich helemaal op,omdat ze het lekker vind en daarna schud ze zich uit
Ik leg altijd maar gewoon mijn hand er op,en als ze dan onder mijn kin kruipt en ze zich laat zakken,gaat ze aan de knopen knagen of rits(ligt eraan of een een blouse of trui aan heb ;) )

Het hoort erbij,en stoor me er niet aan

Paul

Hoi,

Ik heb er een die soms heel geniepig in mijn oor bijt en dat bloed soms gewoon maar als je hem even zijn gang laat gaan stopt ie snel dat is heel vreemd.
Maar dat is nog niks vergeleken met zijn popje, die pakt een haar op mijn wang vast en trekt die er genadeloos uit  :(
En bleef het dan maar bij een als je haar der gang laat gaan hoef ik me niet meer te scheren  :D
Dus dat kan soms niet echt prettig zijn maar dan zet ik haar even op de kooi en dan blijft ze weer even rustig.

Groetjes, Paul

Sanna

CitaatMaar dat is nog niks vergeleken met zijn popje, die pakt een haar op mijn wang vast en trekt die er genadeloos uit  :(
En bleef het dan maar bij een als je haar der gang laat gaan hoef ik me niet meer te scheren  :D

Whahahaha :D :D :D Dat doet Pepper ook altijd bij mijn vader. Dan gaat-ie op m'n vaders schouder zitten, heel lief en onschuldig doen enzo ;D, en dan ineens krimpt m'n vader in elkaar -AUW!!-  ;D ;D heeft Pepper weer een haartje uit z'n nek getrokken. Volgens mij is dat een heeeel gevoelig plekje... Heel gek, dat doet-ie alleen bij mijn vader. Nou ja, gelukkig maar :D

Groetjes, Sanna

Raikiri

nou ja. Coby(mijn vorige valk) pikte aan de puistjes of meeeters van mijn vaders nek.

Groetjes Valkparkietlover & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sil_en_Chino

He
dat knabbelen is me wel bekend ja :)
alles wat glimt is niet veilig voor Chino's snavel.
maar k had er eigenlijk ook een vraag over...

ik heb ooit gehoord dat zilver een bepaalde stof heeft die giftig is. en als je dat dus in je mond krijgt dat het na een tijd vergiftiging kan veroorzaken. :o

nu heb ik zilveren oorbellen waar Chino graag aanzit... is dat dan schadelijk voor hem?

alvast bedankt!

groetjes

Raikiri

hm.. ik zou niet weten...in 'schatten van de aarde"staat er niks over in..

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sil_en_Chino

ok gelukkig maar! :)
hij knabbelt aan alle zilvere sieraden en vind het heel leuk dus ik vind het dan jammer om hem dat plezier af te nemen.

groetjes!

Raikiri

11 mei 2004, 16:26:40 #22 Last Edit: 11 mei 2004, 16:30:10 by Valkparkietlover
Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen giftige stof in zit hoor!!!! ik zal schatten van de aarde nog wel even doorvissen... en ook nog even op andere sites over die dingen kijken... chrissy vind zilver ook errug interesant en is al 2 jaar.. vanaf toen ik hem had knabbelde die al aan zilver en hij is nog toppi.. maar... zilver word na een tijdje zwartkleurig als je het niet wast.. misschien is dat "zwarte" niet goed voor het beestje.... was in ieder geval de zilvere dingen  dan...hm.. ik mompel alleen maar wat ik verwacht maar toch.... ik heb het gevoel dat wat ik mompel nog wel eens waar kon zijn.... nou ja.. ik ga wel even een paar boeken doorspitten

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

11 mei 2004, 16:52:34 #23 Last Edit: 11 mei 2004, 16:53:50 by Valkparkietlover
ohoh!!!misschien heb ik een grote fout gemaakt.... :'( :o :o :o


Toxicologie en veiligheid
Metallische zilver is niet schadelijk maar veel zilver bevattende verbindingen zijn wel giftig en zunnen kankerverwekkend zijn. Sommige zilververbindingen kunnen de ziekte argyria veroorzaken die permanente grijze of zwarte vlekken veroorzaakt op de huid. Hoewel dat niet schadelijk is, wordt een lijder hiervan er niet aantrekkelijker op.


wat een kluns dat ik ben zeg....ik bof dat chrissy niets heeft.. nou ja... lekker is dat.. staat er in schatten van de aarde niets in over dat....... maar ik snap dit stukje niet op zijn best dus misschien kan iemand het me uitlegge??? :-/ :-/

Greetzzz Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sil_en_Chino

ja zoiets was het geloof ik!
ook met die vlekken maar dat krijg je dus van zilvernitraat.
als zilvernitraat met water in aanraking komt onstaat er een irriterende stof die vlekken achterlaat op je huid. als ze niet te erg zijn trekken ze na een tijdje weer weg.

Maar ik denk nu als je zilveren sieranden koopt dat die wel een andere zilververbinding hebben... ze zijn tenslotte bewerkt

mja liever het zekere voor het onzekere!
dat woord minder knabbelen voor hem...
zal die jammer vinden  :(

groetjes

barthezz

Koop je toch gewoon ffies een gouden ketting .. ken ie weer lekker verder knabbelen :)

Kolkkie

Om hem vervolgens kapot te laten knagen zeker  :D :D.

Pukkie heeft bij mij nl. al een zilveren ketting kapot gebeten, dus ga ik mijn geld niet inzetten voor een gouden ketting (vind goed niet mooi).
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sil_en_Chino

idd!
Chino heeft ook al een gouden ketting kapot gebeten...
En dan iedere keer een nieuwe ketting kopen is ook niet niks...

barthezz

Hey,

Tjah ... :P wat dan een goedkopere oplossing is, is gewoon een bisquitje in zn snaveltje douwen :) zijn ze wel weer een tijdje mee bezig althans .. SkunK wel  ::)

De groente, B@rt

Raikiri

Hahahaha... of een stukje chips in z'n snavel douwen helpt bij Chrissy erg goed.. en desnoods geef ik hem nog wel een plankje hout voor in zijn kooitje... dat bewerkt ie ook graag

Cheers, Quynh & Raikiri~